• Pior

    Fotbolls tråd!!

    Hej!

    Tänkte starta en tråd och höra om det finns några fotbollsintresserade här på FL som känner för att snacka lite fotboll!?

    Själv har jag två lag som jag brinner för och det är MFF och Leeds. Malmö ff har jag följt enda sedan barnsben eftersom jag är född och uppväxt i Malmö, bor nu mera 2 mil utanför Malmö i en liten "stad" som heter Svedala.

    Min kärlek till Leeds däremot har byggts på under dom senaste 2-3 åren och har nu varit över och sett dom på Elland Road (hemmaarenan) två gånger och det är en lika mäktig känsla varje gång!

    Vad har ni för favorit fotbollslag?

  • Svar på tråden Fotbolls tråd!!
  • Gnagarn

    Tror mitt nick här på forumet säger det mesta..

    Allt började nån gång på 70-talet då jag såg min första "håcki"-match på hovet och var såld.

    Sen 90-talet är det dock mest fotboll som gäller.

    1-0 igår mot Mariehamn och återigen snabbt kantspel som vi inte haft sen 2006. Looking good!

  • MajkelV

    Jag chansar med ett inlägg här i ämnet fotboll....

    Svennis till Chelsea eller Portsmouth? Hmm... Jag tror inte på idén faktiskt. Jag tror inte på Svennis längre överhuvudtaget. Varöfr? Jo, mitt resonemang är följande:

    Spelare har en relativt kort karriär som är slut då de når ca: 35 års ålder, visst det finns undantagsfall, Henke och Maldini exempelvis. Vid den ålderna har spelarna nått sin topp och är på väg utför efter en karriär som sträckt sig med kanske 15-20 års topp fotboll i vissa fall även en internationell karriär med proffskontrakt och landslagsspel. Sedan är spelarna slut.

    Tränare då? Vi snackar Svennis som har haft en lysande karriär både i Sverige och internationellt men har inte hans idér gjort sitt? Som jag ser det, med mina lekmanna ögon, så har Svennis under hela karriären använt samma spelsystem och hela tiden prioriterat LAGET före individen. Jag håller med om den senare delen. Laget går före individen. Tänk då att Svennis har hållt fast vid samma linje sedan början på 80-talet. I nästan 30 års har, som jag skrev, han hållt fast vid samma fotbolls filosofi. De senaste 5-10 åren har karriären varit lite sisådär va? Visst vissa lysande matcher med England men före det då? och efteråt?

    Jag tycker att Svennis gjort sitt inom fotbollen och tackar och bugar ödmjukast för all underhållning lagen han tränat bjudit på men det är ändå dags att kliva av nu....

  • Rocker

    Jag tror på Svennis så därför hoppas jag slippa se honom i Premier League igen för han kan bli ett hot. Han borde aldrig fått sparken I City, hur man än ser det så hade City ett ovanligt bra år med honom vi rodret, tänk tanken om dagens ägare hade varit där för ett år sedan, då hade City kunnat hota rejält för han hade aldrig sparkat Svennis, kolla bara hur lojal han är mot Hughes fast jag inte tycker City glänser direkt. Svennis hade kunna värvat ihop ett bra lag med dagens City-kassa

    "forever and ever MAN UTD-fan

  • Morgard82

    Är Blåvit i själ och hjärta. Men eftersom jag är Göteborgare "i exil" så har jag svårt att se mina kära Änglar spela nu för tiden.
    Mitt stora problem på den punkten är dock att min kära hustru är bajen-brud, och dessutom är större delen av hennes familj hammarbyare...det är upplagt för konflikter när vårt barn väl kommer...

  • BammelsPappa

    Är från norra Tyskland och Werder Bremen supporter sen jag var liten. Går inte så bra just nu men Diego är alltid värd pengarna.

    Sist jag var där var i augusti 2007 mot Bayern. Det blev 0:4 men det var skönt att se Luca Toni och Ribery live in action=)
    Min tvillingbror jobbar på Citibank som är huvudsponsor, så vi fick vara i VIP-lounge med fri mat och dryck och självaste Kalle Rummenigge satt framför mig.

    Ein Leben lang Grün-Weiß!!!

  • Gnagarn

    -> BammelsPappa

    Hur går det för Rosenberg? Förra säsongen var han visst en "supersub" om jag förstått det rätt men det har visst går trögare nu eller?

    Apropå supersub.....Nån som har siffror på landslagasmål/ spelad minut? Marcus Allbäck måste ha nån form av rekord där då han nästan alltid gjorde en balja så fort han blev inbytt. Tyvärr kan inte landskamper räknas då man får en hel landskamp även om man bara spelat 10 minuter på slutet.

  • BammelsPappa

    Gnagarn skrev 2009-02-17 11:31:58 följande:


    -> BammelsPappaHur går det för Rosenberg? Förra säsongen var han visst en "supersub" om jag förstått det rätt men det har visst går trögare nu eller?
    Ja det stämmer ganska bra. Men han han brukar var ordinarie ändå eftersom Almeida är lite svängig oc Rosenberg jobbar på.

    1:1 mot Milan, inte illa men inte alltför stora förhoppningar inför returen i Milano...
  • bebop

    Hallå alla pappor!
    Jeesus, har ni inga liv, jag menar, utan Carlstad United och Fulham stannar ju världen
    Men vad begriper jag, var ju snart 24 år sedan jag fick barn senast, men har en ny på G i juli !
    Hoppas att allt är bra med er och de små liven annars!

  • Gnagarn

    Carlstad United...är inte det Degerfors b-lag? )

    Hur funkade den sammanslagningen egentligen? Har de presterat bättre? Sammanslagningar brukar ju sällan fungera i praktiken. 2 st div 2 lag blir automatsikt inte ett superettanlag utan brukar helt enkelt bli motsvarande 1 div 2 lag. Tyvärr.. (.

Svar på tråden Fotbolls tråd!!