Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink!

LMK skrev 2008-12-22 13:16:52 följande:

Ho Ho i stundande juletider! Jobbar sista dagen innan jullovet. Skall bli så skönt med långledigt! Hoppas ni andra oxå kan njuta av lite extra ledigt! Funderar lite på sminkningen till Julafton. Kommer ha en svart klänning så det lutar åt lila & guld på ögonen & något neutralt gloss på munnen. Hur kommer ni se ut? Sen kan jag berätta att Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara, som jag fick med en tidningsprenumeration, är helt super bra!! Jättekul, då det inte är ett märke jag skulle köpt i vanliga fall. Fransarna blir lååånga, blanka & svarta! Som jag har letat efter det resultatet! Tror faktiskt att jag kan sluta leta nu...
    Vad kul att du hittat din "ultimata" mascara!! Onödigt långt namn...eller?
    Då får man väl testa den också kanske.
    Har du provat Masterpiece Max?
    Jag blir ju så rådvill när jag hör än den ena efter den andra mascaran som är bra. Nu har jag ju köpt Cliniques efter en rekommendation från trollsanna. (En liten mascara bara som jag hittade billigt på tradera). Och den var helt OK. Men inte sån där WOW-upplevelse som jag ville ha...hehe...men jag har bara testat två gånger än...

Julafton. Jag funderar på...sotat med svartglitter? Hm...hehe...vi får se...
    Eller kanske något färgglatt med glitter över...
  • Phantera
    Tullemi skrev 2008-12-21 21:59:27 följande:
    Tack för alla svar angående veil. Jag har blandad hy med oljiga partier så den skulle kanske vara ett bra inköp. Kan man använda sin kabukiborste även till veilen, alltså samma som man har till foundation, eller borde man ha 2 olika?
    Hej. Man KAN säkert använda kabukin, men jag personligen gör inte det. Jag tycker inte det behövs en så täckande borste till det utan jag använder Flawless Face...
    Men om du är bekymrad över om man kan använda samma borste till två olika grejjer så kan man ju det helt klart.
    Du kan dessutom tvätta borstarna med ett milt schampoo, eller i.d.'s egna borstschampoo/spray...
    De säger en gång i veckan, men det beror väl på hur mycket man sminkar sig och använder borstarna.

(Borstarna lägger du sedan på ett papper el dyl att torka. Inte hänga eller stå och torka).

Hoppas det svarade på din fråga.
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-21 22:04:47 följande:

tjenixen på er i julstöket!Har laggt upp lite sminkningar från slutet av veckan i bloggen nu. Hinner inte med den lika flitigt. Skrev lite om gel-liner från FACE också. trollsannasmakeup.blogspot.com/Önskar er en riktgt god jul och att tomten är snäll!
    Lördagens make gillade jag. Antar det är förra lördagens...
    Lite ljus, men en härlig färg.

Sen gillar jag förstås dina gråa-makes också!
  • Phantera

Förresten, trollsanna!!
    Jag brukar "snurra" på penseln till gel-eyelinern i locket. På det sättet så slösar man ingen färg. För precis som du skrev så blir penseln spretig. Typ grynig och spretig. Men arbetar jag lite med penseln och snurrar försiktigt i locket så blir den tunnare och finare.

• Phantera
    Tullemi skrev 2008-12-22 20:44:17 följande:
    Phantera: vad är Flawless Face (sorry för mina 200 frågor)?Sen en allmän sminkfråga. Jag har en brorsdotter som fyller 13 år och jag skulle vilja ta med henne till tex Face eller MakeUp Store för en enklare sminkningskurs. Så att hon lär sig hur hon kan sminka sig fint och inte se ut som en clown som många unga tjejer gör. Tänkte be dom anpassa besöket just för en 13-åring och hålla det ganska enkelt. Tycker ni att det är en bra eller dålig idé? Jag vet att hon gillar att sminka sig och jag vill att hon ska göra det rätt. Min brors fru (styvmamman) tyckte inte att det var en jättebra idé, men jag vill höra vad ni andra tycker.
    Flawless Face är en borste som ger mindre täckande resultat än kabukin. Kan användas till foundation och sånt också.

Jag började sminka mig när jag var 13 eller 14 tror jag. Jag hade ingen som visade mig och har alltid varit säker på vad saker och ting har varit och till vad. Hur man applicerar och med vad.
    Jag hade nog blivit överlycklig över en sån present!
    Oavsett om hon får sminkkurs av dig eller ej så har hon tydligen redan börjat sminka sig så varför inte lära henne rätt från början? Jag tycker det är en utmärkt present och dessutom får hon ju produkter för den summan kursen kostar. Iaf i vissa butiker...
  • Phantera
    Phantera skrev 2008-12-22 22:07:37 följande:
    Flawless Face är en borste som ger mindre täckande resultat än kabukin. Kan användas till foundation och sånt också. Jag började sminka mig när jag var 13 eller 14 tror jag. Jag hade ingen som visade mig och har alltid varit säker på vad saker och ting har varit och till vad. Hur man applicerar och med vad.Jag hade nog blivit överlycklig över en sån present!Oavsett om hon får sminkkurs av dig eller ej så har hon tydligen redan börjat sminka sig så varför inte lära henne rätt från början? Jag tycker det är en utmärkt present och dessutom får hon ju produkter för den summan kursen kostar. Iaf i vissa butiker...
    Haha...OSÄKER skulle det stå, men o:et föll visst bort, men det fattar ni kanske.
  • Phantera

Fridapida skrev 2008-12-23 00:21:32 följande:

Hej tjejer!Mitt i julstress så har jag lagt in två inlägg på helgens fest mejker. Jag har försökt mig på en närbild... sådär bra. Men jag gär mtt bästa.
    Kommenterat i din blogg!

Har du testat sminket från careoflena än dååååå? *tjatig* Hehe
  • Phantera

Knott skrev 2008-12-27 22:10:33 följande:

Linny: gick det fort förra gången kan du räkna med FORT den här gången! Med ettan gick det snabbt för min del men med tvåan gick det i raketfart; lite molande mensvärk klockan 02 på natten och klockan 06.10 var hon ute, det var på håret att vi hann in över huvud taget!!Har du sett helbild på mig!? Var då? *kliar i huvudet*
    Åh! Så kul med en FOTD!!
    Som jag längtat! HAHA! Man undrar ju vem som har de där ögonen och läpparna som sminkar så bra och är så kunnig inom det mesta!
    Jättekul!
    Men jag håller med, det är läskigt.
    Själv gillar jag inte att lägga upp bilder på mig själv, men jag vet hur nyfiken jag är på andra!!
  • Phantera

Linny skrev 2008-12-27 21:03:18 följande:

God fortsättning!! Nyårsplaner? Tja, jag tänkte knipa Bara några dagar kvar, sedan får han komma. Men vi får se hur det går. Får man barn på nyårsafton kan det annars bli rätt kul förlossningsfoton (ja nu pratar jag inte målbilder utan första bilderna med bebis i famnen). Paradsminkad med nyfödd bebis i famn liksom För går det som förra gången så har jag ju inte svettats en droppe och ser pigg ut dessutom. Ja vi får se!Inget smink i julklapp heller. Hade inte önskat mig nåt heller. Köpte mig däremot en ny All about eyes concealer på nätet igår för jag kom plötsligt på att min börjar bli torr. Har dock haft den läääääääääääääääääänge.Knott: Har sett helbild på dig innan
    Wee! Så kul! Men ta det efter tolvslaget, är bäst så!
    Ne, vad ska man svettas för? Det går ju att föda barn ändå...haha
  • Phantera

Själv fick jag inget smink men väl hudvårdsprodukter och en hårprodukt. Hade beställt själv från mannen.
    Och mannen beställde vad han ville ha från mig.

Svar på tråden Smink smink smink!