Inlägg från: sininen |Visa alla inlägg
  • sininen

Gbp=Gastric bypass

Tack susiepie!

Vad bra då tar jag med mig bara ett ombyte kläder. Jag ska bara vara där i två nätter så det ska nog bli bra haha. Och jag tror också att det är mest titthål som görs numera och det är det jag också få.

Vad pirrigt! Och jätteläskigt! Gud vad skönt det ska bli att handla normala kläder. Tjockiskläder passar inte på mig för det mesta sitter på magen och inte så mycket runt rumpan och låren så jag använder gravidkläder. XD

• sininen

Ja, alltså på Carlanderska säger dom att andledningen varför man har kateter är för att man har dropp på och att man troligtvis får ångra sig om man absolut inte vill ha katetern.

Jag tror också som du säger peand att man inte tänker så mycket på det när allt rullar igång.

Tack för alla svar tjejer. ^^ Och susiepie, fantastiskt att du har kunnat behålla vikten! På före- och efterbilderna ser det ut som två helt skillda människor.

• sininen

Jag ska nog också kolla matdagböcker på viktop. Jag ser fram emot att få äta maaaat! Jag är helt besatt av mat vid det här laget och jag skulle flyta i tre veckor bara haha. Jag vill också äta keso m. tillbehör och skulle kunna döda för ett kokt ägg med örtsalt på!

Samtidigt är jag lite frustrerad över att jag inte går ner mer i vikt... jag väger 98 nu men har bara gått ner 4 kg sedan jag började flyta?! Och nu har magen börjat få eget liv och den låter hela tiden. XD

• sininen

Oj, okej. Men det låter bra. Tack mikalala, nu känns det bättre. Jag är ändå rädd att dom skäller på mig på sjukan ändå haha. Fast det tror jag inte att dom gör.

Det ska bli spännande vad som händer med magpratandet efter op:en då.

• sininen

Nu är inte jag opererad än men operationerna tar från en halvtimme till två timmar. Det sa dom iaf på Carlanderska.

• sininen

Men shit också... nu är det 6 dagar kvar till op och jag har blitt skitförkyld. Hoppas att den hinner ge med sig.

• sininen

Välkommen hit Gabriella. Jag tror att det blir göteborg för din del. Nu när det opereras på carlanderska så är inte väntetiden lika hög som den var innan. 1 år har jag fått vänta och jag fick förtur för att jag har högt blodtryck och det påverkar hjärtat och njurarna. Men tyvärr är det många som vill ha operationen och man får vara tålamodig och vänta.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass