Inlägg från: mikalala |Visa alla inlägg
  • mikalala

Meduziz: här säljer de saffranssemlor i var och varannan affär görs inte sådana där du bor fast det kanske bara är vanliga som gäller...

• mikalala

Gott nytt år på er alla!

har haft en helt dumpningsfri nyårsafton med god mat, potatisgratäng med soltorkade tomater och pinjenötter till det tofubiffar med broccoli, sedan var det cheddar paj med kantareller och lingon i och två sorters goda sallader. desserten höll jag mig undan helt från men det har blivit lite mer än en halvliter färskpressad apelsinjuice under dagen...

• mikalala

Tyckte ändå att big medecin var lite bättre än de flesta andra program om överviktsoperationer hon som nu gjorde plastik vägde ju runt 130 innan och hon de opererade var inte över 200 heller så jag hoppas det fortsätter vara varierat så det inte bara är folk i 300 kilosklassen som i andra program. Sedan var det intressant att de inte bara visar själva operationen utan följer upp och så...

• mikalala

Hej här kommer kanske en fånig fundering, jag är nämligen lite rädd för att jag kanske inte ska dumpa på socker. Juice kan jag dricka helt obehindrat trots att det är mycket fruktsocker i det, vanligt socker har jag inte provat i stor utsträckning alls. åt en yoghurt idag som inte var lättsockrad eller så tror det var 8 gram per deciliter och jag åt 1,25 dl utan känningar alls.

Skulle du ha dumpat på det, eller vad krävs för att du ska dumpa på socker?

jag känner att jag blivit rätt nojjig efter op när det gäller att äta rätt, vill verkligen inte falla tillbaka samtidigt som jag inte riktigt trivs med min oro över att äta förmycket eller fel eller vad som...

/ela

• mikalala

Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 20:37:09 följande:

Jag tycker i allafall att det ser bra ut det du äter så.. Fortsätt så där..Ett råd... Keso med lite frukt i är skitgott och proteinrikt..Keso finn laktosfritt... Jag är laktosare redan sedan innan open..
    Ett tips bara, blanda inte keso med kiwi det är supergott ihop (om man har dem åtskilda på ett fat) men om man blandar det blir det tydligen en jättebesk bismak av enzymerna som blandas jag hade gjort ett gott mellis trodde jag i en burk med keso banan kiwi och hackade valnötter men när jag tog fram för att äta gick det inte alls

Mitt andra tips är nötter, innehåller väldigt bra fetter själv är jag alltid sugen på salt (undrar vad det beror på) så jag har köpt en påse blandade nötter från naturgodiset och tar några till vissa mellanmål...
  • mikalala

justmystica:
    Fast fyra kilo är väl inte alls illa! Läste någonstans att kroppen bara kan gå ner ett kilo fett i veckan och att sedan är det vätska och muskler som bränns bort (vet inte hur rätt det är) men jag tror att de som går ner mycket på flyt kanske är de som samlat på sig mycket vätska själv gick jag ner 7 kilo på första veckan och två på andra och jag tror att det var vätska som försvann.

det där med att magen låter tror jag är något du får vänja dig vid för min har aldrig låtit som den gjort efter open

• mikalala

sussiesnus
    modifast är väl lcd (lowcaloriediet)som är ca 800 kcal per dag
    sedan finns det ju också vlcd (verylowcaloriediet) som är runt 500 kcal per dag cambridge och allevo är sådana.

det är ju olika vad sjukhusen kräver jag är opad på carlanderska och där sa de max 800 kcal per dag, så jag mixade märken efter tycke och smak men jag vet att inte alla som blev opade samma dag som jag gjorde på samma sätt.

tror att de flesta sjukhus har under 800 som regel vilket är lcd(ibland under 1000) eller ett visst märke som man ska följa

tja detta är vad jag lyckats läsa mig till när jag kollade upp flytet på olika sajter... hoppas det var till någon nytta

• mikalala

smultronsaft: tror de sa att min op tog mellan 35-45 minuter titthål på carlanderska

• mikalala

justmystica: Räcker upp handen!!! kul att hitta en till vego, för mig funkar mjölkprodukter soja bönor och ägg hur bra som helst men det har ju inte ens gått en månad sen op än så man ska väl inte ropa hej ännu.

har en sporadisk matdagbok på ett annat forum om du vill så kan jag skicka addressen

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass