• tov

UTSLAG!!!

Någon annan gravid som lider av röda prickar på magen som kliar
    eller bara att det kliar på magen jag håller på att blir galen.vet inte om min hud e känslig elr vad det e

• Svar på tråden UTSLAG!!!
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:02:10 följande:

Troll mor skrev 2008-12-07 22:57:33 följande:
    nä mina är mest som små sår + att hela huden är som irriterad vilket kanske inte är så konstigt eftersom man kliar. Att du blir orolig förstår jag, det blir jag också bm säger en sak och man läser en annan sak osv.... man blir ju helt virrig? skulle aldrig förlåta min bm om det skulle visa sig vara farligt.
    nä men bm kan väl kolla upp om det e farligt?
  • tov

jag har röda små små prickar liknar inte nässelutslag allafall.

• Troll mor

tov skrev 2008-12-07 23:03:19 följande:

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:02:10 följande:
    nä men bm kan väl kolla upp om det e farligt?
    Började få det förra veckan o tänkte först inte så mycket på det, men sedan läste jag på lite om det och ringde till bm som genast gav mig en tid hos läkaren och sa att om det blev värre under helgen skulle jag ringa förlossningen direkt. (inget man blev lugn av direkt, o jag som hade intalat mig att det säkert inte var nått) Så i tisdags träffade jag läkaren men då var utslagen borta och han sa att han inte trodde det var grav. klåda för då brukar det inte vara utslag/blåsor inblandade. Men det fortsätter ju...vet inte vad man ska göra riktigt. Har inte ätit massa clementiner...och inget annat ovanligt heller. Han sa visserligen att om det fortsätter så kan dom ta blodprov. Konstigt att bm agerar så olika?!?!
  • tov

jag har inga blåsor
    fick riktiga utslag idag typ efter jag smörjt magen med barnolja.

• Troll mor

tov skrev 2008-12-07 23:12:48 följande:

jag har röda små små prickar liknar inte nässelutslag allafall.
    En kompis till mig hade liknande när hon var gravid. Hon trodde det berodde på kläderna hon bar på jobbet. Utslagen försvann så fort hon slutade jobba innan bebisen kom.
  • tov

Troll mor skrev 2008-12-07 23:16:50 följande:

tov skrev 2008-12-07 23:12:48 följande:
    En kompis till mig hade liknande när hon var gravid. Hon trodde det berodde på kläderna hon bar på jobbet. Utslagen försvann så fort hon slutade jobba innan bebisen kom.
    har duschat 3 gg idag oxå just nu kliar det inte men gjorde innan
    har ju vart torr å lite småkliig till å från men inte som idag kan för att ja kliat
  • Väntar på nr 2

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:02:10 följande: nä men bm kan väl kolla upp om det e farligt?
    [/citat]
    Ja din kanske?..... men min vet jag inte om jag vågar lita på det?

Troll mor skrev 2008-12-07 23:13:55 följande:
    [citat]
    Började få det förra veckan o tänkte först inte så mycket på det, men sedan läste jag på lite om det och ringde till bm som genast gav mig en tid hos läkaren och sa att om det blev värre under helgen skulle jag ringa förlossningen direkt. (inget man blev lugn av direkt, o jag som hade intalat mig att det säkert inte var nått) Så i tisdags träffade jag läkaren men då var utslagen borta och han sa att han inte trodde det var grav. klåda för då brukar det inte vara utslag/blåsor inblandade. Men det fortsätter ju...vet inte vad man ska göra riktigt. Har inte ätit massa clementiner...och inget annat ovanligt heller. Han sa visserligen att om det fortsätter så kan dom ta blodprov. Konstigt att bm agerar så olika?!?!
    hmmm jag är ganska torr i hyn annars också, dessutom är ju vintern värre för oss som är torra.
    men PUPPP stämmer på pricken in på mig iaf, och på dom flesta sidorna jag läser verkar det vara ofarligt?!
    men då och då kommer det upp nån sida där man läser tvärtom?!

Jag har bf om 12 dagar vilket känns skönt iaf.
    Detta är mitt andra barn och jag har gått upp lika mycket i vikt och så där, men med första barnet har jag ALDRIG haft klåda
  • tov

sökte bilder på PUPPP inga bilder ser ut som mig allfall

Svar på tråden UTSLAG!!!