Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Urk....

Jag sitter här med en nutrilett shake. Hade sagt att jag aldrig mer skulle beöva dricka de där äckliga drinkarna, men nu, efter en platå som bara fortgår och fortgår tar jag till desperata metoder. Så jag kör nutrilett till frukost, lunch och mellanmål och en proteinrik middag med låg fetthalt.

Jag hoppas att det kan få ordning på allt.

Förmodar att jag kommer pimpla massor av te och kaffe också.

Håll tummarna att detta tar mig ur platån.... :/ Jag ger det en vecka, har jag inte gått ner ngt alls så lägger jag ner och får börja fundera på andra "åtgärder".

• Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-02 10:26:49 följande:
    anna sol hur länge har du varit operarad, hur mycket har du gått ner i vikt, hur länge har du haft platån osv?
    Jag har varit opererad i snart 7 månader, har väl haft platån i 2 månader och gott ner 30 kg. Har typ 10-15 kg kvar beroende på vilket BMI jag strävar efter.
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-02 10:37:18 följande:
    Ni som är och ska opas vad strävar ni efter för BMI ?
    Typ så jag är normalviktig, 24,9 som mest helst... i mitt fall typ 74 kg. Idag väger jag 85 så jag har 11 kg kvar. Men jag skulle bli väldigt glad över att väga 70 kg.
  • Anna Paulita
    Felicia6 skrev 2009-01-02 10:39:27 följande:
    Lilarina, nej självklart gjorde det ingenting Jag hoppas kunna motivera folk och peppa folk med mina bilder Jag hade min platå i 4månader och då spelade det inte någon roll ALLS vad jag gjorde.. Det var då jag hade gått ner 30kg. Sen en dag lossnade det och vips har jag nu gått ner 12kg på 2månader. Är det en platå så kan man inte påverka den på något sätt utan man ska bara fortsätta som man ska
    Nej, det är kanske så...jag tänkte mest att jag skulle prova. Vi får väl se...
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-02 10:40:17 följande:
    anna sol tycker att det är för tidigt att börja mixtra med olika dieter och kurer. Risken är att du förstör ämnesomsättningen, har din dietist gett klartecken för det där? Du har ju gått ner 30 kg på 5 månader... Det är ganska mycket, kroppen behöver återhämta sig. Ät extremt bra istället så lär du se att du går ner i vikt, typ frukost: havregrynsgröt. mellanmål: Knäcke med massor av kalkonpålägg. Någon bra lunch, sedan mellanmål igen, middag, mellanmål igen...
    Nej, det har hon väl inte, eller jag har inte ens snackat med henne...

Jag vet att det kanske inte är det bästa sättet men jag känner mig så djävla desperat. :(
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-02 10:43:12 följande:
    Ja jag håller med Jennnie där ät vanlig mat och mellanmål kroppen behöver säkert återhämta sig efter en sån stor viktnedgång, jag hade platåer på flera månader sen helt plötsligt försvann 10 kg igen så höll det på kilona när man inte har jätte många kvar rinner ju inte av på samma vis man måste äta rätt och röra på sig och ta det med ro o itne ha för brottom tyvärr, som vi alla som är opade har oftast även jag! :)
    Ja, bråttom och snabbt är mitt andra namn.

Jag började träna lite för ett tag sedan men jag har lite problem med min självbild och känner mig ännu som stans heffaklump så det är sååååå svårt för mig att vara på gymmet bland alla snygga, smala personer somn är jättefit. Jag behöver verkligen jobba på det men min mentala del upplever inte denna viktnedgång på 30 kg, tyvärr....ibland kan jag se mig själv som lite smalare men i det stora hela tycker jag att jag är rätt fet.
  • Anna Paulita
    Felicia6 skrev 2009-01-02 10:56:09 följande:
    Mixtra inte för mycket nu bara med tanke på att vi är opade. Är inte meningen vi ska falla tillbaka på bantningstänket där man mixtrar runt så du tänker på det
    Nej, jag veeet....det är så dumt. Förvisso så mixtrade jag inte så mycket innan utan gav upp efter ½ dag. ;)
  • Anna Paulita

På 9:an går det ett jätteintressant program på kvinnor med ätstörningar, alltså väldigt smala tjejer. Det är ganska givande och se. Har hållt på i 30 min och har väl 1½ timme kvar.

• Anna Paulita

Efter hur lång tid började ni smaka på onyttigheter så som bakverk/godis och vin ect?

Jag höll rätt låg profl gällande det i iallafall 3-4 månader. Alkohol har jag kanske druckigt 3 glas allt som allt sedan min operation 6 månader sedan. Nu kan det hända att jag festar loss på 8-10 godisbitar ngn fredag ibland, äter jag chips eller snacks är det alltid de som har mindre fetthalt.

Men min svägerska som opererades den 24 november började två veckor efter sin operation med både kladdkaka och morotskaka, kanske inte mängder men hon gick ju på pure´då så jag blev förvånad, vin drack hon efter tre veckor. Har jag missat ngt men är inte tanken att man ska lägga om sin kost också? Att fortsätta som vanligt fast i mindre skala är väl ingen hit på en gång???

Sedan klagar hon på att hon mår illa, men det är kanske inte så konstigt om man inte knappt äter ngn riktig mat men ändå häller i sig 2 glas rött på en kväll.

Jag vill inte utmåla mig till ngn dröm gbp opererad men jag blir faktiskt lite irriterad över hennes beteende. Var bara tvugen att skriva av mig!

• Anna Paulita

Jag har fått så torr hud, i kroppen och i ansiktet...läpparna och händerna. Är det ngt som kan tänkas kopplas samman som en biverkning av operationen???

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass