• LMK

Smink smink smink!

Då skall vi se...

HotFuss: Jag använde Decléor till rengöring: Cleansing Mousse samt ansiktsvatten Clansing Water. Kanonbra! Krämer har varit Decléor tidigare men nu testar jag Dermalogica. Gillar de skarpt! Har Skinsmooting cream & Total Eye Care. Har ingen koll på MUS rengöringsprodukter & krämer tyvärr. Däremot använder en bloggerska purity.webblogg.se/ deras Face Mist & gillar den!

Zekeline: Jag har oxå tunga ögonlock som knappt syns & globlinjen likaså. (på mina bilsder har jag höjt ögonbrynet så att skuggorna skall synas lite bättre) Jag brukar försöka markera globlinjen lite högre upp & tona skuggan uppåt utåt för att få lite kattögs-effekt. Hänger du med? Sen undviker jag för mörka skuggor på själva ögonlocken, speciellt den inre delen, för att inte se för trött/arg ut.

Karisma: Vilka fina ögon du har!! Tycker du sminkat dem jättefint men testa att tona ut skuggan lite mera, som Linny förslog, för ett mjukare intryck samt att den syns lite mera oxå.
    Fota är jättesvårt- speciellt denna årstid! Jag har en liten Canon Ixus som är superbra! Ställer in den på närbildsläge så blir skärpan knivskarp. Har även en stor sytemdigital fr. Canon men inte vågat mig på den ännu...

Fridapida: Älskar Let's dance! Grymt bra att få inspiration till sminkningar!

Trollsanna: Lycka till med operationen & att det inte är något allvarligt! Du var jättefin i läppstiftet! Nu vill jag ha vår!

Levina: En brun mascara ger ett mjukare intryck. Det blir inte lika hård kontrast. Det blir så klart mörkt iallafall, men inte lika skarpt. Riktigt blonda el. rödhåriga som oftast har vita fransar är mycket snyggare i brunt än svart, tycker jag.

Trolltyg: Nya primern från UD lät nice! Tycker fortfarande att UD är överlägsen Lumene, men förpackningen suuuuger!! Trist!

• LMK

Nu ligger lite nya bilder uppe i galleriet!

Det är 3 från i lördagsnatt kl. 01 då jag kom hem från festen. Håret har rätat ut sig lite då jag hade dåligt med hårspay hemma samt att lockarna har tvinnat ihop sig lite. Men lockigt är det! Mejken gick i lila & var mer färgstark, som vanligt.

Sen är det en sotningsbild jag glömt att jag hade.
    Testade en rejäl sotning med en guldbrun skugga fr. MUS som jag älskar! Har applicerat skuggan med fuktigpensel därav den snygga guldiga glansen. Vet dock inte om jag skulle våga gå ut såhär mörkt sminkad...

• LMK

maddie3 skrev 2009-01-19 19:53:23 följande:

Hej tjejerI mitt galleri finns utlovade bilder på brudmakeuperna jag gjorde i helgen, tyvärr hann tre modeller smita iväg innan jag hann fota dem :(.Sen lade jag in lite bilder även från Beauty 08` där jag hjälpte Bobbys Hårstudio och sminka modeller och även lite kändisar :). Allas "älskling" Linda Rosing mingla omkring med Gucci väska och champagneglas  även systrarna Graaf och killarna i Emd var där.Jaa som sagt det är bara att titta in. Hoppas ni gillar bilderna.
    Kul med bilderna! Jättesnygga sminkningar! Kul att få jobba på en mässa, det blir stor variation.
  • LMK

Nala skrev 2009-01-19 19:56:30 följande:

Hejsan tjejer..... :)Nu har jag tjuvläst här i flera trådar och kände att det kanske var dags att slänga mig in och skriva lite också :)Jag kör en liten presentation. Jag är 33 år, bor i en mindre stad ca 8 mil norr om Göteborg, har två döttrar - 6½ och 4½ år. Jag älskar smink och krämer och annat som gör livet lite roligare. Jag sminkar mig gärna, ofta och mycket men skulle gärna få lite tips på vad jag kan förbättra och dyl...... ni är ju så himla duktiga allihop. Har lagt upp ett par kort i mitt galleri, bara en diskret make än så länge men det kommer mera.
    Välkommnen till världens roligaste tråd!!
    Du ser ut att ha otroligt blå ögon & sminkningen ser fin ut. Lite svårt att se färgerna pga. ljuset, men så är det denna årstid. Vad brukar du använda för färger mest?
  • LMK

Nala skrev 2009-01-19 20:50:48 följande:

LMK:Tackar tackar :)Ja det är ursvårt med ljuset, får försöka få till bättre ljus nästa gång. Jag brukar nog mest använda olika nyanser av brunt, lila/purpur, grönt mm.....
    Kul att du använder färg, då kan du frossa i den här tråden! Många av oss leker vilt med den ena kombon efter den andra.
    Själv hör nog grönt till favvon men jag gillar alla färger & det är beroende på humör, kläder tillfälle etc. som valet görs.
  • LMK

Karisma skrev 2009-01-19 21:33:33 följande:

LMK: Berätta gärna i vilken ordning du lagt färgerna. Helt enkelt hur du gått till väga för att göra den där makeupen. Blev helt lyrisk då jag såg den sotningen. Nu ska jag kika på tv en stund. /K
    Åh tack snälla! Vad glad jag blir!
    Jag är nybörjare på sotningar & leker mest med det hemma än sålänge Så mycket skugga under ögonen har jag aldrig haft förut & vet inte om jag skulle våga gå ut med det!

Ja, hur har jag gjort? Grundat ögonen med primer. Suddat in svart kajal på övre fransraden, mellan fransrötterna. Applicerat den mörka skuggan rikligt över hela ögonlocket & tonat den lätt uppåt-utåt för att minska synliga skarvar. Suddat in en ljus higlighter skugga under brynet & ner mot den mörka. Mer kajal på övre franslinjen, längst med nedre franslinjen (insuddad i fransrötterna här med) samt på vattenlinjerna runt hela ögat. Blinkat hårt några gånger & sedan ett varv till.
    Suddade sedan in den mörka skuggan under ögat & ihop med kajalen. (även på vattenlinjen) Fuktade penseln & la lite till för att få metalliceffekten. Böj fransarna rejält med tång från rot till topp. Massor av mascara som jobbas in i rötterna så inga ljusa fläckar syns. Thats it!

Jag är som sagt inte så haj på sotningar utan kör bara på en mörk skugga. De riktigt duktiga suddar ut svart kajal på hela ögonlocket & jobbar sedan med skugga på det.

Skuggan från MUS- Dramaqueen on the loose är en skugga från en Alcazar-kollektion de hade för några år sedan. I love it!! Finns tyvärr inte kvar!
  • LMK

Karisma skrev 2009-01-20 12:14:29 följande:

LMK skrev 2009-01-20 11:58:55 följande:
    Tack snälla för förklaringen, ska testa det. De måste ju ha ngn liknande skugga på MUS. kan ju inte bara plocka bort, förstör ju mina planer. Så du har bara en ögonskugga på hela ögat, förutom highlightern? är den lite guldig eller ser jag fel?Den där makeupen skulle passa perfekt för en kväll ute på krogen. Med ngn snygg svart top till. Får ett tag på mig att öva då min väninna inte kläckt ännu. Ska ha i slutet av mars. (har ju fler vänner, men vi är mest lika och har jädrigt roligt ute tillsammans. )Tips på ngn mascara som gör fransarna tjocka? Eller är lösögonfransar kanske det bästa alternativet./K
    Eller hur? Skuggan är grymt snygg! Färgen är svår att beskriva men brun-grå-khaki-guld typ...
    Japp det är samma skugga runt hela ögat, förutom den svarta kajalen. Den är som sagt guldig & det kommer fram ännu mer om den läggs med blöt pensel. (ursnygg som eyeliner!!)

Mascara är ett otroligt svårt att rekommendera då det är så individuellt. Jag köpte tex. Diorshow under hösten då jag vet hur många som helst som bara ääälskar den. På mig var den helt värdelös! Maxfactor likaså. De smular & fäller & ger inga wawoom-fransar på mig alls. Så besviken!
    Men just nu har jag en som känns rikitgt bra! Ceramide Lash Extending Treatment Mascara fr. Elisabeth Arden. (Vet inte pris då jag fick den genom en tidning) Men den ger mig sjukt långa & fina fransar med bra volym & böj.
    Lösfrallor har jag hemma men inte orkat/vågat mig på ett testa den ännu...
  • LMK

trolltyg skrev 2009-01-20 13:51:24 följande:

Skitsnygga sminkningar tjejer. LMK: säger som Karisma, vilken läcker sotning och du passar verkligen i den så själklart vågar du dig ut i den. Du kommer att rocka gärnet med den.Igår gjorde jag min fransförlängning och den vart jättebra, känns jättekonstigt dock med så mycket fransar när jag inte är van det. Men snyggt blev det.
    Tack Trolltyg! Skall se om jag vågar...
    Åh vad spännande med fransförlängning! Före & efter bild??
  • LMK

Liiza: Tack så mycket! Kul med lite nya pigment!

Karisma: Det är som på bilden brevid med samma datum. Hottade upp dagmejken till en sotning. Har suddat med Muffin från MUS & en fluffig creasebrush fr. Sephora. Men du kan använda en matt ljus skugga oxå, det blir lite mer fokus på själva ögonlocket då.

Tipsar om 2 grymt snygga sotningar jag haft som inspiration till mina: makeupjunkie.blogg.se/2009/january/sotat-deluxe.html
    samt makeupjunkie.blogg.se/2008/september/sotat-var-det-har.html

• LMK

Plutt05 skrev 2009-01-21 10:50:08 följande:

Lite tips från er experter Förr hade jag alltid nagellack och läppglans/läppstift. Har tappat bort mig själv lite känns det som sen jag fick barn men nu vill jag unna mig själv att se lite fräsch ut, även om jag bara ska lämna på dagis....Behöver tips på något snyggt vardagslack och något till läpparna som funkar till vardags....Gärna nått från Kicks eller Make up store, de har vi här
    Lite svårt att tipsa när jag inte vet hur du ser ut...
    Men generellt så tycker jag ljusa, neutrala lack är snyggt tex. rosa/beige/aprikos i pärlemor/skimmer & liknande. Fast bara ett glansigt överlack är oxå fräscht!
    Till läpparna är ett gloss enkelt. Antingen ett svagt färgat el. ett med mer färg. Jag själv gillar varma toner av rosa, persika, korall & med lite färg samt skimmer.
Svar på tråden Smink smink smink!