• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • InHeaven

men försök att inte lägga så jätte stor vikt på det.
    Jag menar, OM det mot all förmodan skulle vara neg så har du 1000 tals chanser på dig att göra nya försök.. Tänk vilken tur vi alla tjejer har som fått den gåvan att testa varje månad:)

Mynta skrev 2009-01-09 22:15:03 följande:
    Vet inte om jag vågar. Är jätterädd för att testa denna gången. Om det inte är något så kommer jag att bli hur besviken som helst. Har verkligen fått en äkta känsla av att det är ett frö, så egentligen borde jag kunna testa, men åh jag vet inte... Tänker lite ekonomiskt med, testen är ju rätt dyra.
  • Mynta
    InHeaven skrev 2009-01-09 22:15:32 följande:
    åååh så spännande, du måste ju bara testa :D
    Hihi jo iof. Men tänk om jag inbillat mig allting...? Usch det känns så konstigt. Jag hoppas jag får säga: Vad var det jag sa? ;)
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • Sun flower

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976,(1)

V.2 (8)
    5.
    6.
    7. InHeaven (1)
    8.
    9. zamihr, Pablo (2)
    10. plingplong, marone ck, bonneville1966 (3)
    11. pojkmamma790421, Mynta (2)

v.3 (13)
    12. Juliii86 (1)
    13. Lotie, Rio, Proppen1982 (3)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82, Frövi (2)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7, guld lock (4)
    18.

V.4 (12)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV (2)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma (1)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (6)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel (3)
    28.
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (53)
    STATISTIK: Totalt borde 53 x 0,2= 10,6 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 40
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel (16)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint (4)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra, Sun flower (9)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn (5)
  • lotie

Jag fick åka in ikväll för jag blev så dålig.. och jag har bakterier i luftvägarna och de gjorde gravtest som var negativt BIM-4 idag..men de sa de var för tidigt att se men man får inte äta den medicinen jag behöver om man är gravid så fick en typ av anibiotika. Då e de kanske inte lönt att jag testar imorgon BIM-3=(

• Flyssel

lotie skrev 2009-01-09 22:13:22 följande:

oki tack för svar men inget roligt svar ju=( Fick åka in ikväll för jag blev så dålig.. och jag har bakterier i luftvägarna och de gjorde gravtest som var negativt BIM-4 idag..men de sa de var för tidigt att se men man får inte äta den medicinen jag behöver om man är gravid så fick en annan typ av anibiotika. Då e de kanske inte lönt att jag testar imorgon=( visst skulle han sagt något om det kunde påverka fostret?
    Fy så jobbigt! Men vad jag vet så säger man generellt att sjukdomar inte påverkar en graviditet. Och vad gäller antibiotika så är det bra att läkarna kan sätta in sorter som inte påverkar graviditeten.
    I mitt fall så inträffade detta en månad efter mf och skrapning, i kombination med extrem utmattning och så denna halsfluss. Jag var verkligen inte i stånd att vara gravid mitt i allt elände.
  • Nallebjörnis
    Flyssel skrev 2009-01-09 22:04:51 följande:
    Jag som ligger långt bak i listan väntar på ÄL, det borde vara dags i början av nästa vecka.Hur går det själv? Tänkt testa något?
    jag väntar åxå på ÄL...
  • Mynta
    InHeaven skrev 2009-01-09 22:16:53 följande:
    men försök att inte lägga så jätte stor vikt på det. Jag menar, OM det mot all förmodan skulle vara neg så har du 1000 tals chanser på dig att göra nya försök.. Tänk vilken tur vi alla tjejer har som fått den gåvan att testa varje månad:)
    haha ja jo. Jag har bara så svårt för den här eviga väntan. Och eftersom jag verkligen tror att det är något denna gången så kommer det bli en STOR för att inte säga ENORM besvikelse om det blir minus. Eller om kärringen dyker upp. :/
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • Sweetie82

oj vad ni skriver hinner ju inte med..

• InHeaven

jo jag vet,d et är lätt för mig att sitta här och säga hur man ska föröska att ta det. men jag var som du de tre första månaderna och det lixom ger inget att vli förkrossad, för man är lika tvungen att försöka iaf. Och jag tror att för din egna del så är det skönare att försöka ta det med en klackspark.. jag tar det med ett leende och tänker...

Shit happens, nu får vi mysa desto mer ;) grr vad härligt.
    Okej kanske inte så positiv, men jag höjer huvudet och hoppar upp på hästen igen :D så kom igen, någongång måste du ändå testa :D

Mynta skrev 2009-01-09 22:19:19 följande:
    haha ja jo. Jag har bara så svårt för den här eviga väntan. Och eftersom jag verkligen tror att det är något denna gången så kommer det bli en STOR för att inte säga ENORM besvikelse om det blir minus. Eller om kärringen dyker upp. :/
  • Maniok

Här är en till som väntar på ÄL, känns som man redan väntat en hel evighet. men snart så kanske äl-stickan ger utslag. ;)

Svar på tråden ********BIM-lista januari********