• LMK

Smink smink smink!

mjuik skrev 2009-02-25 17:37:32 följande:

Jag beställde lite Dermalogica-grejer men det finns ju så sjukt mycket att välja på. Köpte ett resekit för normal hud för att testa men vet inte om det är rätt för min hud.Vet inte vad jag ska köpa.Har ni några tips?
    Svårt sånt där. Jag gick på rekommendationer i tråden & vad jag läste mig till på hemsidan. Slog till på Skin Smooting Cream & den är verkligen underbar! Har dock inte provat deras "tyngre" krämer för torr hy, då SSC räcker konstigt nog. Om du har möjlighet att besöka en butik som säljer kan du ju alltid fråga om prover & lite hjälp att hitta rätt. Så har jag oxå gjort. Jättebra!
  • LMK

Phantera skrev 2009-02-26 10:26:10 följande:

Fluffguf skrev 2009-02-25 23:17:55 följande:
    Nej, de skickar bara inom USA och till Kanada.Min man har en kusin i Kanada dock.
    Åh vad bra! Jag funderar på om jag skall be min man kolla med sin amerikanske kollega om han kan "köpa ut" åt mig Vet inte om det är för mycket begärt att skicka honom till Sephora & köpa ID Vill dessutom ha Redken-produkter... Får se hur jag gör....
  • LMK

Albin 080509 skrev 2009-02-26 10:56:44 följande:

är det billigare men redken och id i amerika?
    Galet mycket billigare!!!
    En burk ID kostar $19 (typ 170kr) En flaska Redken Schampoo kostar $13 (typ 117kr). Fast det klart, dollarn har ju stigit en del nu mot förra våren, men det är fortfarande över halva priset mot här.
  • LMK

mjuik skrev 2009-02-26 11:29:20 följande:

Får väl gå och kolla med någon som har koll vad jag ska köpa. Dermalogica finns väl på Åhlens city?
    Absolut! Tjejjen som brukar jobba där (lång, mörkhårig) är väldigt hjälpsam. Hoppas du hittar rätt grejor!
  • LMK

Första inlägget på nya FL. Vet inte riktigt om jag gillar layouten, men man vänjer sig säkert.

Vill tipsa om en blogg med helt otroliga sminkningar.
    Hon heter Linda H & sidan är här : micromiss.blogg.se/index.html

Måste bara testa att rita dit ögonfransar på undre fransraden som hon gjort några gånger- så coolt!

• LMK
    Shoppingtokig skrev 2009-03-06 00:00:52 följande:
    Hallå tjejer, jag har blivit MAMMA!!!I lördags kväll gick vattnet och vi fick fara till sjukhuset, väl på sjukhuset konstaterade bm att jag var öppen 8cm och när hon kände efter så fick hon bebisens fot i handen! Saken var ju den att det var ju inte den vägen hon skulle ut så hon larmade och flera människor kom inrusandes och jag fick åka upp till operation på en gång för ett akut kejsarsnitt. Ca 40 min efter vi kommit till sjukhuset så var lilla Vanna född Kom hem från sjukhuset igår och det känns bra att vara hemma igen, tog vår första promenad med barnvagnen idag Har lagt in två bilder på Vanna i mitt galleri
    GRATTIS till er fina Vanna!!
  • LMK

Albin 080509 skrev 2009-03-11 11:40:40 följande:

ni som e lite mer experter än mej...måste man ha speciella mineral borstar, typ spec kabuki borste till mineral make up? eller kan man köpa ett vanligt borst set?
    Jag rekommenderar Everydayminerals Long Handed Kabuki. Grymt bra! Kostar bara $10. www.everydayminerals.com/index.php
    Resultatet blir så mycket bättre med rätt borste. Du behöver en tät med stuns i så du kan jobba in pudret i huden ordentligt.
  • LMK

Fniss! Sorry Ullis 74, det blev visst eko!

• LMK
    LaJohannan skrev 2009-03-11 11:48:30 följande:
    Ni sminkoholics.... Tips på en bra higligter/concealer att ha under ögonen när man inte sovit en hel natt på 6 månader???
    Budget tips!
    Jag sover hela nätter, men har ändå hemska ringar under ögonen. Inte kul alls!
    Jag har tidigare använt Cover All Blue från MUS, men tycker den är lite för tjock & kakig. Köpte HM's egna concealer efter att ha läst en recension & den är grymt bra! 40 kronor & den täcker bra utan att det syns. Jag kan tex. bara ha lite concealer under ögonen & behöver inte fixera med puder etc. Den torkar & smälter in toppen. Har färgen medium.
  • LMK
    mjuik skrev 2009-03-12 00:11:02 följande:
    Två veckor? Det har aldrig hänt mig.Hur gör du då? Jag kanske har för dåligt underlack?
    Håller med, hur gör ni då??! Jag har bra underlack & överlack (Creative) & även om jag lackar med tex. OPI så sitter det MAX 2 dagar. Efter en dusch så är det mer el. mindre kört. Kanske mina naglar som gör att det sitter dåligt...?
    Jag lackar därför bara till speciella tillfällen. Skit trist, men jag orkar inte fixa flera gånger i veckan.
  • LMK

Åh vad kul med lite vårshopping i sminkväg! Tycker många kollektioner ser fina ut!
    Jag som skall ut & resa snart hoppas på att göra lite Arlanda-fynd! Mascara samt parfym står på listan men nu har Diorgloss trillat in där oxå. Hoppas de har några bra erbjudaneden el. paket.

• LMK
    Fridapida skrev 2009-03-13 14:24:39 följande:
    Det låter kul. Var ska du åka?
    Jag skall till Peking över Påsk med min man.
    Blir nog inte så mycket beatyshopping där men dessto mer i klädväg! Skall nog kolla efter solglasögon oxå.
Svar på tråden Smink smink smink!