Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Nathalie009 skrev 2009-02-02 15:00:55 följande:

Fridapida: Jag läste i din blogg om "Goldwells skumtoning Soft colour" tänkte höra, tycker du den fungerar bättre än silvershampoo(förutom att shampoot sliter mer då) eller slår den lätt över i blå/lila? Nyfiken på att testa :)
    Jag har inte fått några missfärgningar av den. Jag upplever att den nyanserar mer än silvershampoo, men inte så att det slår över. Jag kommer fortsätta med skumtoningen.

Den är inte så dyr, ca 140 kr. Väl värd att prova. MEN det är dyrare än silvershampoo.
  • Fridapida

Hej, här var det lugnt idag!

Jag är glad för jag fick paket från satine.se. Jag hade beställt en rougeborste från Japonesque. OMG! I love it! Den är precis lika mjuk som alla andra därifrån.

Jag hade även beställt ögonskuggan Champange från GloMinerals. Tråkig... Den är som Make up stores Vanilla med lite skimmer i. När jag läser "Champange" så ser jag mig en rosapärlemorvit med kanske en liten ton av beige i. Men den här... nja den syntes knappast utan primer under, med primer eller blandad med vatten blev den lite skimmrig. Tråkig. Mina sämst spenderade 180 kr på länge. Hoppas att jag hittar ett sätt att använda den som gör att jag gillar den. Man kan faktiskt ändra sig.

• Fridapida

Pokergirl skrev 2009-02-03 19:37:04 följande:

Fridapida: Är det vanliga borsten eller mineralblush?
    Det är den vanliga. Jag gjorde en förnuftig övervägning. Jag jämförde priset och tog den dyraste! Jag är glad för det nu. Jag köpte från eleven.se en av deras mineralborstar, den här:
    www.eleven.se/japonesque-mineral-smudger-detailer-brush-5614.html

Jag gillar den faktiskt inte så mycket. Skaftet är bara ca 10 cm... jag vill ha långa skaft. Tänk om rougeborsten hade kort skaft. Hemska tanke.
  • Fridapida

Ullis 74 skrev 2009-02-05 14:27:32 följande:

Jag har precis köpt De Luxe Shadow-box fr Urban Decay. Många fina färger nu till våren. www.hqhair.com/code/products.asp&S...Den svarta, Zero, är ursnygg till sotningar. Även graffity (knallgrön) och peace (turkos) hör till mina favoriter. Och så... ja faktiskt så var alla riktigt snygga!Dessutom innehåller de inget glitter.Är det någon som har ett bra tips hur man fäster de glittriga skuggorna från UD??? Jag blir tokig på allt glitter som trillar ner på kinderna....Jag använder deras primer.

Det var verkligen jättefin! Jag älskar ju UD's skuggor.

Men glittret... ja du. Förskök med en fuktadd pensel?
  • Fridapida

Pindus skrev 2009-02-07 10:37:46 följande:

Phantera skrev 2009-02-04 22:35:26 följande:
    vart har du hittat box of shadows då? suuuugen :)
    Den verkar vara utsåld överallt, men kolla på ebay. Tror att den finns där.
  • Fridapida

Ullis 74 skrev 2009-02-07 16:33:34 följande:

Oj då, något blev fel när jag skulle citera LMK...En ny fråga, vilket är ert favortimärke på läppglans? Jag är så sugen på ett ny "vardagsfärg"! Gärna lite persiko-nude- aktigt... Och inte alltför glittrigt.Fridapida, visst hade du testat Nars orgasm-glanset? Någon som har provat Liparazzi-glossen?
    jaaaaa! Jag måste erkänna att jag inte är kär. Men jag tycker att det är kul att testa det. Du kan nog se det i min blogg. Ska kanske lägga ut ett inlägg om det så det är lättare att se. Det är fint, men jag är inte i extas.

Jag gillar verkligen Diors glans, jag har ett nu som är babyrosa i förpackningen men mest blir glansigt på läpparna. Det kladdar inte och blir inte klistirgt på läpparna. Det är verkligen en "vardagsfavorit". Det heter "Dior Addict, ultra gloss reflect, 247". Det använder jag dagligen.
  • Fridapida

Colin och Zander skrev 2009-02-08 10:52:18 följande:

Hej! Jag är ny här och har en fråga om hudton, jag tänkte beställa en foundation på eleven.se och jag har brunt hår ganska normal ansiktsfärg inte blek och inte jättebrun. Men jag skulle vilja ha en fräsch färg i ansiktet som ser frisk ut. Det finns att välja på kall och varm hudton och om det ska ha gyllene/gula eller rosa undertoner. Vad blir snyggast?Jag tycker detta är svår att veta.
    Kolla in i rocketqueens.blogg.se där har hon gjort en jättebra beskrivning.
    rocketqueens.blogg.se/2007/august/varma-eller-kalla-undertoner.html
  • Fridapida

LMK och Trollsanna
    Väldigt fint båda två

Maddie3
    Oj, vad häftigt! Grattis.

Phantera
    Lycka till på ditt nya jobb. Det är samma dag som jag fyller år. Stor dag... Vad är det för jobb?

Jag har lagt ut en FOTD och lite vad jag köpte från satine.se på bloggen.
    www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida

Phantera skrev 2009-02-10 00:45:10 följande:

Fridapida skrev 2009-02-10 00:08:24 följande:
    Aha. Kul att fylla år snart! Önskar du dig något smink? Jag blir "Verksamhetsutvecklare". Lång titel! Utveckla produktionen/verksamheten på Atlas Copco Secoroc AB.Jobba med något som vi kallar 5S. Har med ordning och reda att göra kan man säga.Med kvalitén på våra produkter som vi tillverkar, samt vissa miljö-frågor. Skriva handböcker. Göra uppföljningar på återkommande problem och försöka lösa problemen...typ. Väldigt många olika arbetsuppgifter. En verklig utmaning. Men det verkar spännande! Snygg FOTD!! Som vanligt!!Såg ni förresten att om man beställer från La Redoute får man smink från MUS på köpet.Typ en skugga och ett gloss, en väska samt ett magasin. Man fick dock inte välja färger själv, men det kan ju vara spännande? Jag väntar iaf med spänning på mitt paket. Har beställt lite nya kläder till mitt nya jobb.Jag jobbar inom produktionen nu, dvs "på golvet" och då har vi arbetskläder på oss. Men på nya jobbet måste jag ju se lite representabel ut. Hur nu det ska gå till??! Nehepp mot mjuka kudden!Ha det! Nattinatt!
    Jag önskar sällan mig smink o sånt. Jag tycker ju att köpandet är minst halva nöjet. Jag har ett lätt shoppingmissbruk tror jag ibland.
    Grattis till jobbet. Min kille jobbar också på Atlas copco. Men du jobbar inte i Örebro va? Hoppas du trivs. Nice att slippa arbetskläder. Man känner sig inte så läcker.
  • Fridapida

Phantera skrev 2009-02-10 23:42:52 följande:

Fridapida skrev 2009-02-10 14:13:37 följande:
    Men kanske pengar till smink, tänkte jag väl mest på. Inte så många som kanske vet exakt vad du vill ha...hehe. OT:Aha. Har han klarat sig eller blivit varslad? Hörde att det var en del som fick gå, och att de inte har någon orderingång?!! Jag jobbar i Fagersta. Ligger ca 10 mil nordväst om Örebro. Man kör mot Lindesberg och tar sen av på en sketen liten väg som är typ 6 mil lång.
    Så du jobbar alltså i Örebro? Han har klarat sig än så länge. Men han jobbar inte i produktionen, där är det ju som värst. Men som det är nu känns ingen säker.
Svar på tråden Smink smink smink!