• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • mjuik
    Fridapida skrev 2009-03-13 13:16:34 följande:
    Äsch, läppglanset har man ju i väskan.
    Haha jag har läppglans i alla jackfickor. De är överallt.
    Fast mitt juicy tube bor i badrumsskåpet. Det får inte alltid följa med ut på äventyr.
  • Hallonmopeden

Har precis köpt ett läppglans Chanel, i ny vårfärg, kul!!!

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2009-03-13 14:02:47 följande:
    Har precis köpt ett läppglans Chanel, i ny vårfärg, kul!!!
    Jag älskar nya vårfärger! Det gäller både smink och kläder, man blir glad av att få in lite ljus och färg.
  • LMK

Åh vad kul med lite vårshopping i sminkväg! Tycker många kollektioner ser fina ut!
    Jag som skall ut & resa snart hoppas på att göra lite Arlanda-fynd! Mascara samt parfym står på listan men nu har Diorgloss trillat in där oxå. Hoppas de har några bra erbjudaneden el. paket.

• Fridapida
    LMK skrev 2009-03-13 14:15:57 följande:
    Åh vad kul med lite vårshopping i sminkväg! Tycker många kollektioner ser fina ut!Jag som skall ut & resa snart hoppas på att göra lite Arlanda-fynd! Mascara samt parfym står på listan men nu har Diorgloss trillat in där oxå. Hoppas de har några bra erbjudaneden el. paket.
    Det låter kul. Var ska du åka?
  • LMK
    Fridapida skrev 2009-03-13 14:24:39 följande:
    Det låter kul. Var ska du åka?
    Jag skall till Peking över Påsk med min man.
    Blir nog inte så mycket beatyshopping där men dessto mer i klädväg! Skall nog kolla efter solglasögon oxå.
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-03-13 14:53:05 följande:
    Jag skall till Peking över Påsk med min man. Blir nog inte så mycket beatyshopping där men dessto mer i klädväg! Skall nog kolla efter solglasögon oxå.
    Ja, kläder och skor är ju sjuuukt billigt där! Avundssjuk...
  • Fluffguf

Jag har egentligen ett skrivbord där jag förvarar mitt smink, men det hamnar lite överallt, speciellt läppglans Jag har iaf en liten necessär som jag flyttar runt när jag byter handväska där jag har det jag behöver under dagen, typ spegel, nagelfil, handcreme, kajal och några läppglans...

• Lúthien Inglorion

Hallå! Jag har skrivit lite här förut men då vid alias snobben

Tänkte höra med er om nån provat youngbloods flytande mineralfoundation? Har beställt den och är bara nyfiken på vad ni tycker. Beställde även deras pressade concealer och en provburk med puder. Hade tänkt prova ögonskugga och blusher men de innehller bismuth så det skippade jag då jag inte tål det.

Dum spiro, spero
  • Fridapida

Lúthien Inglorion skrev 2009-03-13 18:05:01 följande:

Hallå! Jag har skrivit lite här förut men då vid alias snobben Tänkte höra med er om nån provat youngbloods flytande mineralfoundation? Har beställt den och är bara nyfiken på vad ni tycker. Beställde även deras pressade concealer och en provburk med puder. Hade tänkt prova ögonskugga och blusher men de innehller bismuth så det skippade jag då jag inte tål det.
    Har inte provat så det ska bli intressant att höra om hur den flytande foundation är. Har du provat deras "vanliga" mineralfoundation?
  • Liiza

Heej tjejer!
    Idag köpte jag ett nytt nagellack.
    Loreal Star magnet i färgen Silver.
    (tyvärr lite mörk, de hade bara mörka. kanske bara finns mörka, vet ej(?) )

MEN det blev lte skoj med stjärnan som bildas när man håller magneten över
    Jag tyckte det va lite svårt att få till det dock.. Någon som tesat, som VET hur man gör? Jag kanske gör fel

---
    '
    Jag har (helt plötsligt) fått rätt stora porer på näsan! Det bildas pormaskar tokfort! (kanske är inbillning, jag vet ej..
    Någon som har tips?
    Är por-minimizer nåt man kan använda "mot" detta?

Fortsatt trevlig helg!

• Lúthien Inglorion
    Svar på #1530
    Nä, har aldrig provat nåt alls från youngblood, men tror att flytande foundation passar mig bättre än i lös form. Jag kan återkomma när jag provat
    Dum spiro, spero
  • Bebislängtan82

Hej tjejer!

Finns det någonstans på nätet (helst svensk) sida där man kan köpa en ok eye primer så skuggan sitter bra? Jag vill helst kunna betala via internetbanken

Är 2009 vårt år
Svar på tråden Smink smink smink!