• LMK

Smink smink smink!

Åh, en ny tråd! Bra jobbat Fridapida & Phantera!

Själv fortsätter jag med min avhållsamhet från smink i ansiktet & smörjer bara med Propyless. Och vet ni vad??
    Det är helt borta!!! Alla dumma fula utslag är puts väck!! Nu inväntar jag bara min Dermalogica kräm (står som "shipped" sedan 28/11 grrr!) så hoppas jag att allt blir som vanligt igen. Skall fasa in den försiktigt så det inte blir en ny reaktion.

• LMK

Albin 080509 skrev 2008-12-11 10:28:09 följande:

ris och ros på min sminkning som ligger i mappen smink i galleriet=)
    Tycker det såg fint ut. Mjukt & naturligt med brunt. Vill du ha mer effekt kan du prova att markera globlinjen lite högre & göra yttre ögonvrån lite mörkare. Det ger ögat lite mer djup.
  • LMK

Hej hopp, hektiskt så här innan jul... som vanligt. Längtar till jullovet på måndag efter lunch!
    Är ovanligt "tråkig" i år & önskar mig inga beauty-relaterade klappar alls. Svårt då jag köper det mesta på nätet själv. Men vem vet, det kanske slinker ner något i Tomtens säck iallafall?

Idag är mina ögon mörkt blå av Racy från PL ihop med Muffin från MUS. Enkelt & snabbt.

Fick igår en ny mascara som premie för en prenumeration på Femina: Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara (puh vilket namn! ) Någon som provat?? Har inte hunnit själv ännu. Premiär för mig med smink därifrån- om man inte räknar Eight Hour Cream så klart...

• LMK

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

chibabyVälkommen hit!Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt med grått!
  • LMK

Ang. att läsa andra beautybloggar så har jag hittat ett gäng som jag kikar in på lite då & då. Tycker dock att många mest har produktlanseringar etc. Jag tycker EOTD (eye of the day) är roligast då det ger mest inspiration (även fast stilarna inte alltid är i min smak) samt recensioner.
    På de flesta bloggar länkar de upp andra, så det är lätt att klicka runt & hitta till nya.

• LMK

Ho Ho i stundande juletider!
    Jobbar sista dagen innan jullovet. Skall bli så skönt med långledigt! Hoppas ni andra oxå kan njuta av lite extra ledigt!

Funderar lite på sminkningen till Julafton. Kommer ha en svart klänning så det lutar åt lila & guld på ögonen & något neutralt gloss på munnen. Hur kommer ni se ut?

Sen kan jag berätta att Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara, som jag fick med en tidningsprenumeration, är helt super bra!! Jättekul, då det inte är ett märke jag skulle köpt i vanliga fall. Fransarna blir lååånga, blanka & svarta! Som jag har letat efter det resultatet! Tror faktiskt att jag kan sluta leta nu...

• LMK

God Fortsättning!! Hoppas ni haft sköna juldagar!

Tomten hade inte så många sminkrelaterade klappar i sin säck men lite i beautyväg var det ändå som bodybutter, ducshcreme etc. Maken shockade nog mest med att ge mig en resa till Peking över påsk! Han är bara för go!! DÄR blir det shopping vill jag lova!

Några nyårsplaner?
    Vi blir 5 par (makens grabbgäng m. resp.) & vi har som tradition att killarna lagar mat & tjejorna är snygga i soffan. Inte helt fel att bli uppassad av 5 snygga grabbar i smoking!

Funderar på att testa lösfransar & köra lite glamor look ala Marilyn Monroe (-som jag älskar!) med eyeliner & röda läppar.
    Någon som har bra lösfrallor att rekommendera? Vill nog ha såna med olika långa strån. Vilket lim är bra?

• LMK

lyckligmamma skrev 2008-12-30 09:26:51 följande:

Tnkte kolla en sak. Jag fick en mascara av min mamma i julklapp, Christian Dior diorshow black out mascara . Men den kladdar så mkt under ögonen efter ett tag. Har ni testat den med samma erfarenhet? Trodde Dior var bättre med tanke på priset
    Trist att du inte är nöjd med mascaran. Jag köpte "vanliga" Diorshow & gillade den inte alls! Såå besviken! Har aldrig varit med om en smuligare mascara. Men samtidigt vet jag massor som aldrig skulle köpa en annan sort. Det är verkligen personligt med mascara.
  • LMK

Phantera skrev 2008-12-30 19:01:58 följande:

Är PL mineralsmink?
    Japp! Har själv bara testat skuggorna därifrån & de är jättebra allihopa. Grymt billiga oxå
    pureluxecosmetics.com/home.php
  • LMK

Sophie81 skrev 2008-12-30 09:32:37 följande:

Hej, har kollat igenom tråden lite lätt har en liten fråga till er proffs Vad tycker ni om ID:s sminkprodukter? Jag brukar använda deras mineralfoundation (medium beige). Har använt den de senaste 4 åren (är ganska frälst faktiskt, blir så naturligt).När det gäller mascara och rouge är jag väldigt ombytlig. Är lite sugen på att prova NARS orgasm, men var kan man köpa den?
    Jag änvänder ID & är jättenöjd! Kör med Light nu på vintern men Medium Beige när man fått lite sol i ansiktet
    Har även mineralfoundation från Everyday Minerals & giller det oxå. Skillnade mellan dem, tycker jag, är att ID är mer "krämigare" & ger mer lyster & EM mer torrare i konsistensen. Fast det beror såklart på vilken formula man har från EM. Jag gillar EM lite mer på sommaren, då jag lätt blir varm & svettig i ansiktet.
Svar på tråden Smink smink smink!