Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink!

Linny skrev 2009-01-04 11:30:08 följande:

Hej Nu har min lilla Eskil kommit. Igår den 3 januari kl. 21.56 efter en cool förlossning Mår toppen allihopa. Kommer dock inte vara inne så mycket närmsta dagarna då hela familjen ska landa ihop och snart kommer storebror hem för att träffa sin lillebror!
    Åh!
    STORT grattis till Eskil! Här går det undan!
    Hoppas mötet med storebrodern gick bra!
    Sköt om er!
  • Phantera

rocketqueen skrev 2009-01-11 09:02:09 följande:

I.D. Feather Light Mineral Veil är en "lättare", mer lysterfylld nyans av vanliga Mineral Veil. Jag gillar MAC Silver dusk som highlighter, även Mineralize Skinfinish Duo som är limited edition från MAC. Shinkirou från Fyrinnae har också det mest ljuvliga skimmer.Här är förresten min födelsedagsFOTD:rocketqueens.blogg.se/2009/january/ladybug-pa...(Hurra för rött läppstift!)
    Grattis på födelsedagen! Och SKITSNYGG sminkning!!
  • Phantera

Vad betyder "Swatch" ?
    De pratar om olika färger och swatch. När jag söker på en översättning hittar jag ingen bra.
    Något om som en färgguide? Men jag får inte in det i sammanhanget...

Förresten, dagens och fredagens make:
    phantera.blogg.se

• Phantera

rocketqueen skrev 2009-01-11 21:18:18 följande:

Swatch betyder att man applicerar färgen på t ex handen, ibland jämfört med andra färger, så att man kan se hur färgen ser ut. Ett färgprov helt enkelt. Så här: rocketqueens.blogg.se/2009/january/night-port...
    Aha...tack för det svaret!

Läckra färger du hade där!
    Har du några lila och turkosa swatch-bilder?
  • Phantera

OT:
    Spanar in i tråden i nya FamiljeLiv. Men jag vet inte om jag gillar designen. Eller designen i sig är det inget fel på. Men jag tycker att allt blir så smalt. Själva forumstråden, alla inlägg är mycket smalare. Så mycket reklam på sidorna.
    Skulle kunna vara bredare. Visserligen har jag ju en widescreen-skärm på min laptop...men ändå.
    Vad tycker ni som tittat med nya familjeliv?

• Phantera

OT:
    Spanar in i tråden i nya FamiljeLiv. Men jag vet inte om jag gillar designen. Eller designen i sig är det inget fel på. Men jag tycker att allt blir så smalt. Själva forumstråden, alla inlägg är mycket smalare. Så mycket reklam på sidorna.
    Skulle kunna vara bredare. Visserligen har jag ju en widescreen-skärm på min laptop...men ändå.
    Vad tycker ni som tittat med nya familjeliv?

• Phantera

Grattis!
    Vad kul att det äntligen lossar lite!

Förstår att du vill att något ska hända NU!
    Jag är lika dan. Har jag väl bestämt mig för något så blir jag sååå otålig. Hatar att vänta...särskillt om man inte riktigt vet vad man väntar på...så Grattis!

maddie3 skrev 2009-01-13 10:02:05 följande:
    Idag är jag såååå glad, har fått ett jobbuppdrag inför en bröllopsmässa där jag bor. Där ska jag sminka ett antal brudmodeller. Det ska bli så kul!Som sagt jag utbildade mig till make up artist förra året, jättekul....när jag var klar var jag full av motivation och energi inför mitt nya valda yrke....men där tog det stopp :( jag bor i Norrköping. Jag sökte jobb på Kicks, Mus, Face Stockholm, Åhlens och på frisörsalonger....men inget jobb! Jag gjorde lite privata jobb på kompisar och kompisars kompisar, men inget mer. Det som är med mig är att jag är så otålig, jag vill att allt ska hända nuuuu. Tålamod vad är det? Hi hi hiJag kände som så att jag måste få utöva detta nu, annars så tappar jag massor av den nya kunskapen och så. Men inget jobb. Visst jobb finns i stockholm men som sagt jag har en liten son på 2 år och kan ju inte direkt flänga iväg till stockholm hur som helst tyvärr. Men iallafall hela sommaren, hösten for iväg utan något jobb. För en vecka sen så fick jag förfrågan av min kusin om jag ville hjälpa hennes kompis som är frisör, hon behövde en makeup artist, så jag blev så glad.Igår pratade jag med frisören och de behöver en makeup artist i vår och sommar, så nu på söndag ska jag jobba på mässan :)Sen är det fler projekt på gång oxå som jag återkommer om, om nån är intresserad!Ursäkta mitt tråkinlägg.Ha en bra dag.
  • Phantera

Ojoj! Låter nästan lite läskigt att rasa så fort.
    Snart anklagas du väl för bukplastik mm. Det råkar ju alla "stjärnor" ut för.
    T ex Angelina Jolie. Fatta lixom...hon ammar/ammade? ju tvillingar också. Visst kan hon fixat sig. Men de är så snabba att basunera ut vad de tror. Djäkla skvallerpress asså! Allt för en story.
    Stackars "Brittan" t ex. Häxjakten på henne! Fy!

Skönt att han äter och mår bra i alla fall!

Vad är det du brukar förhandla om? Jag ska förhandla om min lön (nytt jobb) snart...men vete sjutton hur jag ska bete mig!!

Linny skrev 2009-01-13 10:06:54 följande:
    nä, men inte så bra för barnet om man rasar för snabbt för då får det i sig massa slaggprodukter o skräp. Förra gången formligen rasade jag av alla gravidkilon och ytterligare tio kilo på mindre än två månader. Och då åt jag som en häst och fikade två gånger om dagen för att inte gå ner mer.. Blir nog så denna gång med. Skönt att inte ha massa kilon som aldrig går att få bort, men det får gärna gå i en lugnare takt denna gång.Vad kul att få ett sånt jobbuppdrag! Förstår att det känns jobbigt att ha utbildat sig och så finns det inga såna jobb där du bor. Hoppas du får många fler uppdrag efter detta!
  • Phantera

phantera.blogg.se/
    Dagens make lite längre ner i inlägget.

Fridapida > Håller med övriga. Jättesnygga lockar! Blir avis på ditt hår! Så fin färg och lyster!

LMK > Lät snyggt!
    Synd du inte hade någon bild!!

Nu lite TV, sen lite sova, sen lite jobba! Urk!

• Phantera

Karisma skrev 2009-01-15 18:49:29 följande:

Kajsan skrev 2009-01-15 18:42:30 följande:
    Självklart, vill ju inte ha ngt på halsen, då kmr ju folk kolla snett på mig. Och nivea har jag ju hemma, vilken jädrans tur.
    Glöm inte ta före och efter bilder också!
Svar på tråden Smink smink smink!