Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Kajsan skrev 2009-03-06 07:56:29 följande:
    Nu FridaPida har du ingen anledning att inte testa längre: www.bellme.se/
    Bra pris! har sett att den har funnits där ett tag i fyndbutiken. Men jag tvekar... jag vet att jag är löjlig. Men jag är sugen på den som Trollsanna har från Collistar. Kolla in hennes blogg, det är helt otroligt stor skillnad sedan hon började med den mascaran.
  • Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-07 23:58:09 följande:
    Nån som har provat? www.inezza.com/catalog/product_info.php/cPath...De såg ju så totalt värdelösa ut, men jag kunde nte hålla mig från att klicka hem, nu när jag kör med färgglada skuggor och dåliga borstar så kanske det kan hjälpa mig från att vara turkos/röd/blå/lila under hela ögonen.De ligger i badrummet, provar i morrn!
    Det är ju bra att den är självhäftande. Annars hade ju det inte varit så stor skillnad mot vanliga servetter eller lite papper. Du får ge oss din bedömning.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-08 16:25:50 följande:
    Jag köpte en palett från Viva la Diva och den är verkligen jättebra. Men vad använder ni för något att ta krämskuggor med? Det blir inte bra med varken pensel eller sån där skumgrej (som jag i och för sig inte gillar men testade ändå).Jag använder fingret men det känns inte helt hygieniskt. Har ni något bra sätt?
    Jag använder Make up stores concealerpensel. Den är lite buskig och har kraftiga strån. FACE's concealerpensel är alldeles för "len" för att få färgen att fästa. Annars tycker jag jag att id's wet/dry också fungerar ganska bra. Men även rena fingrar fungerar.
  • Fridapida
    Lidingöbo skrev 2009-03-08 21:36:27 följande:
    Jag hade en gång en väninna som brukade använda pincett för att fixa ögonfransarna. Såg ut som rådsjursögonfransar, svepande och vackra. Det verkade svårt är det någon som vet hur man gör?Och sedan undrar jag hur man plockar ögonbrynen så att de blir jämna. Hur målar man dem och finns det mallar som man kan använda?
    Ögonbrynsmalar har jag sett på Kicks nu.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2009-03-09 17:01:06 följande:
    Nej, jag kör med en dubbelvikt bomullsrondell, men det är ju bekvämt att slippe hålla fast den
    Ja, det är så jag tänker också. MEN jag tycker att den nästan är lite liten... jag kan få ögonskugga på hela kinden o näsan om jag slarvar. Så jag tar ganska mkt papper så att det skyddar i stort sett hela ansiktet under.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2009-03-09 17:23:17 följande:
    Ja det är en hel vetenskap det där! Jag lägger oftast ögonskuggorna innan basen, men ibland vill jag göra det sist...
    Det är ju det bästa om man ska göra en sotig mejk med en lösskugga t.ex. Så gör jag om jag vet innan vilken mejk jag vill göra. Men ofta när jag går ut så funderar jag medan jag lägger basen. Det är först då jag vet vilket humör jag är på.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2009-03-09 17:37:20 följande:
    Ja, samma här, Ibland kommer jag på när jag  är klar med basen att jag ville ha mer ögonskugga tex Förresten, idag handlade jag upp mina presentkort på åhlens, det blev en diorshow blackout och ett ultra gloss reflect
    Ultra gloss reflect 247? Jag älskar formulan på det.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2009-03-09 17:49:21 följande:
    Jag tror inte att de hade den färgen, jag tog 157, den är också ganska ljus rosa och ser mest bara glansig ut... Jag tänkte att det måste vara bra om du använder det varje dag, och jag är nöjd hittills, inte klibbigt alls
    Okej, då är jag med. Ja, jag måste nog säga att det är en favorit. Jag kommer säkert köpa fler nyanser eftersom jag gillar formulan så mycket. Jag gillar inte Juicy tubens klistriga konsistens. NARS har också ganska klistrigt gloss. De sitter bra, men är osköna att ha på sig.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-09 18:03:01 följande:
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/syntethicesbrushlarge206

Kanske kan det vara den här? Den ser mycket mindre buskig ut på bilden.
Svar på tråden Smink smink smink!