• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • SaramedM

1) han är inte hennes sambo...

2) det märks alltid när någons partner inte vill ha en där, det går inte att dölja för barn
    Jag vet
    3) lägenheten är barnens och pappans, TS bor inte där

Gremlin666 skrev 2008-12-28 10:51:34 följande:
    SaramedM skrev 2008-12-28 10:38:07 följande:
    Har hon skrivit att hon känner så?Jag uppfattade det som att det var hennes väninna som kände så.Även om nu så skulle vara fallet så tror jag inte TS visar det öppet men jag vill inte spekulera i det.Hade jag varit hos min pappa och han hade gjort att jag hade kännt mig välkommen hos honom så hade jag kännt mig välkommen ja.Men nu är det TS tråd och hur HON känner som spelar roll.Om man hela tiden ska anpassa sig efter andra, som man dessutom kanske inte hyser så varma känslor för så har man troligtvis inte tid med annat än att ständigt anpassa sig och göra sig själv liten och obetydlig för att andra ska må bra.Var och en har ansvar över sig och sina barn, pappa har ansvaret för sina avkommor och känner HAN däremot att det inte funkar så ligger bollen hos honom men TS har inget ansvar, mer än för sin egen trevnad isf, att anpassa sig efter sambons barn.Nu gäller det ett badrumsskåp vilket inte är själva roten (TS, rätta mig om jag har fel) utan det handlar helt enkelt om att hon känner sig bortstött från det som ska kallas hem.Hon känner sig trängd och förbisedd.Hon känner att det är 1: Barnens lght.2: Sambons lght3: Plats över som hon eller någon annan kan få då då inget är specifikt ämnat åt henne.Sambon har klantat sig REJÄLT anser jag.
  • Carola Carro

Gremlin666 skrev 2008-12-28 10:22:28 följande:

Carola Carro skrev 2008-12-28 09:33:58 följande: Men TS är vuxen och barnet är... Ja, barn. Inget konstig med det? Svartsjuka? Kanske det, och det är just sådana här onödiga revirpisserier som skapar problem, dumheter att barnen ska ta större plats än en vuxen människa. TS fick ett utrymme (å tack SNÄLLA farbrorn) där det knappt finns plats för sitt smink och hårspray i en ny lght, hur hade DU kännt ifall inte ens det lilla hade fått plats hemma hos din kille utan skulle gömmas undan i en trång låda, hade DU kännt dig välkommen? Det är väl en annan femma om det skulle vara ens egna barn, men nu är det inte det utan en styvfamilj och som det låter på TS så har alla inte funnit sina platser ännu och då gäller det för alla att trippa lite på tå. TS, jag förstår dig och jag hoppas att du och din sambo hittar en bra väg som passar för er bägge. Lycka till, det verkar behövas Skulle inte tro det.
    De är inte sambos hon sover över hos sin pojkvän Och då brukar man ha en necceser med sig hur de nu stavas??? Är det så svårt och plocka upp de ur lådan 1 till 2 gånger om dagen och ställa det på handfatet använda de och sen lägga ner det?? Det är ju pappans och barnens lägenhet.. Jag hade ärligt talat inte brytt mig om ja hade styvbarn som pappan hade gett ett badrumsskåp.. vi är ju antagligen inte sambos jag är gäst
  • Misty W

Tycker det låter som om du är den bortskämde. Han låter som en bra pappa som tar sina barn före sin relation. klart hans barn ska få den plats dom behöver.

Och varför dina saker låg i låder kanske va för att han tänkte att du skulle få ställa dom vart du ville ha dom. Känner du dig inte lite självisk och "ha galen"?

klart jag kan förstå att det inte är kul att känna sig ovälkommen, men disskutera detta med din kille så kommer nog allt falla på plats.

• SusannaT

nu har jag inte läst hela tråden.. men säger endå.. det e både rätt o fel av honom.. jag tror att barn med skillda föräldrar har det svårare att känna sig hemma..inte alla men nåra av dem.. och kanske din pojkvän försöker få dem att känna sig hemma.. men han gör oxå fel.. han kanske borde skaffa en liten skåp till henne eller en hylla så hon har sitt ställe.. eftersom barnen fått den största rummet så kanske det får plats med ett sminkbord eller nå sånt.. så delar ni på badrumsskåpet.. du ska ju OXÅ känna dig hemma om du ska flytta in dit i snar framtid.. men det e bara vad jag tycker..

hoppas han förstår dig snart.. tycker han borde få både ungarna OCH dig känna sig hemma.. det krävs nog inte mkt att du ska känna dig hemma. en plats i badrumsskåpet.

• Gremlin666

Jag räknar de som lever i samma hem som sambos om de lever i parförhållande med varandra. Trodde det var det ordet sambo betydde?
    Men om hon inte bor där så gör inte barnen det heller med det synsättet ni har.

Men jag kan skriva såhär ist så ord inte behöver märkas:
    Pappan till barnen har klantat sig rejält med tillägg: Ifall hans ambition är att få ett fungerande förhållande till hans flickvän.

• Carola Carro

Gremlin666 skrev 2008-12-28 11:22:55 följande:

Jag räknar de som lever i samma hem som sambos om de lever i parförhållande med varandra. Trodde det var det ordet sambo betydde? Men om hon inte bor där så gör inte barnen det heller med det synsättet ni har. Men jag kan skriva såhär ist så ord inte behöver märkas: Pappan till barnen har klantat sig rejält med tillägg: Ifall hans ambition är att få ett fungerande förhållande till hans flickvän.
    de bor ju där.. Är väl inte barnens fel att de är varann vecka boende??
  • Gremlin666

Carola Carro skrev 2008-12-28 11:37:51 följande:

Gremlin666 skrev 2008-12-28 11:22:55 följande:
    de bor ju där.. Är väl inte barnens fel att de är varann vecka boende??
    Har jag skrivit det?
    Det enda jag ställde mig frågande till var att ni tycker att barnen bor där men inte TS.
    Barnen är där varannan vecka och TS är där 11 dagar av 14.
    Barnen har säng där, det har TS också (antar att den andra halvan av dubbelsängen är till henne)
    Är det månne badrumsskåpet som är det avgörande, att barnen bor där och TS är gäst?
  • Carola Carro

Gremlin666 skrev 2008-12-28 11:58:59 följande:

Carola Carro skrev 2008-12-28 11:37:51 följande: Har jag skrivit det? Det enda jag ställde mig frågande till var att ni tycker att barnen bor där men inte TS. Barnen är där varannan vecka och TS är där 11 dagar av 14. Barnen har säng där, det har TS också (antar att den andra halvan av dubbelsängen är till henne) Är det månne badrumsskåpet som är det avgörande, att barnen bor där och TS är gäst?
    Som flickvän får man acceptera barnen och vad spelar de för roll om hon är där 11 dagar av 14?? hon är fortfarande gäst i pappans och barnens lägenhet
  • Sofye

Skulle nog inte vilja påstå att det är barnet/barnen som är bortskämda utan att pappan försöker/vill skämma bort dom och sätta dig åt sida. Något sånt skulle jag absolut inte ta efter 2år tillsammans, visst om man kommer in som ny så får man ju rätta sig efter det som är och inte göra ändringar och bestämma det första man gör. Men va ska du göra där liksom om du inte ens får ha din hygienprodukter i badrummet?

ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • Gremlin666

Carola Carro skrev 2008-12-28 12:04:32 följande:

Gremlin666 skrev 2008-12-28 11:58:59 följande:
    Som flickvän får man acceptera barnen och vad spelar de för roll om hon är där 11 dagar av 14?? hon är fortfarande gäst i pappans och barnens lägenhet
    Och barn får acceptera vuxna, men jag vet inte vad det har med diskussionen att göra.

Pappan har tabbat sig ifall han vill fortsätta ha en bra relation med TS.
Svar på tråden Bortskämd unge??