• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Shoppingtokig

Hej tjejer!
    Nu har jag för en gångs skull lagt upp två sminkbilder. Jag har ju nästan bara ögonskugga då jag ska på fest och nu när man är höggravid så blir ju det väldigt sällan. Idag sminkade jag dock mig då jag skulle till stan i en silver och grå skugga av okänt märke (har fått dem och kan inte tyda på burken vad det är för märke, dessutom har den några år på nacken). Den andra bilden är från sista helgen i jan då jag var på inflyttningsfest.

• trolltyg

Snyggt Trollsanna och Shoppingtokig.

Tack för kommentarerna Trollsanna och LMK

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Heleniz
    Heleniz skrev 2009-02-14 16:13:54 följande:
    Hello brudar! Tänkte höra med er vad ni kör för dagkräm/nattkräm? Har blandhy och är ute efter nått nytt, pris spelar ingen roll.
    Ingen som anväder dag/ansiktskräm?
  • Shoppingtokig
    Heleniz skrev 2009-02-15 11:38:59 följande:
    Min Skin smoothing cream från Dermalogica har precis tagit slut så jag en från Nivea visage för torr/känslig hy men den verkar sådär, inte alls lika dryg.
  • Kajsan
    Heleniz skrev 2009-02-15 11:38:59 följande:
    Jag kör på Jabu She alla mina hudproblem försvann när jag började med den och mineralfoundation som kombination.
    Och jag har haft ganska mycket acne tidigare, nu har jag ingen.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • ody
    Svar på #1174
    Skin Drink från Lush är lovely nu på vintern! Känns lite väl maffig precis när man lagt på den men sen går den in superfint och håller huden genomfuktad och mjuk hela dagen, inga vintertorra flagor där! Runt 120 kr tror jag. Bra och lite lättare är Body Shops Aloe Vera day cream nånting. Den luktar dock rätt urkigt tycker jag.

Som nattkräm använder jag oftast dagkrämen som jag spetsar med ngn droppe a-vitamin och e-vitaminolja. Ibland en droppe lavendel oxå, om jag har plitor el ojämnheter. Oljorna håller pormaskarna borta, det enda som funkat för mig.
  • BebeonBoard

Jag försöker nu att vänja mig av vid alla dyra cremer och kan tipsa om LdB Dagcréme och Tvättgelé. Fick tipset i Damernas Värld för ett tag sen men har inte hittat det förrän nu, på Ica Maxi, av alla ställen. Suveränt för en billig peng. Köpte även en babyborste att skrubba ansiktet med. Nattcréme använder jag Clarins för tillfället.

(¯`°?.¸ ღ♥ Simons mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • trollsanna

Tips!
    Om ni behöver en ny mascara så får man med en mascara från Oriflame i senaste nr av Amelia. Köpte den igår och upptäckte att man fick med den.
    Har bara provat den en gång och den verkar vara ok, har aldrig tyckt om Oriflames smink men den här mascaran duger säkert till vardags och det är ju alltid kul att få nya produkter att testa. Ska ge den en chans. Fast som alltid så gillar jag ju Clinique high impact. Samma med hudvårdsprodukter.

Heleniz
    Jag använder Clinique Dramatically Different Moisturizing. Har blandhy och tycker den fungerar jättebra. Behöver man mer fukt/fett kan man använda någon nattkräm också. 

• PolarnOPyret

Nån som använder M.U.S's läppstift och kan ge ett utlåtande?
    Köpt några av deras ögonskuggor och rouge och gillar dessa starkt, men aldrig testat läppstiften, men det kanske det finns nån annan här som har?

• filiduttan

PolarnOPyret skrev 2009-02-15 16:53:44 följande:

Nån som använder M.U.S's läppstift och kan ge ett utlåtande?Köpt några av deras ögonskuggor och rouge och gillar dessa starkt, men aldrig testat läppstiften, men det kanske det finns nån annan här som har?
    köpte nyligen mitt första, i färgen Poppy... I LOVE IT :)
Svar på tråden Smink smink smink!