Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

NussNuss skrev 2008-12-23 21:03:20 följande:
    har lite frågor om:hur är de med de där att börja bära, jag gjorde op 10decoch har inte ont als... kan jag börja bära då?? och när kan man bärja smacka lite på alkohol???
    Det var faktiskt ingen som sa åt mig att man inte kunde bära efter operationen. Nu gjorde jag inte det i början av naturliga skäl, det känns inte okej när man har sår som läker på magen. Men efter några veckor gjorde jag det utan problem.

ANg alkohol, så skulle jag absolut vänta. Du har inte ens varit opererad i 2 veckor. Jag vill inte vara dum men kan inte riktigt förstå hur du ens tänker tanken så här tidigt. :/
  • Anna Paulita
    Peand skrev 2008-12-26 10:03:00 följande:
    God morgon på er!Tänkte höra med er som är opade och som tappat en massa kilon, kan ni känna av vissa skavanker som kommit fram nu? Jag kan på något sätt känna att jag får ont när jag ligger i sängen i samma ställning för länge. Och sen har jag som sockerdricka i min vänstra höft om jag ligger för länge på den. Känns som om det bubblar inne i höftbenet, som om kolsyra åker fram och tillbaks. Hel skumt men något jag känner igen från tidigigare viktminskningar. Provade en jacka i natt som jag hade när jag gick gymnasiet och den kan jag nu knäppa. Kunde jag knappt ens då!Jättekul! Sen kanske jag inte vill gå runt med en jacka där det står "Turisthotellskolan i Malung" på ryggen, men i pulkabacken är den kanon bra
    Ja, när jag ligger på sidan och har benen i hop, lite böjda så där så att knäna ligger mot varandra gör det efter ett tag ont. Har liksom inte så mycket hull där mellan så det blir oskönt rätt snabbt.

Kul med jackan! Själv är jag själaglad att jag kunde köpa ett par typ svarta kostymbyxor i storlek 42!
  • Anna Paulita
    Nuttans Mamma skrev 2008-12-26 12:52:58 följande:
    Tja.. hur är det med er? Har ni ätit julmat??
    Mjao....på julafton åt jag ett par skivor lax, 4 räkor och en bit laxpate´. Lite senare åt jag 2 skivor parmaskinka och en sallad på chevre´och apelsin.

Inte typisk julmat kanske, men sådant vi äter på julen.

I går blev det porterstek med steksky och sallad.

Idag Italienska delikatesser...

Har haft en bra "matjul"...eller vad man säger.
  • Anna Paulita

Alltså, jag blir inte klok. Jag har köpt kläder i stl 42 som är för stora, provat kläder i stl 46 som är för små, och XL som är för litet, L som är lagom och M som är för stort.

Jag blir inte klok på detta....det är ju otroligt vilken skillnad det är på storlekar på olika ställen eller till och med på samma ställe....

• Anna Paulita

Vad heter hon som bodde i Scottland här tidigare i år? Emelie något....

• Anna Paulita
    mikalala skrev 2008-12-29 22:28:37 följande:
    Miss Emelie så var det
    Tack!
  • Anna Paulita
    livet från ljusa sidan skrev 2008-12-30 23:07:58 följande:
    Är det bara jag som stör ihjäl mig på "kompisar" som säger, nej nu behöver du inte gå ner mer. Du är så fiiin som du är nu. Herregud, du kommer se sjuuuk ut om du går ner så mycket som du säger att du vill gå ner. SÅ mycket kan du inte gå ner. Jag har gått ner hälften av min övervikt och drar fortfarande runt på dryga 20kgs övervikt, nej jag kommer inte se sjuk ut jag kommer vara normalviktig! Är det fler än jag som får höra sånt här?? Blir faktiskt ledsen att folk inte kan glädjas med en utan alltid måste försöka trycka ner en.
    Ja, jag hör det hela tiden. Just nu deppar jag lite för att jag är på en platå och stampar och då tycker alla att jag är löjlig...typ att jag borde vara glad och nöjd nu.

va, fan...jag väger 85 kg, varför ska jag vara nöjd när jag vill väga 70-73?

Jag förstår dig preciiiiis!
  • Anna Paulita
    Maddisen80 skrev 2008-12-31 10:47:27 följande:
    Svar på #346Den 13e januari ska jag fråga min familjeläkare om gbp operation ,men jag äter ju inte så mycket
    Jag fattar inte, trodde du hade fått klartecken innan men att det var 2 års väntetid.
  • Anna Paulita

Ni missar väl inte Big Medicine på 4+ just nu!

• Anna Paulita
    Peand skrev 2009-01-01 20:19:03 följande:
    Shit, jag kollar ju in vad kungen har gjort under det gångna året!!! Är det bra???
    Jo, lte sensations tv varning kanske....men helt ok. Sedan är det svårt för mig att relatera till människor som väger 200-300 kg...
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass