maddie3 skrev 2009-03-13 11:20:44 följande:
HejJag sällar mig till skaran som inte kan ha nagellack, alltså det flagnar bort på bara ett par dagar. Jag har underlack, två lager nagellack och ett överlack men icke sa nicke det sitter inte alls så jag konstaterade efter ett tag att det nog är min nagelkvalite som det är fel på. Jag kan ha transperenta nagellack men vill ju ha mer täckande färger oxå men det går inte, tyvärr :(.Tycker det är såååå snyggt med målade naglar, lagom långa och så. Men jag är inte en av dem som välsignats såna. Så jag har gett upp nu. Synd med tanke på att jag har så många fina nagellack hemma som bara står till ingen användning.Har en fråga: Hur lägger man en bronzer snyggt? Är helt såld på Make Up stores kollektion Bronzed som kommer senare i vår, bara älskar denna look! Vissa av skuggorna kommer inom några veckor så då ska jag köpa, sen använder de en luminous bronzer som oxå kommer snart. Det jag vill lära mig är hur jag lägger bronzer snyggt och om man kan ha det om man är väldigt ljus i hyn???? Jag blir bara lite lite röd-brun om sommaren med massa fräknar, bläääää för fräknar :(Kan nån hjälpa mig med ovanstående fråga skulle jag vara mkt tacksam :)
Bronzer tycker jag alla kan ha, men visst så passar de som är mörka allra bäst i det. Men vi blekfisar kan visst ha det också. Det viktigaste tycker jag är att man använder ljusa och inte för mkt pigment i ansiktet. I ögonskuggorna kan man ha mer pigment. Lägg lagom mycket i ansiktet, för mycket blir bara fel.
Börja med att applicera med en stor mjuk borste på kindben, panna och käkben. Lägg tunna lager tills du är nöjd. Less is more, så är det. På kindbenet an du ta lite extra för att markera och sudda med den stora borsten om det behövs.
Öva öva... och var sparsam. Den bronxiga locken ska inte se sminkad ut utan man ska se frisk ut och som om huden har en egen glöd.