• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Imperialiss

wohooo äntligen har mitt paket från EDM kommit. Var precis ned o hämtade ut det. Slapp dessutom tullavgift så jag är glad =)
    Ska skriva en recension och visa upp alla färgerna på bloggen senare när tid finns.
    Men jäklarns vad glad jag blev att det äntligen hade kommit. Det blir som min egen julafton ;D

Gott nytt på er också!

• Fluffguf
    Imperialiss skrev 2008-12-31 13:41:29 följande:
    wohooo äntligen har mitt paket från EDM kommit. Var precis ned o hämtade ut det. Slapp dessutom tullavgift så jag är glad =) Ska skriva en recension och visa upp alla färgerna på bloggen senare när tid finns. Men jäklarns vad glad jag blev att det äntligen hade kommit. Det blir som min egen julafton ;D Gott nytt på er också!
    Visst är det kul när man får paket Som julafton varje gång!
  • Pindus

Kajsan skrev 2008-12-30 21:22:36 följande:

Jag kör allid på det, täcker superbra, både under ögon och på röda läskiga finnar
    jag är sugen på att prova :) vad har du för märke o färg?
  • Pindus

Imperialiss skrev 2008-12-31 13:41:29 följande:

wohooo äntligen har mitt paket från EDM kommit. Var precis ned o hämtade ut det. Slapp dessutom tullavgift så jag är glad =)Ska skriva en recension och visa upp alla färgerna på bloggen senare när tid finns. Men jäklarns vad glad jag blev att det äntligen hade kommit. Det blir som min egen julafton ;DGott nytt på er också!
    jättekul att hämta ut pkt :) jag betsällde några borstar därifrån :)
  • levina

Vet ni om det finns någon, i tråden eller inte, eller någon hemsida el likn, som kan ge olika idéer till att sminka ögon, när man har glasögon???

Jag har försökt ibland med några olika färger, men, jag tappar "lusten" rätt fort. Mina ögon är rätt små i övrigt. Det gör inte heller att jag blir sugen att ha olika färger.

Eller, ska jag "satsa" på annat än det? Läpparna? Ögonbryn?

• Tintomara
    levina skrev 2008-12-31 16:49:21 följande:
    Vet ni om det finns någon, i tråden eller inte, eller någon hemsida el likn, som kan ge olika idéer till att sminka ögon, när man har glasögon???Jag har försökt ibland med några olika färger, men, jag tappar "lusten" rätt fort. Mina ögon är rätt små i övrigt. Det gör inte heller att jag blir sugen att ha olika färger.Eller, ska jag "satsa" på annat än det? Läpparna? Ögonbryn?
    Levina, när jag var och handlade på Make Up Store innan jul så passade jag även på att köpa deras tidning. I det numret fanns det ett antal olika tips på sminkning i kombination med glasögon.
  • Phantera

Okej.
    Nu har jag lagt upp dagens sminkning. Var bara hemma med barnen. Men var sugen på att fixa till mig lite ändå.

phantera.blogg.se

Gott Nytt År alla sminkfantaster!

• Phantera

God förmiddag!

OT.
    Hoppas alla haft en bra början på det nya året?
    Själv blev man väckt strax före 6 av en dotter som inte fattade att hon skulle sova längre även om hon var uppe mer än en timme längre igår. Så jag är trööööött.
    Hoppas få vila lie om en stund när karln kommer upp. Han får dock sovmorgon eftersom han ska jobba EM ikväll och natt i helgen, så han försöker vända på dygnet lite.
    OT-slut.

En fråga jag har. Vilken är er bästa ögonmakeup-remover?
    Jag tycker det är svårt att få helt rent...

• Linny

Snygga sminkningar tjejer!!!
    Trodde vattnet skulle gå inatt. Bebis var helt galen och sparkade så hårt att det gjorde ont, jättelänge. Precis som när sonen kom.. och vattnet gick.. Men icke

Gårdagens sminkning..www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20makeup

Svar på tråden Smink smink smink!