• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • lyckligmamma

Linny skrev 2009-01-01 10:33:25 följande:

Snygga sminkningar tjejer!!! Trodde vattnet skulle gå inatt. Bebis var helt galen och sparkade så hårt att det gjorde ont, jättelänge. Precis som när sonen kom.. och vattnet gick.. Men icke Gårdagens sminkning..www.familjeliv.se/hem/linny/gall eri.php?cur_album=forum%20makeup
    hoppas de går bra med förlossning
  • trollsanna
    Phantera skrev 2009-01-01 09:00:37 följande:
    God förmiddag!OT.Hoppas alla haft en bra början på det nya året?Själv blev man väckt strax före 6 av en dotter som inte fattade att hon skulle sova längre även om hon var uppe mer än en timme längre igår. Så jag är trööööött.Hoppas få vila lie om en stund när karln kommer upp. Han får dock sovmorgon eftersom han ska jobba EM ikväll och natt i helgen, så han försöker vända på dygnet lite.OT-slut. En fråga jag har. Vilken är er bästa ögonmakeup-remover?Jag tycker det är svårt att få helt rent...
    Vilken fin julklapp du fått av din man!! 

fin sminkning. Take the day off maceup remover från Cliniques tycker jag är bästa ögonborttagningen. Gillar även MK:s. Använder själv oftast Cliniques produkter men det gäller att man får rätt produkt till rätt hudtyp. Jag kan tex inte ha deras ena ansiktsvatten för den svide som tusan men efter bra hjälp på Kicks så hittade de vattenet som passade min hud. Clinique Clarifying Lotion Mild. Nu på vintern använder jag deras Dramatically differnet moisturizing lotion som dagkräm till ansiktet eftersom min hy är mer blandad till torr. Vårkanten och vid behov så har jag Cliniques Moisture Surge Extra Thirsty Skin Relief den ger inte fett till huden utan enbart fukt. Knonskön. Oj nu vart det långt utlägg...hoppas det var till någon hjälp.
  • trolltyg

Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls.

Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.

Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fluffguf

Trolltyg: grattis på födelsedagen!
    Vilken fin present du fick av din man! Du får visa före- och efterbilder sedan, jag är nyfiken på hur det blir

• Linny
    trolltyg skrev 2009-01-01 18:01:40 följande:
    Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls. Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.
    Grattis på födelsedagen!! Kul present! Hur funkar ögonfransförlängning?? Aldrig hört om nämligen. Stackare som är sjuk. Krya på dig!
  • levina

Tackar för tipset, ska kolla om den finns kvar!

Tintomara skrev 2008-12-31 18:12:16 följande:
    Levina, när jag var och handlade på Make Up Store innan jul så passade jag även på att köpa deras tidning. I det numret fanns det ett antal olika tips på sminkning i kombination med glasögon.
  • Phantera

trolltyg skrev 2009-01-01 18:01:40 följande:

Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls. Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.
    Stackare!
    Men kul present! Och GRATTIS på födelsedagen!
    Krya på dig/er!
Svar på tråden Smink smink smink!