• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • DarkAngel10

Jo jag såg det för en stund sen

BIM 23/1 håller tummar och tår!!!
  • lotie

Jag har en fråga!!
    Jag har fortfarande bihåleinflammation och idag har jag fått feber igen hostar mycket och har en rejäl virusinfektion.. kan detta skada utvecklingen hos embryot? Har läst att man lättare får bihåleinflammation om man är gravid. Men har även läst att de första veckorna är det störst risk att det blir missbildningar och kan virus orsaka det?

• Mynta
    Kierawn skrev 2009-01-09 11:51:56 följande:
    Jag fick ett pluss i morse!
    Grattis. =D
    lotie skrev 2009-01-09 17:34:18 följande:
    Jag har en fråga!! Jag har fortfarande bihåleinflammation och idag har jag fått feber igen hostar mycket och har en rejäl virusinfektion.. kan detta skada utvecklingen hos embryot? Har läst att man lättare får bihåleinflammation om man är gravid. Men har även läst att de första veckorna är det störst risk att det blir missbildningar och kan virus orsaka det?
    Jag har läst tidigare här på fl där folk skrivit att om kroppen inte klarar av en graviditet så ser kroppen till att det inte blir något. Men att forstret inte tar skada. Men det är ju ingen forskarbaserad fakta så... kanske kan du hitta något om det på growingpeople.se? Är ju en forskarbaserad sida så där kanske finns riktig info.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • Flyssel

lotie: Jag hade halsfluss med närmare 40 graders feber vid BIM och det blev mf.
    En gynläkare jag talat med sa att hon ofta träffade kvinnor som berättat att de haft ordentliga sjukdomar i stil med vinterkräksjukan och sedan fått mf. Men det var inget hon hade några vetenskapliga bevis för, hon hade bara en känsla av att det hängde samman.

• InHeaven

grattis tjejen...

själv är jag bim+2 och inget händer här...
    Men är trött, och nära till gråts när något handlar om barn eller något roligt.
    Men som sagt så har jag haft så med gråtandet innan mens med..

• SelmaV

Grattis alla som plussat! Jag bara flyttar mig några dagar...

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976,(1)

V.2 (9)
    5.
    6.
    7. InHeaven (1)
    8.
    9. zamihr, Pablo (2)
    10. plingplong, marone ck, bonneville1966 (3)
    11. Sun flower, pojkmamma790421, Mynta (3)

v.3 (13)
    12. Juliii86 (1)
    13. Lotie, Rio, Proppen1982 (3)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82, Frövi (2)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7, guld lock (4)
    18.

V.4 (12)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV (2)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma (1)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (6)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel (3)
    28.
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (53)
    STATISTIK: Totalt borde 53 x 0,2= 10,6 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 41
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel (16)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint (4)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra (8)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn (5)

• InHeaven

men hur går det för alla andra då?=)

• Flyssel

InHeaven skrev 2009-01-09 22:01:12 följande:

men hur går det för alla andra då?=)
    Jag som ligger långt bak i listan väntar på ÄL, det borde vara dags i början av nästa vecka.
    Hur går det själv? Tänkt testa något?
Svar på tråden ********BIM-lista januari********