Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:36:22 följande:

Okej Jag förstod att du inte menade de på ica Jag är hopplöst okunnig när det gäller hår...
    Jag använder väldigt mycket från L'Oréal professionnal. Min väninna arbetar som färgtekniker för dem så det är väl mkt därför. Hon har ju stenkoll på alla produkter så jag har fått bra råd. Deras är verkligen riktigt bra. Inte så dyra, men kanonbra. Jag var också lite tveksam förut, men jag har ändrat mig. Jag ÄLSKAR deras hårspray Infinium styrka nr 2. Det ger helt lagom stadga till håret. Man vill ju att håret ska ha rörelse kvar. Är det ngt jag lärt mig så är det att man ska hellre använda en med mindre stadga och bygga upp en bra stadga med den än börja med ett spray med mkt stadga från början.
  • Fridapida

Liiza
    Usch vad otäckt! Hoppas att bebben blir bra!

Linny
    Du ser oförskämt fräsh ut!

LMK
    Det var en mkt fin och fräsh färg! Inte bara jag som längtar till sommaren?

Jag har lagt ut dagens mejk i bloggen.
    www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida

Morbid Mistress skrev 2009-01-28 22:59:43 följande:

Kastar in en fråga till experterna, när man ska beställa provkit från everyday; hur vet man vilken underton man har på huden och vilka nyanser man ska testa?
    Ta ett vitt papper och sätt dig i dagsljus. Lägg handen på det vita pappret och se åt vilket håll din färg drar. Drar den åt det gula - varma undertoner. Drar den åt rosa/blå - kalla underotner. Men det kan vara liiite svårt nu när man kan vara lite vinterblek. Men hur brukar din hudton bli på sommaren? Blir du gulbrun-då är du säkert varm i tonen.
  • Fridapida

Duckan74 skrev 2009-01-29 09:40:43 följande:

Fridapida, kikade lite i din blogg och du sminkar dig verkligen jättefint. Kul att ni använder så mycket färg. En annan är ju rätt fast i grått och brunt.Jag har väldigt små ögon som ligger djupt in, det blir m.a.o inte så mycket ögonlock att måla på för mig. Nåt tips om jag lägger skuggorna bäst för att ändå förstora mina ögon samt se välmejkad ut, till fest?
    Tack. Ja, jag gillar färg. Men det blir väldigt mycket grått, svart och brunt för mig också.

Om dina ögon ligger långt in så tänker jag att man ska försöka undvika att använda för mkt mörka färger. Försök hellre satsa på ljusa skuggor och lägg inte för mörkt i globlinjen. Markera hellre övre fransraden med en lite sotig linje.

Om man lägger för mkt mörkt just i globlinjen sjunker ögat in ännu mer. Sedan tror jag (utan att sett hur du ser ut) att man ska försöka att undvika att sminka "runt om" ögat med mörkt. Alltså, enbart eyeliner på övre fransraden och endast ha ljus skugga på undre fransraden.
  • Fridapida

Trolltyg

Mejken såg fin ut. Var de lätta att applicera och jobba med? Sitter de bra?

Inte nöjd? Ramlar de av eller vad är det som inte är bra?

• Fridapida

Trolltyg

Det lät inte kul med ögonfransarna. Men som du säger, det är kul att prova. Man vill ju inte dö nyfiken!

Sådär kan det vara med nya produkter. Man får prova sig fram lite vilket underlag som passar. Hoppas du hittar en kombination så att du kan använda skuggorna. Håll mig gärna uppdaterad.

• Fridapida

maddie3 skrev 2009-02-02 13:12:20 följande:

Fridapida- Jag har nu provat ELF:s skimmer i tub. Jag blev jättenöjd, tyckte det var läckert skimmer. Jag testa ena dagen med lite highligher under ögonbrynet o kindben. Sen idag har jag det på läpparna.Ska åka utomlands om en vecka så då åker den med ner i sminkväskan, tänk vad läckert det blir när man har fått lite färg :)
    Det låter lovande. Och grattis till resan! Jag är verkligen avundsjuk. Längtar till värmen. Jag fryser ihjäl här tror jag.
Svar på tråden Smink smink smink!