Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink!

skickar bare escentuals till sverige? De har ju massor av kul på sin sida

• Fluffguf
    Phantera skrev 2009-02-26 10:26:10 följande:
    Fluffguf skrev 2009-02-25 23:17:55 följande: Nej, de skickar bara inom USA och till Kanada. Min man har en kusin i Kanada dock.
    Det var det jag trodde, det är ju typ så med alla roliga butiker
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-02-27 11:16:01 följande:
    Äsch... vad har en kille med att göra vad man köper till sitt smink? Har inte killen någon hobby? Spelar poker? Köper wiskey? Det kostar också pengar och är egentligen bara kul. Samma med smink, det är en hobby. Jag har sagt det förut vet jag, men jag upprepar mig lite.
    Det är det trista med min sambo, jag kan aldrig säga så för han har ingen hobby som kostar något direkt... Lite synd för mitt samvete, men bra för plånboken
  • Fluffguf
    LMK skrev 2009-03-05 15:33:09 följande:
    Första inlägget på nya FL. Vet inte riktigt om jag gillar layouten, men man vänjer sig säkert. Vill tipsa om en blogg med helt otroliga sminkningar. Hon heter Linda H & sidan är här : micromiss.blogg.se/index.html Måste bara testa att rita dit ögonfransar på undre fransraden som hon gjort några gånger- så coolt!
    Oj vad duktig hon var, jättebra inspiration!
  • Fluffguf
    Svar på #1393
    Grattis! Vad fin hon är
  • Fluffguf
    Kajsan skrev 2009-03-07 23:58:09 följande:
    Nån som har provat? www.inezza.com/catalog/product_info.php/cPath... De såg ju så totalt värdelösa ut, men jag kunde nte hålla mig från att klicka hem, nu när jag kör med färgglada skuggor och dåliga borstar så kanske det kan hjälpa mig från att vara turkos/röd/blå/lila under hela ögonen. De ligger i badrummet, provar i morrn!
    Jag har också spanat in dem, det ser så smidigt ut! Du får rapportera om det är värt att köpa
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 16:20:21 följande:
    Det är ju bra att den är självhäftande. Annars hade ju det inte varit så stor skillnad mot vanliga servetter eller lite papper. Du får ge oss din bedömning.
    Nej, jag kör med en dubbelvikt bomullsrondell, men det är ju bekvämt att slippe hålla fast den
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 17:18:00 följande:
    Ja, det är så jag tänker också. MEN jag tycker att den nästan är lite liten... jag kan få ögonskugga på hela kinden o näsan om jag slarvar. Så jag tar ganska mkt papper så att det skyddar i stort sett hela ansiktet under.
    Ja det är en hel vetenskap det där! Jag lägger oftast ögonskuggorna innan basen, men ibland vill jag göra det sist...
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 17:31:11 följande:
    Det är ju det bästa om man ska göra en sotig mejk med en lösskugga t.ex. Så gör jag om jag vet innan vilken mejk jag vill göra. Men ofta när jag går ut så funderar jag medan jag lägger basen. Det är först då jag vet vilket humör jag är på.
    Ja, samma här, Ibland kommer jag på när jag  är klar med basen att jag ville ha mer ögonskugga tex
    Förresten, idag handlade jag upp mina presentkort på åhlens, det blev en diorshow blackout och ett ultra gloss reflect
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 17:43:53 följande:
    Ultra gloss reflect 247? Jag älskar formulan på det.
    Jag tror inte att de hade den färgen, jag tog 157, den är också ganska ljus rosa och ser mest bara glansig ut... Jag tänkte att det måste vara bra om du använder det varje dag, och jag är nöjd hittills, inte klibbigt alls
  • Fluffguf
    Albin 080509 skrev 2009-03-09 17:55:40 följande:
    ingen som köpt ELF borstar?
    Nej, jag har bara testat deras läppglans...
  • Fluffguf
    mjuik skrev 2009-03-09 18:03:01 följande:
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume. Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    Jag är likadan, jag har testat så många mascaror att jag inte kan hålla räkningen längre... Men mitt senaste beroende är läppglans, för ett år sedan hade jag tre, nu har jag säkert 50
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 19:38:19 följande:
    Okej, då är jag med. Ja, jag måste nog säga att det är en favorit. Jag kommer säkert köpa fler nyanser eftersom jag gillar formulan så mycket. Jag gillar inte Juicy tubens klistriga konsistens. NARS har också ganska klistrigt gloss. De sitter bra, men är osköna att ha på sig.
    Ja, jag köper kanske också fler så småningom, de hade flera fina färger men de är ju inte direkt billiga... Men klart värt priset när man vet att man gillar det! Jag har inte testat juicy tube, jag vet inte varför egentligen, det är ju ett av de mest kända glossen...
  • Fluffguf
    Lena8sept skrev 2009-03-11 21:06:10 följande:
    okej, tack! Man vill ju inte göra bort sig:) Passar istället på att tipsa om det fantastiska sminket från Make up forever. Jag köpte en del på Sephora i New york och är minst sagt förälskad. Deras eyeliner (i burk, målas med pensel) sitter som berget på insidan áv nedre ögonloclet hela dagen! Jag målar runt hela ögat och är intensivt svart all day long. Deras mascara "smoky lashes" är oxå den bästa jag provat. NAckdelen är väl att det inte går att få tag på i sverige, tror jag?
    Det var inte snällt att komma in och fresta med smink som inte finns i sverige
    Nej men det låter ju bra, kan vara kul att testa om man kommer någonstans där det finns!
  • Fluffguf

Samma här, jag använder depend över- och underlack plus två lager av det färgade och det börjar flaga efter 2-3 dagar

• Fluffguf
    PolarnOPyret skrev 2009-03-13 07:13:54 följande:
    Nu är jag trött på klistriga läppglans. Snälla kom med tips på läppglans ni testat som INTE är klistriga. (Vet att ni skrivit nåt om det nyss, men hittar inte på.)
    Dior addict ultra gloss reflect var det vi pratade om, underbar formula som inte är klistrig
    solstraalen skrev 2009-03-13 09:30:26 följande:
    Alltdå dödum fråga, men hur 17 får man ögonskuggan att sitta kvar?! På själva ögonlocket försvinner den ju efter bara nån-nåra timmar, efter allt blinkande!?
    Har du testat en primer på ögonlocken? Lumene har en som många i tråden gillar.
    Morbid Mistress skrev 2009-03-13 09:35:46 följande:
    Vibrerande mascara????
    Jag tror att det är lancome som har en mascara med vibrerande borste, väldigt skum grej
  • Fluffguf

Jag har egentligen ett skrivbord där jag förvarar mitt smink, men det hamnar lite överallt, speciellt läppglans Jag har iaf en liten necessär som jag flyttar runt när jag byter handväska där jag har det jag behöver under dagen, typ spegel, nagelfil, handcreme, kajal och några läppglans...

Svar på tråden Smink smink smink!