• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Tezz81
    Mollie skrev 2009-01-17 20:19:19 följande:
    INTE FÖR ÄCKELMAGADE!!!Sonen åt 3 stora pannkakor till lunch vid 11.30-tiden.Han somnade vid 13-tiden och sov gott till ca 15.30.När han vaknade så va han loj, ville inte ha banan till mellis vilket han aldrig tackat nej till. Han var inte alls sig lik .Till middag serverades det falukorv vilket är en favorit. Vägrade äta. Sen kom stans störta kräka... vid 17.30 tiden kanske. Sen dess inget mer. Han har nu ätit lite hårt bröd och druckit lite äppeljuice (Sempers 4 mån). Leker med pappa och vill helst busa på det hårdaste sättet, vilket pappa försöker avvärja... Rädd att bli nerspydd igen kanske? Hur ska jag tolka detta? Var det pannkakan som la sig som en degklump i magen och kom upp, för det som kom upp var enbart "deg" och bitar av pannkaka. Eller är det starten på vinterkräksjukan?
    Uch, har inte ni varit sjuka nog nu??? Vi får väll hoppas att det bara var pannkakan som spökade
  • blondecrazygirl82

Mollie: Wilma hade något liknande före jul, hämtade henne på dagis på onsdag em då hade dom ätit julmat på dagis...på kvällen kom det världens kräka och inget mer....villle inte riktigt äta på några dagar men pigg och ville leka och göra bus ändå....

• Mollie
    Tezz81 skrev 2009-01-17 21:29:26 följande:
    Uch, har inte ni varit sjuka nog nu??? Vi får väll hoppas att det bara var pannkakan som spökade
    blondecrazygirl82 skrev 2009-01-17 21:54:57 följande:
    Mollie: Wilma hade något liknande före jul, hämtade henne på dagis på onsdag em då hade dom ätit julmat på dagis...på kvällen kom det världens kräka och inget mer....villle inte riktigt äta på några dagar men pigg och ville leka och göra bus ändå....
    Ja, vi tycker att vi har haft nog nu! Men han åt ju lite hårt bröd och drack en del + en hel flasak vällning och han sover som en stock. Ingen tendes ännu att det ska komma upp nått och det är ju ca 2 timmar sen han åt vällingen.
    vi håller tummarna!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Tess82
    Mollie, hoppas natten var lugn och att det bara var en gång.
    Linnea -07
  • Hemmamamma

Kikar in och önska er en trevlig Söndag!

• Hoppe tossan

tackar, hemmamamma!

Jag är fortfarande sjuk, men på bättringsvägen.
    Börjar sskutbildningen imorgon, så det passar sig inte så väl att vara sjuk just nu.

NÅn som vet nåt om öroninflammation?
    Flunsan verkar ha satt sig på mitt ena öra som är helt täppt (känns som att jag har en öronpropp i). Hör ingenting och det susar och tjuter och värker... Vad ska man göra? Går det över eller ska man söka läkarhjälp? Antar att ipren hjälper, det är ju antiinflammatoriskt...

• Mollie

Vår natt har varit lugn! Vi har alla sovit hela natten utan kräkor. Jag har dock legat på spänn och varit in och kikat till honom. min stor skräck är att inte höra honom om han skulle ha kräkts.
    Idag har han dock bajsat, han är super hård i magen dock, och har ingen som helst matlust. Men vi vätskar upp honom och det enda som duger är Sempers 4 mån Pärondryck. Just nu äter han en liten riskaka och äter fruktpuré från 4 mån, verkar gå ner!

Han har sovit i 3 timmar nu på dagen och är rät seg nu, vet ej om det beror på energibrist eller om han verkligen är sjuk... Han har än så länge ingen feber...

• Hoppe tossan

Låter kanske som förstoppning, Mollie? Jag kräktes av det när jag var liten och har gjort i vuxen ålder också.

• Tess82
    Mollie, tänkte också förstoppning för jag var också förstoppad så jag kräktes en gång när jag var liten. Testa att få i honom nåt lösande om det går.

Här är det tvärtom löst i magen men det är mitt fel. Linnea har aldrig fixat 12 mån vällingen men nu hade jag bara sån hemma i helgen så jag testade att ge henne av den men hennes mage fixar inte den nu heller så nu har jag testat det för sista gången, vi kör med 8 mån så länge hon nu vill ha välling.
    Linnea -07
  • Mollie

Vet inte om det är förstoppning, då skulle det ju vara totalt stopp och han har händå bajsat 2 gånger idag. En gång superhård och en gång lite, lite bättre.
    Vi har inte fått i honom så mycket mer än riskaka, vatten, dricka och litelite yoghurt nu på kvällen. Ska se om vällningen går ner sen.
    Ingen feber...

Svar på tråden Dalatråden