Anna Paulita skrev 2009-01-24 10:43:49 följande:
Fast jag tror inte att min viktminskning avstannar för att jag äter 10 godisbitar eller 1½ dl glass per helg. Inte en chans att det är det som gör till eller från. Jag vet att jag borde börja träna, det borde jag verkligen och jag vill komma i gång, men jag har vissa hinder jag måste övervinna. Jag jobbar på det.Sedan har jag "bara2 varit opererad i 7 månader och tycker att jag borde få gå ner liiiite mer med hjälp av operationen. Men det får jag kanske inte, jag vägde förhållandevis "lite" när jag opererade mig. Ska absolut se till att dricka mer vatten, men det tar sådan tid då jag inte kan halsa 0,5 l som jag gjorde förr.Personligen tycker jag VV är bra, mycket bättre än många andra varianter som finns, där får man ju äta allt i rimmliga mängder och så ska det ju vara för oss också.
Jag tror inte heller att den mängden på godis eller glass är det som är det avgörande. Absolut inte. Och så länge det är den mängden, men det räknar jag med
Jag är nog tråkig men tror mycket på att kroppen vilar sig en stund efter den förändring som har varit, vet att det är skit tråkigt och vi alla är ivriga om att det ska gå fort. Men jag tror också att det gäller att accepterar att det tar tid. Fast det är svårt!
Mängden vätska påverkar och det kan vara svårt att få i sig rätt mängd, men det gäller att hitta tekniken så funkar det. Menar då inte tekniken om att hur man dricker mycket på en gång utan mer hur man fördelar det under dagen.
Motion är ju bra, det vet vi, och vi vet också att det påverkar nedgången och hastigheten. Var och en kan endast utgå från sig själv och göra det från sina egna förutsättningar. Huvudsaken är att man försöker.
VV kan väl vara ett alternativ för att få en strukt på dagen, men annars tror jag nog att du fixar det själv. Sen tror jag att det handlar om att landa i sig själv, hitta sig själv i den nya situationen och accepterar att det kan kännas väldigt motigt och som en lång uppförsbacke, men efter en sådan kommer det ju nedåt