Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

mjuik skrev 2009-03-11 23:36:50 följande:
    Fridapida: sitter OPIs lack en hel vecka? Allt som sitter på mina naglar flagnar efter max två dagar. Utom smuts från jobbet, det får jag skrubba bort. Totalt värdelöst. Om de är så bra som du säger ska jag nog testa ett sånt.
    Ja, ännu längre om man har överlack. Men det beror ju lite på vad man jobbar med samt om man är noga med att använda handskar när man diskar osv.
  • Fridapida

ooO Puman Ooo skrev 2009-03-12 16:01:09 följande:

Hej hej!!Någon som kan ge någon rekommendation till mig som ALLID blir fet i huden av foundation och/eller puder??Finns det nåt bra märke eller kan man göra på något speciellt sätt?Det är ju så snyggt att kunna använda foundation tillsammans med annat smink, men har inte gjort det på nåt år pga att det alltid ser så glansigt ut...Help, please..:)
    Om du alltid blir fet i hyn så kan det borå på de produkterna som du använder. Använder du pressat puder? Det innehåller talk och gör att huden blir fet.
    Hur rengör du din hud? Ett vanligt misstag man ofta gör när man har fet hy är att man satsar på uttorkande produkter. Det gör att huden överproducerar eget "smörjmedel" och blir fet under dagen. Det är viktigt att hitta en rengöringsprocedur som inte är för uttorkande men ändå rengör huden. Man vill ha en mild regöring med mkt återfuktande fuktkräm.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-13 01:13:19 följande:
    Okej. Nu har jag en natt-teori. Jag tror det hela handlar om nagelkvalité. Vissa naglar sitter lacken bättre på än andra.Jag har försökt och försökt men det flagnar alltid fort och blir fult. Världen kanske kan delas in i två delar. De som har nagellacksvänliga naglar och de som inte har det.LMK, fluffguf och jag har fått dåliga naglar. Flagnaglar. Nu ska jag gå och lägga mig. Det är ju mitt i natten.
    Skriv en avhandling och disputera eler vad det nu är man gör. Det lär göra succé!
  • Fridapida
    PolarnOPyret skrev 2009-03-13 07:13:54 följande:
    Nu är jag trött på klistriga läppglans.Snälla kom med tips på läppglans ni testat som INTE är klistriga.(Vet att ni skrivit nåt om det nyss, men hittar inte på.)
    DIORS addict ultra gloss reflect, känns som lipsyl. Jag gillar nyansen 247.
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-13 08:04:06 följande:
    Idag tänkte jag köpa en ny mascara,någon som kan rekomendera någon bra man kan köpa online?har ni testat den vibrerande mascaran?
    Nej, men ja har talats om den... Lancome har den i butik nu. Kankse vore kul? Varför inte?
  • Fridapida
    HårdrocksMamma skrev 2009-03-13 10:04:40 följande:
    Nu orkar jag inte läsa igenom alla sidor i tråden så det kanske blir upprepning. Vet inte hur jag ska sminka mig, har jättetorr hud/blandhud så vid näsan och ögon blir det flagor, dvs sminkningen blir jätteful. Smörjer in mig med dagskräm och nattkräm samt skrubbar, rengör mm. Inget fungerar?!Vet någon något trix? Och när jag får sminket att se någorlunda ok ut så blir jag genast fet och blank i ansiktet.Använder:Clinique -por minimizer Make up store -cover all mixID -mineral foundation fairly lightAnvänder kabuki borste och fingrar annars blir det ännu torrare eller inte tillräckligt täckande.Så frågan är alltså hur sminkar man sig med supersvår blandhy?
    Cliniques por-minimizer kan vara dålig för dem med yttorr hy. Yttorrheten leder till att huden blir fet under dagen.

Om du har så mycket problem med din y bör du gå till en hudterapeut och göra en ansiktsbehandling. Få hjälp med en hudanalys och få veta vilka produkter du behöver. Jag gillar Dermalogica, så jag hade gått till en som arbetade med dem.

För att få ordning på huden så krävs en bra rengöringsrutin med milda produkter och bra återfuktning.

Du kanske även behöver ett löspuder. Löspudret suger upp fett och håller huden nermattad. Men först och frömst så kanske du ehöver se över din hudvård.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-03-13 11:20:44 följande:
    HejJag sällar mig till skaran som inte kan ha nagellack, alltså det flagnar bort på bara ett par dagar. Jag har underlack, två lager nagellack och ett överlack men icke sa nicke det sitter inte alls så jag konstaterade efter ett tag att det nog är min nagelkvalite som det är fel på. Jag kan ha transperenta nagellack men vill ju ha mer täckande färger oxå men det går inte, tyvärr :(.Tycker det är såååå snyggt med målade naglar, lagom långa och så. Men jag är inte en av dem som välsignats såna. Så jag har gett upp nu. Synd med tanke på att jag har så många fina nagellack hemma som bara står till ingen användning.Har en fråga: Hur lägger man en bronzer snyggt? Är helt såld på Make Up stores kollektion Bronzed som kommer senare i vår, bara älskar denna look! Vissa av skuggorna kommer inom några veckor så då ska jag köpa, sen använder de en luminous bronzer som oxå kommer snart. Det jag vill lära mig är hur jag lägger bronzer snyggt och om man kan ha det om man är väldigt ljus i hyn???? Jag blir bara lite lite röd-brun om sommaren med massa fräknar, bläääää för fräknar :(Kan nån hjälpa mig med ovanstående fråga skulle jag vara mkt tacksam :)
    Bronzer tycker jag alla kan ha, men visst så passar de som är mörka allra bäst i det. Men vi blekfisar kan visst ha det också. Det viktigaste tycker jag är att man använder ljusa och inte för mkt pigment i ansiktet. I ögonskuggorna kan man ha mer pigment. Lägg lagom mycket i ansiktet, för mycket blir bara fel.

Börja med att applicera med en stor mjuk borste på kindben, panna och käkben. Lägg tunna lager tills du är nöjd. Less is more, så är det. På kindbenet an du ta lite extra för att markera och sudda med den stora borsten om det behövs.

Öva öva... och var sparsam. Den bronxiga locken ska inte se sminkad ut utan man ska se frisk ut och som om huden har en egen glöd.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-13 12:31:31 följande:
    Haha får väl göra det. Någon skrev i tråden för några dagar sedan om något som fanns på Kicks som jag direkt kände att jag var tvungen att köpa. Fast idag när jag var på Kicks kom jag inte på vad det var så det blev inget.Gick till Åhléns istället och köpte en borste att ha till krämskuggorna. Hoppas den funkar. Blev ett nagellack och någon nagelstärkare med.Får se om det blir bättre av det.
    Haha, jobbigt det där... Jag brukar skriva lista när jag ska stressshoppa till en utekväll. Sedan tittar jag på den hela tiden. Trots at det enda som står är klänning och vin.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-13 12:59:54 följande:
    Hahaha det är ju galet =)Nu har du skrivit om Diors läppglans flera gånger. Nu känner jag att jag måste köpa ett. Frågan är bara vilken färg.Tur att jag ska flytta snart så jag får större badrum. Får inte plats med alla saker som jag har nu.
    Äsch, läppglanset har man ju i väskan.
  • Fridapida
    HårdrocksMamma skrev 2009-03-13 13:00:23 följande:
    FridapidaTack för svar, por-minimizer har hjälpt mig enormt (fick upp ögonen för den för mindre än ett år sedan) så den tar jag med mig till graven Men har tänkt mkt på att gå till en hudterapeut, men det gäller ju oxå att få tummen ur. Har kollat på en del hudterapeuter men hur väljer man rätt bland djungeln. Vissa är ju svindyra och inte så bra har jag hört.Någon som vet någon bra och prisvärd i Göteborg?
    Visst är det dyrt, men hur mycket pengar slänger man inte bort på produkter som inte fungerar? Jag har inget förslag på någon i GBG, kanske någon annan. Gå även in på reco.se och kolla. Där kan man rekommendera olika företag. Kan vara värt att kolla.
  • Fridapida
    BubbelBoom skrev 2009-03-13 13:07:33 följande:
    Jag har nog världens konstigaste hy. Den är jätte fet men använder jag någon rengörning mot fet hy så fjällar jag i ögonbrynen(och tappar jätte mycker hår då) och kinderna. Men använde jag för blandhy blir jag ännu fetare i hyn. Tar jag för känslig hy så ser jag ut som f***n rent ut sagt. Och jag har testade både billiga märken och svindyra. Har köpt på apoteket med men inget hjälper. Jag har aldrig finnar eller liknnde. Bara extremt fet hud och inget hjälper.. Någon som känner igen sig och vet någon okänd mirakel kräm??? Något som inte gör min hud så fet men som också inte gör att jag fjällar över hela ansiktet? Alla idéer välkomnas!!!
    Problem med hyn är du inte ensam om, men det är ju en klen tröst. Jag kan nog bara ge rådet att gå till en hudterapeut så att du får bra hjälp av en expert. Under ansiktsbehandlngen kan hon/han berätta mer om din hy. Jag har lärt mig massor på att göra det.
  • Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-13 13:33:54 följande:
    Nej nej, läppglans har man i en speciell  överfylld läppglansneccessär som står i hallen, så man snabbt kan plocka med sig rätt när man ska ut
    Smart att ha i hallen! Har jag inte ens tänkt på! SMART! Jag har tyvärr ingen hall eftersom jag bor i världens minsta studentlya men jag kan ju sätta upp ngn sorts korg på väggen vid dörren och förvara dem där. Ja! Projekt! TACK TACK!
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2009-03-13 14:02:47 följande:
    Har precis köpt ett läppglans Chanel, i ny vårfärg, kul!!!
    Jag älskar nya vårfärger! Det gäller både smink och kläder, man blir glad av att få in lite ljus och färg.
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-03-13 14:15:57 följande:
    Åh vad kul med lite vårshopping i sminkväg! Tycker många kollektioner ser fina ut!Jag som skall ut & resa snart hoppas på att göra lite Arlanda-fynd! Mascara samt parfym står på listan men nu har Diorgloss trillat in där oxå. Hoppas de har några bra erbjudaneden el. paket.
    Det låter kul. Var ska du åka?
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-03-13 14:53:05 följande:
    Jag skall till Peking över Påsk med min man. Blir nog inte så mycket beatyshopping där men dessto mer i klädväg! Skall nog kolla efter solglasögon oxå.
    Ja, kläder och skor är ju sjuuukt billigt där! Avundssjuk...
  • Fridapida

Lúthien Inglorion skrev 2009-03-13 18:05:01 följande:

Hallå! Jag har skrivit lite här förut men då vid alias snobben Tänkte höra med er om nån provat youngbloods flytande mineralfoundation? Har beställt den och är bara nyfiken på vad ni tycker. Beställde även deras pressade concealer och en provburk med puder. Hade tänkt prova ögonskugga och blusher men de innehller bismuth så det skippade jag då jag inte tål det.
    Har inte provat så det ska bli intressant att höra om hur den flytande foundation är. Har du provat deras "vanliga" mineralfoundation?
Svar på tråden Smink smink smink!