• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Fluffguf
    Sanrah skrev 2009-02-04 20:39:59 följande:
    Tack, för tipsen.
    Det kan vara rätt bra att gå någonstans där de säljer id och se vilken färg de rekommenderar, jag tycker iaf att det är svårt att hitta rätt själv
  • mjuik

Nu har jag tröstshoppat lite parfym istället. Det är så synd om mig som måste skriva långa klagobrev på engelska.

Jag har inte råd att shoppa mera den här månaden. Mjäk.

• Sanrah

Fluffguf skrev 2009-02-04 20:45:35 följande:

Det kan vara rätt bra att gå någonstans där de säljer id och se vilken färg de rekommenderar, jag tycker iaf att det är svårt att hitta rätt själv
    Det har jag redan gjort, tyvärr hade inte min färg i starpaktet. Det var därför jag efterlyste var man kunde köpa
  • Sanrah

Alltså min färg finns i ett starpaket men inget som säljs i affären.

• Fluffguf
    Sanrah skrev 2009-02-04 20:56:24 följande:
    Fluffguf skrev 2009-02-04 20:45:35 följande: Det har jag redan gjort, tyvärr hade inte min färg i starpaktet. Det var därför jag efterlyste var man kunde köpa
    Ahh, typiskt
  • Phantera

Sanrah skrev 2009-02-04 20:56:45 följande:

Alltså min färg finns i ett starpaket men inget som säljs i affären.
    Här kanske:
    www.yourmake.se/webshop

www.yourmake.se/erbjudanden/76

De har. Men kanske inte det du söker?

De här har också: (Tror det var här jag köpte mitt get started paket). De har även det guld puder jag vann i en tävling!

www.hudoteket.se

www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&limit=7

#########################################################

Har jobbat massor och inte hunnit med någonting tycker jag. Inte hunnit läsa här på forumet ens, förrän idag!

Alltså inte testat mitt guldpuder något mer...så jag får återkomma.

Efter era ELF-upplevelser så är jag glad att jag inte beställt något. Låter så där va??!!

Jag är så sugen på att beställa en till "box" från Urban Decay...var nära idag...det kliar i fingrarna. Men jag tror jag har annat som är prio...
    De lär väl finnas kvar, förhoppningsvis!!

Ha det!
  • Ullis 74

Jag har precis köpt De Luxe Shadow-box fr Urban Decay. Många fina färger nu till våren.

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=1518&FeaturedProduct=12323&pID=1

Den svarta, Zero, är ursnygg till sotningar. Även graffity (knallgrön) och peace (turkos) hör till mina favoriter. Och så... ja faktiskt så var alla riktigt snygga!
    Dessutom innehåller de inget glitter.

Är det någon som har ett bra tips hur man fäster de glittriga skuggorna från UD??? Jag blir tokig på allt glitter som trillar ner på kinderna....Jag använder deras primer.

• LMK

Ullis 74 skrev 2009-02-05 14:27:32 följande:

Jag har precis köpt De Luxe Shadow-box fr Urban Decay. Många fina färger nu till våren. www.hqhair.com/code/products.asp&S...Den svarta, Zero, är ursnygg till sotningar. Även graffity (knallgrön) och peace (turkos) hör till mina favoriter. Och så... ja faktiskt så var alla riktigt snygga!Dessutom innehåller de inget glitter.Är det någon som har ett bra tips hur man fäster de glittriga skuggorna från UD??? Jag blir tokig på allt glitter som trillar ner på kinderna....Jag använder deras primer.
    Du kanske behöver en lite mer klistrig grund? Testa att applicera ett tunt lager av en krämskugga ovanpå primern & tryck sedan dit skuggorna med penseln. Då brukar det fästa bra. Skaka även av överflödet av pigment i penseln mot kanten av skuggan innan du börjar.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp iallafall.
  • Phantera

Ullis 74 skrev 2009-02-05 14:27:32 följande:

Jag har precis köpt De Luxe Shadow-box fr Urban Decay. Många fina färger nu till våren. www.hqhair.com/code/products.asp&S...Den svarta, Zero, är ursnygg till sotningar. Även graffity (knallgrön) och peace (turkos) hör till mina favoriter. Och så... ja faktiskt så var alla riktigt snygga!Dessutom innehåller de inget glitter.Är det någon som har ett bra tips hur man fäster de glittriga skuggorna från UD??? Jag blir tokig på allt glitter som trillar ner på kinderna....Jag använder deras primer.

Ja, det var den jag tänkte beställa för ingen av de skuggorna finns i Book of Shadows.
    FInns ju några till boxar men de innehåller färger som redan finns i BOSen. Hm....
Svar på tråden Smink smink smink!