• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • Amorin
    Bemyangel skrev 2008-12-24 18:15:04 följande:
    Svar på #1Tack för ditt svar. Nån som förstår iaf. Har pratat med honom då detta hände, men han verkar inte förstå hur jag känner ändå.. Karlar,...
    Ja det är riktigt typsikt karlar. Fråga hur han skulle känna om det var tvärt om.
    Om hans saker som han hade hos dig plötsligt var undangömda i en låda seplar ingen roll om det är hårsray eller eller rakgrejer eller vad det nu kan tänkas vara.
    i väntan på bebis
  • N1an

Men vänta nu....din pojkvän bor där och inte du? Barnen bor där och inte du? Du ska väl ärligt talat strunta i vilket rum HAN väljer och vilket badrumskåp som de stoppar sakerna i.

• Amorin
    N1an skrev 2008-12-24 20:54:26 följande:
    Men vänta nu....din pojkvän bor där och inte du? Barnen bor där och inte du? Du ska väl ärligt talat strunta i vilket rum HAN väljer och vilket badrumskåp som de stoppar sakerna i.
    Fast om han vill att hon ska bo där på heltid så kanske han sak visa att han vill släppa in henne i sitt liv. Att han kan göra den "uppoffringen" att ge plats åt hennes saker. För hur ska det annars bli när de väl bor tillsammans??
  • jk78

SKOJAR DU? det är hans barn vad har DU FÖR RÄTT att komma o säga att hans barn inte har rätt till att ha grejer i badrumsskåpet? betalar du hyra där så du tycker att du har mer rätt att ställa ditt skit där istället för hans blod o kött? väx upp din bortskämda vuxna människa

• danitra

Skaffa ett eget badrumsskåp.

• With a devilish smile

Seriöst , mycket att sura över.
    Barnen ska väl ha det bra, man får ju sätta dom i främsta rum ?
    Du kan nog överleva med en låda & inte ett helt skåp.

Här hemma har bonusdottern som bor här varann helg eget rum medans vår egna sover i vårt än så länge .
    Vi letar större just för bonusdottern & vår genemsamma dotter ska ha varsitt
    oavsett om den ena bara är varann helg & andra på heltid.

Du kanske inte är mogen att hoppa in där det finns barn,

för det låter absolut inte så , mer svarsjuka på att barnet får mer än du ?

www.onttonen.blogg.se - Mamma till Ängla 28/10
  • Södertösen

Har du inga större problem, är du nog rätt lyckligt lottad...

• Mammatilltvåprinsar

Jag tror det är väldigt viktigt att barnen känner att de bor där, så de känner sig hemma och trygga. Du bor inte där så du får nog klara dig på en låda. Även om du bodde där är han skyldig dem att få dem att känna att det är deras hem också.

• panzermensch

Låter som han sätter sina barn framför sig och är medveten om att dottern blir tonåring.  Låter som en bra pappa. Om en sådan sak stör dig.. kanske du ska se dig om efter en barnfri karl?

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • shadowstorm

jag förstår henne, klart man vill känna sig välkommen som flickvän om man nästan bor där. Sedan att pappa låter barnen få största rummet kanske inte är fel för de behöver väl mera plats. MEN vill man att ett parförhållande ska funka får man nog se till att tjejen även får plats. Barna är ju inte ens där varje vecka, om hon flyttar in så är hon där varje dag det blir ju hennes hem.

Svar på tråden Bortskämd unge??