Inlägg från: mikalala |Visa alla inlägg
  • mikalala

Gbp=Gastric bypass

patientavgiften ska väl vara på 80 kronor per natt gäller väl alla landsting? Men jag har ännu inte fått någon räkning från carlanderska de är ju privata så det är nog inte dem som skickar räkningen till dig utan sjukhuset som köpt tjnsten av dem skulle jag tro.(däremot kommer en utgift på ca 400 då du hämtar medicinerna)

Lycka till nu Justmystica

• mikalala

xcuseme:
    nu ärdet ju inte jag som fött mina barn men jag är opererad då läkarna visste att jag hade en fyramånaders och en treåring hemma och beslutet togs när de visste att min flickvän var gravid. Hade också hört det där om att de tyckte att man skulle vänta om man hade småbarn men det är tydligen inte rekomendationen överallt i lycksele sa dem att det till och med kunde vara positivt då barn kräver rutiner på samma sätt som en opad.

En sak som jag själv ser som positivt med att opereras medan mina barn är små är att jag skulle nog tyckt det var jobbigt att förklara när de var äldre varför jag valt att göra så här. Sedan har jag också gett mig själv ett löfte att inte banta eller göra något sådant inför mina barn som kan ge dem en skev kroppsuppfattning. Detta efter att jag har mött så många barn i förskolan vars föräldrar bantat som själva börjat med det eftersom de trott att de inte duger som de är.

kanske lite luddigt men förstår ni mina tankebanor jag säger inte att det är något som helst fel att opereras när barnen är äldre bara att det känns bättre för mig att kunna göra det nu.

• mikalala

Jag har lagt ut lite bilder på mitt ansiktes förändring nu på viktdropp om någon vill kika, de finns under "Elas bilder" i bildforumet...

• mikalala

Ville bara dela med mig av mitt glada vågbesök i morse, 107 kilo vilket betyder 20,2 kilo i viktnedgång (jag räknar sedan flytstarten, nedgång som nedgång )

• mikalala

jenn 06: de har en liten tång, som ser ut som en liten bebisnagelsax, med en platt ände som det för in under agraffen sedan trycker de till och agraffen pluppar upp, gjorde inte alls ont mycket behagligare än att ta stygn!

• mikalala

angående att få tillbaka krafterna efter op... jag är opad sedan typ 6 eller 7 veckor nu och jag har ork att göra det mesta men sömnbehovet är så mycket större nu än innan då sov jag 6-7 timmar per natt och var pigg nu behöver jag minst 9-10 gärna mer tur att jag jobbar eftrmiddagar

• mikalala

Felicia6: Jättesnygga kläder (på en supersnygg tjej) älskar baggyjeans de är så snygga, fast jag ska nog inte klaga mina jeans är iofs baggy med nu men inte riktigt så där snygga som dina mina är mest baggy över lår och mage och faller ned i stället...

BlackButterfly: Jo det stämmer tycker jag, jag har köpt de kläderna som passat och varit "mest okej" och då har jag typ köpt varenda klädesplagg jag gillat kanske sammanlagt tio plagg per år... men nu börjar jag kunna välja mycket mer och de sitter mycket bättre och jag har insett att jag inte vill ha så gulliga kläder egentligen utan lite mer rockiga

Det börjar verkligen märkas att den här open kommer bli en dyr historia kläderna behöver verkligen bytas ut jag har nu efter två månader bara ett par byxor som jag kan ha och jag har fått börja sy in mina tröjor en decimeter (tur att man kan sy lite i alla fall) Har passat på och köpt basplagg på rea men byxor är rätt dyra och jag går ner ganska fort just nu (2 kilo i veckan) så det känns inte så motiverande att köpa några som jag int kommer att kunna ha om nån månad. Hu har ni andra gjort med klädinköp, för jag antar att jag inte är den enda som inte har världensbästa ekonomi...

• mikalala

anna sol: jag har fått höra att en frukt ger för lite näring för att vara ett helt mellanmål kan du äta wasasandwich kan man ta den halv sådan och en frukt, själv kör jag på corny free sockerfria müslibars som finns på icakvantum och maxi i 6 pack och en frukt när jag är på språng. Annars kan du komplettera frukten med en näve nötter som visserligen är kaloririka men innhåller flera nyttiga fetter som gör kroppen gott och proteiner.

Hoppas du hittar något som passar dig!

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass