Smink smink smink!
Då skall vi se...
HotFuss: Jag använde Decléor till rengöring: Cleansing Mousse samt ansiktsvatten Clansing Water. Kanonbra! Krämer har varit Decléor tidigare men nu testar jag Dermalogica. Gillar de skarpt! Har Skinsmooting cream & Total Eye Care. Har ingen koll på MUS rengöringsprodukter & krämer tyvärr. Däremot använder en bloggerska purity.webblogg.se/ deras Face Mist & gillar den!
Zekeline: Jag har oxå tunga ögonlock som knappt syns & globlinjen likaså. (på mina bilsder har jag höjt ögonbrynet så att skuggorna skall synas lite bättre) Jag brukar försöka markera globlinjen lite högre upp & tona skuggan uppåt utåt för att få lite kattögs-effekt. Hänger du med?
Sen undviker jag för mörka skuggor på själva ögonlocken, speciellt den inre delen, för att inte se för trött/arg ut.
Karisma: Vilka fina ögon du har!! Tycker du sminkat dem jättefint men testa att tona ut skuggan lite mera, som Linny förslog, för ett mjukare intryck samt att den syns lite mera oxå.
Fota är jättesvårt- speciellt denna årstid! Jag har en liten Canon Ixus som är superbra! Ställer in den på närbildsläge så blir skärpan knivskarp. Har även en stor sytemdigital fr. Canon men inte vågat mig på den ännu...
Fridapida: Älskar Let's dance! Grymt bra att få inspiration till sminkningar!
Trollsanna: Lycka till med operationen & att det inte är något allvarligt! Du var jättefin i läppstiftet! Nu vill jag ha vår!
Levina: En brun mascara ger ett mjukare intryck. Det blir inte lika hård kontrast. Det blir så klart mörkt iallafall, men inte lika skarpt. Riktigt blonda el. rödhåriga som oftast har vita fransar är mycket snyggare i brunt än svart, tycker jag.
Trolltyg: Nya primern från UD lät nice! Tycker fortfarande att UD är överlägsen Lumene, men förpackningen suuuuger!! Trist!