Inlägg från: mikalala |Visa alla inlägg
  • mikalala

Gbp=Gastric bypass

hemma igen nu, tågresan gick bra förutom...

att vår vagn som vi skulle åka i inte var där, då visade det sig att våra biljetter lyckats bli felbokade så de hade blivit registrerade till den 17:e NOVEMBER!!! Med lite tur så fanns det två sovplatser som vi kunde betala 250 extra för att ta och sedan blev de en liggplats ledig också så allt gick förhållandevis smärtfritt. Att åka nyopad var verkligen inget problem överhuvudtaget

skönt är det att vara hemma i alla fall, blir ju lättare att få in lite rutiner och laga mat i sitt eget hem..

• mikalala

Jo det var skönt att det löste sig med tåget och att jag sedan fick sova i sovplatssäng var ju super lyxigt. Och verkligen härligt att vara hemma men jag saknar syrrans magic bullet mixer

Mia76: jag funderade också på det där med gröten de sa ju att ris var tre veckor bort men i gröt är det ju ännu mer uppblottnat ett alternativ som jag annars funderade var det här minutriset (heter det panama?) det är ju små risflagor som man kokar på. Om man inte tillsätter socker och använder lättmjölk borde det väl gå... (kan förresten bekänna att jag syndat och ätit en tesked keso i min annars släta soppa fast det inte är fredag i dag)

• mikalala

Hallå
    har nu märkt av min viktminskning på ett lite underligt sätt
    jag kan inte göra minva vanligaste grimas längre. Brukade trycka ner hakan mot halsen och spänna ut munnen till ett smalt streck så jag såg ut som en sköldpadda men jag har inte tillräckligt mycket fett runt kinderna och halsen så det går inte alls längre vad ska jag nu hitta på när jag vill fula mig....

• mikalala

Angående för vem man gör operationen och så... Tycker att det är lite svårt att säga om jag gjorde den för mig själv eller för min familj... Det är ju ändå JAG som vill orka att vara en mer aktiv mamma och finnas där länge för mina barn. Om jag inte hade haft barn så hade den största anledningen för mig att göra op varit att kunna föda barn (det är min fru som fött våra två barn), det är även en del i att jag gjorde open nu också men jag känner ju inte samma press på det som om jag inte skulle ha haft egna barn redan...

Nä nu måste jag skriva en lista vi ska handla oh laga lite mer julmat ikväll eftersom C och dottern åt upp hela janssonen idag medan jag sov eftersom de inte trodde den skulle has till jul... dotterna hade tydligen ätit tre rågade portioner 6 gånger mer än jag kan äta

• mikalala

God Jul på er så här i efterhand! hoppas ni haft det superbra, och att ni alla får en god fortsättning. kram!

• mikalala

kajsaliza: 400 kcal? vi hae 800 som gräns 400 är ju knapt två påsar modifast! det är ju jättelite

• mikalala

Hej
    Ville bara dela med mig av mina positivaresultat jag har nått mitt första delmål som jag satt upp för mig själv igår var jag nämligen under bmi 40 hade 39.8 så över 5 bmi enheter har jag gått ner sedan flytstart för exakt en månad sedan idag för mig är det 15 kilo och det märks då jag på tröjor nu kan köpa två storlekar mindre.

Till alla er som flyter så här i nyårs och jultider så vill jag bara säga lycka till och att ni är riktigt stronga som klarar det en stor eloge till er

melvinmeja vad roligt att få ta del av din bilder verkligen bra med inspiration, toppen bra kämpat!

• mikalala

justmystica: får du inte dricka buljong då eller gillar du det inte? min absoluta favorit var knorrs grönsaksbuljon på pulver jättelätt att dosera och har lite samma smak som en mexikanasoppa jag brukade få när jag var liten fast utan pastan och grönsakerna då

dietisten på carlanderska sa max 800 kalorier så jag mixade märken hejfriskt och var jag extra hungrig tog jag en allevo soppa till middag för då visste jag att jag kunde ta en till om den inte mättade (de innehåller ju bara 100kcal mot modifasts 210) men jag har förstått att många måste hålla sig till ett särskilt märke...

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass