• LMK

Smink smink smink!

Linny skrev 2009-01-04 11:30:08 följande:

Hej Nu har min lilla Eskil kommit. Igår den 3 januari kl. 21.56 efter en cool förlossning Mår toppen allihopa. Kommer dock inte vara inne så mycket närmsta dagarna då hela familjen ska landa ihop och snart kommer storebror hem för att träffa sin lillebror!
    GRATTIS Linny & resten av familjen till ESKIL!!!
  • LMK

Ett shoppingtips för de som gillar nagellack är att kika in på sidan www.8ty8beauty.com/ Här finns riktigt bra lack som OPI, China Glaze etc. till otroligt billiga priser! Ett exempel är OPI-lack som kostar runt 140:- i butik, finns här för runt $4!
    Jag som precis tagit bort min nagelförstärkning behöver alla färgglada lack som finns för att kompensera mina nu korta, avslagna stumpar. Det blev 9 stycken...

• LMK

Fridapida skrev 2009-01-05 20:26:24 följande:

Jag har hunnit få in i bloggen mina senaste inköp. Det har blivit ganska mycket skönhetsrelaterat det senaste, men jag lägger bara in det som är kul. Jag har även lagt in tre FOTD som legat i kameran några dagar.
    Wow, vilken shopping! Fina FOTD oxå!
  • LMK

Knott skrev 2009-01-05 21:19:44 följande:

LMK: ett kompletterande tips är www.head2toebeauty.com, de har framför allt billigare och snabbare frakt Jag har beställt från båda men tycker att det går snabbare från Head2toe, men 8ty8 brukar generellt vara snabbare på att få in de senaste kollektionerna.
    Åh typiskt! Jag som satt & kikade på båda sidorna & fann 8ty8 billigare på lacken. Frakten stod inte specad på någon av sidorna. Ja ja, det får bli nästa gång! Tack för tipset ändå!
    Har beställt några lack som du visat på bloggen bla.
  • LMK

Kul med nya "ansikten" här inne! Välkomna!

joanelli skrev 2009-01-09 08:25:13 följande:
    Hej hej! Jag har läst lite i denna tråd och blir SÅ inspirerad av er, ni är grymt duktiga på smink Nu har jag en fråga, är det någon av er som använder ögonfransböjare? Vilken kan vara den bästa? Jag använder en sådan gammal hederlig tång men tycker att fransarna blir raka efter en stund ändå. Är de med värme bra? T ex denna från MUS: www.makeupstore.se/sesv/products/tools/eyelas...
    Jag använder oxå en klassisk tång. Nu använder jag den aldrig till vardags utan bara till fest & för mig håller det. Tror jag köte den på Kicks för en billig penning.
    Hur gör du när du böjer fransarna?
    Mitt tips är att böja i flera steg: börja längst in vid rötterna & jobba dig utåt milimeter för milimeter tills du nått topparna. Då blir böjen rund & fin & hållbar, ja för mig iallafall.
  • LMK

Fridapida: Jättesnygga lockar!
    Jag lockar oxå med plattången, håller riktigt bra. Har även värmespolar, men de är ganska smala så resultatet blir lite afro! Men skall jag göra en uppsättning är de oslagbara = Volym!
    Jag använder ett värmeskydd som även ger lite stadga när jag lockar håret. Rekommenderar Redken Spray Starch 15. Deras Satinwear är oxå bra, men mer till normal föning.

• LMK

Fridapida skrev 2009-01-09 14:01:37 följande:

LMK skrev 2009-01-09 13:48:11 följande:
    Tack. Ah... jag älskar redken! Har du det värmeskyddet i innan du fönar eller innan spolarna? Satinwear? Är det en lisscream?
    Vad jag har lärt mig skall alla värmeskydd fönas in i håret för bästa effekt.
    Satinwear är som en tunn lotion som gör håret otroligt blankt & silkigt efter föning. Går även att använda som ett leave-in, då det ger lite stadga. Jag använder Satinwear vid "normalföning" då håret skall bli torrt.
    Skall jag plattånga håret fönar jag det torrt & sedan sprayar jag på Spray Starch på varje slinga, då värmen är mer stark här.
    Funkar jättebra!
  • LMK

Fridapida skrev 2009-01-09 14:34:27 följande:

LMK skrev 2009-01-09 14:22:58 följande:
    Ja, det var så jag antog att de skulle användas. Det låter kul! Egentligen borde jag inte köpa mer. Jag har redan misnt fem värmeskyddande produkter. Men kan man verkligen få för många? Nej jag tror inte det. Och den där silkiga låter jättkul. Måste nog ha.
    Ja, det eviga dilemmat- kan man ha för många produkter??
    Om du beställer Satinwear så gör det från Lookfantastic, där kostar den £11,50. I butik runt 250:-.
  • LMK

Fridapida skrev 2009-01-09 14:38:47 följande:

Karisma skrev 2009-01-09 14:23:12 följande:
    Jo... men måste man så måste man. Men jag tänker så här: Min kille köper wiskey för flera hundra och har en hel del flaskor i skåpet. Det dricks ju bara upp... man har sina laster. Men av någon anledning så är smink den som alltid ses som ytlig. Jag tänker fortsätta köpa smink!
    Amen to that!
    Tror inte de förstår hur mycket det betyder för oss med skönhetsvård. Har en skön historia från oss att bjuda på:

Vi skulle bort på middag. Maken blev såklart klar på 3 minuter & frågar om jag är klar. Jag står ombytt men osminkad. Klar? Nej jag är inte klar, ansiktet ligger fortfarande här i, svarar jag & pekar på sminkväskan! Han fick sig ett gott skratt & satte sig & läste en tidning sålänge.
    Ja vad säger man? Det är ju typ sant!
  • LMK
    joanelli skrev 2009-01-09 14:49:16 följande:
    Tack för svaren och välkomnandet Jag böjer fransarna på flera ställen och själva böjen på dem blir bra, problemet är bara att de raknar efter halva dagen och jag vill ju gärna se snygg ut hela dagen! Har läst mig till nu att många värmer tången med typ en hårfön innan de böjer för ett mer hållbart resultat...kanske ska testa det!Är det någon som varit på Make up stores rea? Såg att det börjat nu men jag har inte hunnit in. Brukar man kunna göra några fynd där?
    Ok. Har du testat med en curl-mascara? De kan hjälpa. De fransböjare med värme är ingen hit, satsa på en bättre tång istället. Som Fridapida skrev så skall Shiseidos vara riktigt bra.
    Jag har aldrig hittat något på MUS rea.
Svar på tråden Smink smink smink!