UTSLAG!!!
Någon annan gravid som lider av röda prickar på magen som kliar
eller bara att det kliar på magen jag håller på att blir galen.vet inte om min hud e känslig elr vad det e
Någon annan gravid som lider av röda prickar på magen som kliar
eller bara att det kliar på magen jag håller på att blir galen.vet inte om min hud e känslig elr vad det e
Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:21:51 följande:
Troll mor skrev 2008-12-07 23:27:31 följande:
När? Jag har den 18 feb. Första barnet?
Troll mor skrev 2008-12-07 23:31:09 följande:
måste sova nu men uppdaterar imorgon å ser om de e bättre:)tack för alla svar
Jag har oxå haft utslag på magen- det var troligen värmeutslag, för proverna jag tagit har varit bra. Det har hänt några gånger under graviditeten..
dallas skrev 2008-12-08 09:53:36 följande:
Hm jag vet en tjej som blev igång satt tidigare för hon hade klåda på magen. Kolla med din bm för säkerhetsskull. :)
Jag har också utslag på magen. Bm frågade mig om de kliade, men det gör de inte, bara lite ibland. Mina är små röda prickar med ett vitt område runt. Jag tycker själv att det ser ut som små ytliga blodkärl som gått sönder. Jag är i v 38
Utslagen beror oftast på hormonella förändringar, värme, att huden stretchar sig eller att man är torr.
Jag är i v. 38 och fick klåda för några dagar sedan, framförallt när jag duschar och precis efteråt. Utslagen ser ut som små röda prickar som syns mer där jag har varit och kliat. Kliar jag inte så syns de inte lika mycket, med det är lite torrt och fnasigt där de syns.
Läste någonstans att man kan få Hepatos - att levern är påverkad. Då brukar det klia överallt, även om det kan börja på magen. Jag ska till läkare för igångsättning på onsdag så jag tänkte fråga då. Clementiner nämnde någon. Jag äter mängder. Påverkar det?
Käringen skrev 2008-12-08 11:44:53 följande:
[citat]
Utslagen beror oftast på hormonella förändringar, värme, att huden stretchar sig eller att man är torr. Jag är i v. 38 och fick klåda för några dagar sedan, framförallt när jag duschar och precis efteråt. Utslagen ser ut som små röda prickar som syns mer där jag har varit och kliat. Kliar jag inte så syns de inte lika mycket, med det är lite torrt och fnasigt där de syns.Läste någonstans att man kan få Hepatos - att levern är påverkad. Då brukar det klia överallt, även om det kan börja på magen. Jag ska till läkare för igångsättning på onsdag så jag tänkte fråga då. Clementiner nämnde någon. Jag äter mängder. Påverkar det?
pratade med mvc ska dit fre har kontroll då men blir det värre ska jag ringa men e mkt bättre än igår.
Kliar bara på magen.
Jag tror de kan va babyoljan har haft den som lotion läste att man ska ha den i badet.
har oxå sånna prickar som kliar min bm sa att jag skulel smörja mig med vanlig salva för torr hy om inte det skulle hjäla kunde man köpa nån med kortison i ....
Kan vara PUPPP:
Fakta från Wikipedia!
PUPPP (förkortning för Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy) är en allergiliknande klåda som i sällsynta fall drabbar gravida kvinnor. Orsaken till PUPPP är inte känd. När klådan väl har debuterat brukar den kvarstå graviditeten ut, men försvinner i regel snabbt efter förlossningen. Även om klådan är mycket störande innebär PUPPP inga risker för varken den gravida kvinnan eller fostret. PUPPP karakteriseras av klåda och hudförändringar som påminner om nässelutslag. Tillståndet börjar vanligen på magen och sprider sig sedan till resten av bålen, armar och ben. Klådan kan lindras med klåddämpande tabletter och liniment eller kortisonhaltiga salvor.
Det syns inte heller på några prover om man har detta.
Jag har fruktasnvärd klåda på benen. Smörjer in mig flera gånger om dagen. Men det hjälper inte. Hur kommer det sig att det bara sätter sig på en kroppsdel å inte över hela kroppen? Värst är det på kvällarna å vissa nätter.
Nån som känner igen det å har bra tips?