• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Shoppingtokig
    Honey1982 skrev 2009-02-16 17:46:18 följande:
    Jag har också börjat lägga upp sminkningar i min blogg nu eftersom jag plötsligt har fått tid till det. Dagens EOTD är riktigt färgglad och somrig: mayamakeupartist.blogspot.com
    Så cool "tropical parrot"-sminkningen var!
  • Phantera

Hej tjejer!

trollsanna > Fint som vanligt. Fast jag skulle gärna se skuggan lite högre upp i/över globlinjen. Men jag tror jag tjatat om det förut...haha.
    Färg imorgon? Åh...orange och...något metalliskt till. Koppar? Guld? Om du har någon av de färgerna förstås. Men orange tror jag du skulle passa i...

Jag vill ha ett paket med en massa ögonskuggor från i.d.!!!
    De har en låda med 16, eller var det 20?, ögonskuggor...

Men den lär väl inte finnas att få tag på förutom på bareescentuals.com ? Om någon hittar den så får ni gärna hojta!!

Nej, mot sängen. (Varför kan inte mina barn sova till 8???)

• Honey1982

PolarnOPyret skrev 2009-02-16 20:18:37 följande:

Honey1982: Jag använder Smashbox Photofinish primer, funderar på om det är samma sak som när jag började använda Lumenes eye-primer att den måste få "torka" mer innan jag fortsätter sminka mig?
    Man låter primern sjunka in en liten stund innan man applicerar basen.
  • Honey1982

Shoppingtokig skrev 2009-02-16 22:01:15 följande:

Så cool "tropical parrot"-sminkningen var!
    tack så mycket :)
  • trollsanna
    Jag har också börjat lägga upp sminkningar i min blogg nu eftersom jag plötsligt har fått tid till det. Dagens EOTD är riktigt färgglad och somrig:mayamakeupartist.blogspot.com
    jättesnygga sminkningar och man blir riktigt glad av alla färgerna du vågar ha. Är nog lite för feg själv men du ger inspiration.
  • trolltyg
    Jag har också börjat lägga upp sminkningar i min blogg nu eftersom jag plötsligt har fått tid till det. Dagens EOTD är riktigt färgglad och somrig:mayamakeupartist.blogspot.com
    Verkligen snygga eotd´s och inspirerande. Kul att du fick parfymen du ville ha
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trollsanna

Phantera
    Jo jag vet att jag kan ha färg högre upp. Fast för tillfället går min lugg till ungefär globlinjen så när jag har skuggan bara på nedre ögonlocket tycker jaq det blir mer effekt eftersom min lugg skymmer allt ovanför. Fast jag såg själv på kortet att jag hade kunnat dra upp det lite mer. Ska försöka idag. Ska lägga maken snart så jag kör på orange och koppar. Hoppas bilden blir bra så ska jag lägga upp det.

• trolltyg
    Fridapida skrev 2009-02-16 17:24:35 följande:
    trolltyg skrev 2009-02-14 13:01:49 följande: Ibland är det enkla det bästa. Jag gillade verkligen fransarna!
    Tack, det blev en snygg men enkel partymake, verkligen nöjd med den. Nu när fransförlägningen är borta så leker jag med lösfransar varje dag. Hur kul som helst.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Phantera

trollsanna skrev 2009-02-17 09:59:13 följande:

PhanteraJo jag vet att jag kan ha färg högre upp. Fast för tillfället går min lugg till ungefär globlinjen så när jag har skuggan bara på nedre ögonlocket tycker jaq det blir mer effekt eftersom min lugg skymmer allt ovanför. Fast jag såg själv på kortet att jag hade kunnat dra upp det lite mer. Ska försöka idag. Ska lägga maken snart så jag kör på orange och koppar. Hoppas bilden blir bra så ska jag lägga upp det.
    Ah..så kul! Hoppas det blir bra då, vill ju se bild! =)
  • Shoppingtokig

Helt ot, men idag fick jag tag på Madonnabiljetter till hennes extrakonsert på lördagen den 8 aug!!! Ska bli så grymt

Svar på tråden Smink smink smink!