• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • Flyssel

SelmaV: Inte för att jag har plussat än, men jag får foglossning innan jag ens plussat! Det är ju inte direkt någon man har sådär till vardags annars, så det blir rätt givet att något ligger och gror därinne!

• InHeaven

nej den har inte kommit, men jag är på bim+3 så leken är över ;)
    Vid det här laget så böööör hcg halten vara ganska hög...

Flyssel skrev 2009-01-10 15:26:02 följande:
    InHeaven: Har mensen kommit? För annars säger ju ett minus ingenting. It ain't over 'til the red lady sings - mitt favoritmotto i det här ämnet
  • Flyssel

Jag kanske skulle förtydliga det där! Jag har alltså fått tidig foglossning de gånger jag plussat förut.

• Flyssel

InHeaven: Det är inte alls säkert, inte ens om man har tvärkoll på ÄL. Jag fick ju mensen 4 dagar för sent förra månaden och då hade vi inte ens haft oskyddat sex, alltså finns det ingen chans att det var någon graviditet som uppehöll mensen.

• SelmaV
    Svar på #412
    InHeaven skrev 2009-01-10 15:34:42 följande:
    nej den har inte kommit, men jag är på bim+3 så leken är över ;) Vid det här laget så böööör hcg halten vara ganska hög...
    Förra gången jag var gravid testade jag negativt fram till BIM+4.
  • Flyssel

Min poäng försvann lite i mitt senaste inlägg också (måste lära mig att mina tankegångar inte automatiskt vidarebefordras till allmänheten).
    Det jag menade var att BIM inte alltid är BIM och du är kanske inte är där i cykeln än. Har inte mensen kommit så har du heller inte kommit till den tidpunkten då hCG-halten borde börja märkas på graviditetstesten. *luddig*

Undrar om jag druckit för mycket kaffe idag, jag har löst ett korsord, tre tankenötter, tre vanliga sudoku och ett dubbelsudoku, men jag skulle ändå vilja slå trippelvolter med hjärnan! Jag hinner inte ens med att förklara i text hur jag tänker

• InHeaven

jag förstår hur du menar och hoppas förståss att du har rätt.. men min mens brukar vara sen. Men idag är det sista dagen för förseningen om du förstår vad jag menar ;) så kommer dne inte imorgon, börjar jag undra ordentligt vad den håller på med.
    Men det enda man kan göra är ju att vänta in mensen och se..
    Ska nog kolla upp med läkare också eftersom mensen har krånglat så pass sen jag fick mf.

Flyssel skrev 2009-01-10 15:58:59 följande:
    Min poäng försvann lite i mitt senaste inlägg också (måste lära mig att mina tankegångar inte automatiskt vidarebefordras till allmänheten).Det jag menade var att BIM inte alltid är BIM och du är kanske inte är där i cykeln än. Har inte mensen kommit så har du heller inte kommit till den tidpunkten då hCG-halten borde börja märkas på graviditetstesten. *luddig*Undrar om jag druckit för mycket kaffe idag, jag har löst ett korsord, tre tankenötter, tre vanliga sudoku och ett dubbelsudoku, men jag skulle ändå vilja slå trippelvolter med hjärnan! Jag hinner inte ens med att förklara i text hur jag tänker
  • InHeaven

Det var ju snällt sagt av dig :) då finns det fortfarande en liten chans iaf.

SelmaV skrev 2009-01-10 15:51:49 följande:
    Svar på #412InHeaven skrev 2009-01-10 15:34:42 följande:
    Förra gången jag var gravid testade jag negativt fram till BIM+4.
  • Mamma ica

Hej hopp!!
    Jag hänger gärna på er här!! Hade som ni ser BIM igår....men det är torrt som i Sahara...:)
    Däremot är jag tröttare än vanligt, mår illa och fryser lite mest hela tiden.

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976,(1)

V.2 (7)
    5.
    6.
    7.
    8.
    9. zamihr, Pablo (2)
    10. bonneville1966, Mamma ica (2)
    11. pojkmamma790421, Mynta (2)

v.3 (13)
    12. Juliii86 (1)
    13. Rio, Proppen1982 (2)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82, Frövi (2)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7, guld lock (4)
    18.

V.4 (12)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV (2)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma, Socialen (2)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (6)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel (3)
    28.
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (54)
    STATISTIK: Totalt borde 54 x 0,2= 10,8 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 38
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel, socialen (17)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint (4)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra, Sun flower, marone ck, plingplong, InHeaven (12)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn, Lotie (6)

• guld lock

fixar lite siffror bara

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976(1)

V.2 (6)
    5.
    6.
    7.
    8.
    9. zamihr, Pablo (2)
    10. bonneville1966, Mamma ica (2)
    11. pojkmamma790421, Mynta (2)

v.3 (11)
    12. Juliii86 (1)
    13. Rio, Proppen1982 (2)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82, Frövi (2)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7, guld lock (4)
    18.

V.4 (14)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV (2)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma, Socialen (2)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (6)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel (3)
    28.
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (55)
    STATISTIK: Totalt borde 55 x 0,2= 11 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 38
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel, socialen (17)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint (4)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra, Sun flower, marone ck, plingplong, InHeaven (12)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn, Lotie (6)

Svar på tråden ********BIM-lista januari********