Inlägg från: sininen |Visa alla inlägg
  • sininen

Gbp=Gastric bypass

Grattis sussiesnus, 7kg är verkligen starkt jobbat. Med bublan men jag uppsvälldheten efter operationen. Dom blåser ju upp magen så att den står som en gravdimage tydligen. Just nu hoppas jag bara på att få fisa ut luften haha. XD

medow, okej, tack! Då vet jag det så jag slipper stressa fram det. Hur lång har det tagit för att göra nummer två?

jenn06, alla smycken ska bort.

• sininen

jenn06, jo tack, jag vet. Jag har två stycken piercingar som skulla av och jag ville inte att hålen skulle krympa men det var absolut ingen fara. Jag hade mina smycken i små zipp-påsar på avdelningen.

• sininen

smultronsaft, det är för infektionsrisken tror jag. Eller att metallerna stör utrustningen. Dom är iaf jättenoga med att man inte ska ha några metaller på sig. Jag tror inte att dom drar ihop sig under tiden. Det var inga problem för mig och jag har en i mitten av näsan (septum) och en i tungan.

• sininen

Det beror nog på vilket landsting det är. Jag hade 35,8 BMI på operationsdagen.. Jag hade 37,3 när jag blev remisserad till operationen.

• sininen

Smultronsaft, åh, tjusigt. Men jag gissar på att dom kan störa utrustningen för det finns plastsmycken för tungor som man kan ha i under operation. I värsta fall får du ta om dina. Men testa med att sätta i smyckena när du har kommit till avdelningen.

• sininen

MelvinMeja, aha okej! Lactulos? Det är laxeringsmedel eller? Jag ska ringa carlanderska om det inte vill ge med sig snart. Jag dricker massa vatten och rör på mig. När jag vilar, har jag en varm handduk på magen.

• sininen

Okej, vad bra. Jag hoppas att magen kommer igång av sig själv först dock.

Sussisnus, vad skönt! Sedan kan du shoppa snygga kläger till våren.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass