• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Pokergirl

Fridapida: Är det vanliga borsten eller mineralblush?

• Fridapida

Pokergirl skrev 2009-02-03 19:37:04 följande:

Fridapida: Är det vanliga borsten eller mineralblush?
    Det är den vanliga. Jag gjorde en förnuftig övervägning. Jag jämförde priset och tog den dyraste! Jag är glad för det nu. Jag köpte från eleven.se en av deras mineralborstar, den här:
    www.eleven.se/japonesque-mineral-smudger-detailer-brush-5614.html

Jag gillar den faktiskt inte så mycket. Skaftet är bara ca 10 cm... jag vill ha långa skaft. Tänk om rougeborsten hade kort skaft. Hemska tanke.
  • Fluffguf

Idag fick jag ett infall och testade lösögonfransar för första gången Jag kom fram till att det inte var så svårt som jag trodde (jag hade fått för mig att det var typ omöjligt att få det snyggt), och att jag behöver ett bättre lim till dem Visst var det någon i tråden som sa att limmet man får med är värdelöst och att man skulle köpa nåt annat? Vilket märke ska man satsa på?

• maddie3

Fluffguf skrev 2009-02-03 22:37:24 följande:

Idag fick jag ett infall och testade lösögonfransar för första gången Jag kom fram till att det inte var så svårt som jag trodde (jag hade fått för mig att det var typ omöjligt att få det snyggt), och att jag behöver ett bättre lim till dem Visst var det någon i tråden som sa att limmet man får med är värdelöst och att man skulle köpa nåt annat? Vilket märke ska man satsa på?
    Jag tycker MUS lim är bra. Även Face har tror jag, men den vet jag inget om.
  • maddie3

På tal om lösögonfransar så testa jag det en nyårsafton för många år sen, köpte på HM...inte det bästa limmet :(
    När jag kom till festen så var allt fortfarande snyggt och fransarna satt kvar, yes tänkte jag det här blir bra. Sen gick det en stund, vi hann o käka o dricka gott...sen utbrister en kille "vad har du på kinden? Är det en spindel eller?" alla tittade på mig och jag vart helt stel, jag hatar spindlar, utbrast snälla snälla ta bort den....min kompis som satt brevid tog bort den...och det visade sig vara en av mina lösögonfransar :)hahaha...stort asgarv och fy vad jag skämdes. Typiskt tjejer o skrika över en spindel :)

Tror ni jag hade limmet med mig så jag kunde sätta dit den igen...näää så jag fick ta bort den andra oxå. Såg lite trist ut med tanke på hur fint det blev med dem på.

• trolltyg
    Fluffguf skrev 2009-02-03 22:37:24 följande:
    DUO adhiesive (osäker på adheisive stavningen) är ett bra lim som är vattenfast, finnes på Åhlens och kicks
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • mjuik

trolltyg skrev 2009-02-04 10:14:48 följande:

DUO adhiesive (osäker på adheisive stavningen) är ett bra lim som är vattenfast, finnes på Åhlens och kicks
    Kan bara hålla med. Det är det bästa. Det kostar väl en dryg hundring men det är väldigt bra.

Så ser det ut.

www.showface.com.au/cart/images/DUO.jpg
  • Fluffguf

Tack för tipsen, nu vet jag vad jag ska köpa för mina julklappspresentkort (ja, jag har fortfarande kvar dem, helt otroligt!)

• mjuik

Är det någon som provat eyelinern från ELF? Jag köpte en och öppnade den nyss. Den luktade så illa att jag slängde den direkt. Det kan inte vara så att den ska lukta så, den måste ha varit dålig.

Än så länge är jag missnöjd med allt jag köpt därifrån, utom ögonfransböjaren.

• LMK

mjuik skrev 2009-02-04 15:54:58 följande:

Är det någon som provat eyelinern från ELF? Jag köpte en och öppnade den nyss. Den luktade så illa att jag slängde den direkt. Det kan inte vara så att den ska lukta så, den måste ha varit dålig.Än så länge är jag missnöjd med allt jag köpt därifrån, utom ögonfransböjaren.
    Har inte provat själv, men läste om den i morse. Tydligen är du inte den enda som tycker den luktar!
    sminkan.blogg.se/2009/february/elf-eyeliner.html
Svar på tråden Smink smink smink!