• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • Bemyangel

SaramedM skrev 2008-12-26 18:52:06 följande:

Nej inga bortskämda barn men en bortskämd flickvänBarnen bor där, inte du alltså ska de ha störst plats och du framstår mest som avundsjukKöp ett till skåp
    Nej jag är där och bor oftare där än barnen och det får inte plats med ett skåp till. men ett lekskåp försig i barnens rum. Kanske ett spegelskåp... tack för ideén!
  • Bemyangel

Majsan71 skrev 2008-12-26 19:01:10 följande:

Majsan71 skrev 2008-12-26 18:48:30 följande:
    Ser att det tappades ett S där. Menar alltså om det är killens beteende eller barnens beteende som du stör dig på?
    Det är killens beteende att han tillåter detta barn att ha hela skåpet. .
  • Bemyangel

Flerbarnstokan skrev 2008-12-26 19:14:30 följande:

Har inte läst allt, men om du hade varit med när de flyttat in hade du säkert kunnat påverka. Vill även säga att "så är barn". Min dotter leker ofta vuxen och flyttar på mina saker och tar upp hela badrumet möblerar om sina nagelack etc. Tror inte det var medvetet för att stänga ute dig. Tycker inte att du skall ta det personligt. Om du pratar med dottern tror jag absolut att du kan dela skåp med henne. Det verkar som din pojkvän inte packat upp dina saker, han kanske ville låta dig göra det själv, inte lagt dina saker i en llåda för att vara elak utan för att han ville att du skulle få göra det själv. Som vuxen och komma in i en relation där det finns barn förut kan nog vara jobbigt, men de vet inte vad DU vill om inte DU berättar det för dem, de kan ju inte gissa sig till vad DU vill. Tänk på att de är barn, 10 år kanske låter mycket men det är det abbsolut inte. En 10 åring kan inte sätta sig in i dina känslor om du inte förklarar dem för henne. Förklara att du skulle vilja ha mer plats och utrymme,ni kanske kan göra om i skåpet tillsammans.Däremot tror jag att om man skall flytta ihop är det klokt att flytta till något nytt, inte in hos någon som redan har det ordnat som denna person vill.
    Det va det vettigaste svaret jag fått här på den här "tråden" Tack ! Du fick mig att tänka efter
  • Bemyangel

Carola Carro skrev 2008-12-26 19:46:12 följande:

EGO... Låt tösen ha sitt skåp.. Du kan ha dina saker i en låda.. Gillar du pojkvännen så accepterar du att dottern har sitt skåp som hon säkert är stolt över
    Jaha och jag som bor där mer än barnen ska ha mindre tillgång till mina grejor som jag använder varje dag tillskillnad från de runt 20 lypsylerna som används kanske 1 gång på 2 månader... Tänk efter lite. Varför ska jag acceptera allt hela tiden. Räcker väl med att jag accepterar hans barn och bio mamman. Allt kan inte barnen få och så resonerar han också då jag berättat nu igen hur jag ser på saken. Att dottern behöver inte ett helt badrumsskåp utan kan ha sina grejor i en stor fin smink väska. Men jag däremot behöver det!
  • Bemyangel

Mammatillwilliam skrev 2008-12-27 11:15:24 följande:

Bemyangel skrev 2008-12-26 18:37:24 följande:
    Men om det är deras hem varannan vecka och sen bor de hos mamma varannan vecka och hon också har en ny sambo som ska bo där "mer" än dem så har de ju inget hem egentligen. De ska inte behöva känna sig som gäster tycker jag. Du är vuxen och har möjlighet att bo var du vill, det har inte de. Men om ni köper ett skåp till är ju problemet löst.
    Problemet är löst. Tösen får en stor fin smink väska med spegel i.
  • Bemyangel

Gremlin666 skrev 2008-12-27 13:22:59 följande:

Din sambo verkar inte ha tänkt till riktigt och anser troligen att du skapar ett problem "som inte finns"Att DU är den som är dum och försöker putta bort hans älskade små primadonnor.Välkommen till styvlivet, har du inte märkt nåt innan?Har bara läst TS.Du kommer alltid komma på andraplats och barnen kommer alltid ligga honom närmast i hjärtat, du får ta den plats som eventuellt blir över då barnen fått vad de behöver och lite till.Var glad att han ens har dubbelsäng där ena halvan är "din" (ifall inte någon utav barnen vill sova där, då får du sova på soffan)
    Helvetes veckan brukar en vän till mig kalla den veckan hennes sambos barn kommer...

Men mitt problem är löst iaf nu. Tösen får en egen stor smink väska. Hon blir nöjd och jag blir nöjd. Alla glada ett tag framöver
  • Bemyangel

shadowstorm skrev 2008-12-27 13:46:55 följande:

men lägg av, hur snällt är något sånt där att skriva åt en människa. Fy på dig. Skriva att hon ska måsta flytta från sängen och sova i soffan för hans ungars skull...skulle jag då aldrig acceptera om jag kom in i en familj med barn. Visst visst barna i första hand men herrgud hon är ju en människa med känslor också, och om han älskar henne som han nu borde gör för han vill ju ändå hon ska bo där. DET blir ju hennes hem då, och barna bor där varannan vecka, och kan inte skapa regler efter det.
    Du är en vettig människa :)som tänker att bonus föräldern också har känslor och vill känna att hon har ett hem. tack för att sånna som du finns. Annars skulle det bli svårt för alla bonus föräldrar
  • SaramedM

Bemyangel skrev 2008-12-27 19:27:43 följande:

Gremlin666 skrev 2008-12-27 13:22:59 följande:
    Helvetes veckan brukar en vän till mig kalla den veckan hennes sambos barn kommer...Men mitt problem är löst iaf nu. Tösen får en egen stor smink väska. Hon blir nöjd och jag blir nöjd. Alla glada ett tag framöver
    Om din vän har den inställningen kommer det aldrig att fungera, jag hoppas du inte delar den

Skönt att det har löst sig
  • SaramedM

Du har väl ett eget hem eller?
    Du bor inte med din pojkvän så vitt jag förstått det?

Bemyangel skrev 2008-12-27 19:24:46 följande:
    Carola Carro skrev 2008-12-26 19:46:12 följande:
    Jaha och jag som bor där mer än barnen ska ha mindre tillgång till mina grejor som jag använder varje dag tillskillnad från de runt 20 lypsylerna som används kanske 1 gång på 2 månader... Tänk efter lite. Varför ska jag acceptera allt hela tiden. Räcker väl med att jag accepterar hans barn och bio mamman. Allt kan inte barnen få och så resonerar han också då jag berättat nu igen hur jag ser på saken. Att dottern behöver inte ett helt badrumsskåp utan kan ha sina grejor i en stor fin smink väska. Men jag däremot behöver det!
  • ängeln 25

SaramedM skrev 2008-12-26 18:52:06 följande:

Nej inga bortskämda barn men en bortskämd flickvänBarnen bor där, inte du alltså ska de ha störst plats och du framstår mest som avundsjukKöp ett till skåp
    Håller med till fullo......
Svar på tråden Bortskämd unge??