• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • InHeaven

jo fast jutidigare du testar ju större chans till - så får man försöka se det.

Maniok skrev 2009-01-14 11:42:46 följande:
    Tycker oxå att det känns som en evighet tills bim. Den här gången vet jag inte om jag ska testa i förväg eller ens på bim. Men det e lättare sagt än gjort. Man vill ju bara ha sitt plus...
  • Maniok

ja, det e sant. antingen får man plus eller mens helt enkelt.

• InHeaven

jag var en liten test missbrukare ett tag, men bestämde mig helt enkelt för att vänta in bim, och lite därtill..
    För det första är det så fruktansvärt dyrt om man ska behöva testa flera gånger pga att man har etstat för tidigt och sen tappar man lätt hoppet och lusten ifall testet skulle visa negativr.
    Det positiva med att testa efter bim, är att man har gått lite längre i sin grav, som man inte skulle ha gjort om man testade innan + att man lätt Ringar in ett mf om man testar tidigare än bim.

Hoppas jag gett dig lite råd iaf.

Maniok skrev 2009-01-14 12:20:23 följande:
    ja, det e sant. antingen får man plus eller mens helt enkelt.
  • Socialen

Jag har inte tålamod att vänta på bim, jag testar imorgon. Ska köpa test så fort jag hämtat sonen på dagis. I förra graviditeten gjorde jag ett privat vul i v 6 oxå för att se att hjärtat slog. Enligt den läkaren så har bebin ca 92% chans om hjärtat syns då. De flesta tidiga mf har det hänt något innan. Ett tips bara, till er som liksom jag nojar mycket och inte riktigt kan slappna av och glädjas över graviditeten

• Flyssel

Socialen: Jag såg hjärtat slå i vecka 8, men i vecka 12 började jag blöda och fick mf, så jag vet inte när jag skulle kunna slappna av. Jag kommer grilla kotten med vul och ul så den kommer ut vid förlossningen och luktar rostat bröd...

• InHeaven

ha ha ha nussel du är rolig du..
    Tänk att se ett litet rostat bröd komm aut ;) nej vi avstår frånd et va, bättre med en hel bebis :D

Jag är också tok nojjis som gravid..
    när jag väntrade min dotter ås var jag ständigt rädd för att hon inte sparkade och så. var var nog inne hon bm 1 gång/veckan :D

• Flyssel

En läkare sa faktiskt att regelbundna vul minskade risken för missfall eftersom det dämpade mammans stress. Vet inte om det fanns något underlag för den hypotesen, men hon tyckte att jag skulle se till att gå minst varannan vecka under första trimestern. Men jag har ju redan haft tre mf så sjukvården är lite mer benägen att förebygga fler mf för vår del.

• Sweetie82
    Klistrar bara in listan på nytt då den hamnat långt bak

Hur går det för alla som passerat BIM å står kvar på listan??

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976(1)

V.2 (3)
    5.
    6.
    7. InHeaven (1)
    8.
    9. Pablo (1)
    10. bonneville1966(1)
    11.

v.3 (9)
    12.
    13. Proppen1982 (1)
    14. Lilje1 (1)
    15.
    16. sofflan82, Frövi, Hedebris (3)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7(3)
    18. mother of (1)

V.4 (15)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV, rosasysteryster (3)
    21. mimin, Jenga, Johanna77 (3)
    22. Gabrielsmamma, Socialen (2)
    23. DarkAngel10, Zarabella, babb474 (3)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (8)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel, storstadsmamma (4)
    28. Nr One (1)
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (59)
    STATISTIK: Totalt borde 59 x 0,2= 11,8 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 36
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel, socialen, storstadsmamma, rosasysteryster (19)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint, Nr One (5)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra, Sun flower, marone ck, plingplong, InHeaven, zamihr, Juliii86, Mynta (15)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn, Lotie, pojkmamma790421, Mamma ica, guld lock, Rio (10)
  • Sweetie82

Åsa 1976 verkar vara gravid Kikade på hennes sida så jag tar mig friheten att flytte henne till gravida.. GRATTIS Åsa1976!!!!

V.1
    1.
    2.
    3.
    4.

V.2 (3)
    5.
    6.
    7. InHeaven (1)
    8.
    9. Pablo (1)
    10. bonneville1966(1)
    11.

v.3 (9)
    12.
    13. Proppen1982 (1)
    14. Lilje1 (1)
    15.
    16. sofflan82, Frövi, Hedebris (3)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7(3)
    18. mother of (1)

V.4 (15)
    19. aintsaint, ljuvlig (2)
    20. Lurven83, SelmaV, rosasysteryster (3)
    21. mimin, Jenga, Johanna77 (3)
    22. Gabrielsmamma, Socialen (2)
    23. DarkAngel10, Zarabella, babb474 (3)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (8)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel, storstadsmamma (4)
    28. Nr One (1)
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (59)
    STATISTIK: Totalt borde 59 x 0,2= 11,8 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 35
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel, socialen, storstadsmamma, rosasysteryster (19)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84, Frövi (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint, Nr One (5)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma, ljuvlig (3)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:(www.familjeliv.se/Forum-11-235/m40056506.html)
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra, Sun flower, marone ck, plingplong, InHeaven, zamihr, Juliii86, Mynta (15)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp, Kierawn, Lotie, pojkmamma790421, Mamma ica, guld lock, Rio, Åsa1976 (11)

• InHeaven

jag står ju fortfarande på +-0 vet ju inte alls vad som händer med mig.
    Ingen mens i sikte och minus för några dagars en.. ska testa om några dagar igen tänkte jag.

Svar på tråden ********BIM-lista januari********