• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • shadowstorm
    Sofye skrev 2008-12-28 12:35:58 följande:
    nickar med hållande
    jag tror hon menar att hennes vännina ser det som HENNES helvetes vecka. allstå inte TS...det var så jag förstod inlägget iaf
  • Sofye
    shadowstorm skrev 2008-12-28 12:34:23 följande:
    och sedan är det så att men man eller en kvinna som har lämnat sina förhållande och ja har barn med en annan, måste ju kunna gå vidare med sina liv även fast de har barn. Allt kan inte hela tiden handla om barnen, dessa människor har lika stor rätt att gå vidare med sina liv. Gifta om sig eller vad de nu vill. MEN självklart så ska man ju inte ge mindre tid för sina barn....så pappan gör väl rätt på ett sätt, men samtidigt fel för om han vill de ska bli sambos då måste han se till henne också som ska bo där varje dag DÅ ÄR DET HENNES HEM!
    Jag kan inte se hur ett fyllt badrumsskåp visar att pappan bryr sig eller ger tid till sina barn. Jag kan ju bara tala för mig själv, när min dotter är 10år så kommer hon inte få fylla ett badrumsskåp. När jag börja sminka mig ca 12år så hade jag mitt smink på rummet i en neccisär.. för att jag ville det!
    ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • shadowstorm
    Sofye skrev 2008-12-28 12:38:42 följande:
    Jag kan inte se hur ett fyllt badrumsskåp visar att pappan bryr sig eller ger tid till sina barn. Jag kan ju bara tala för mig själv, när min dotter är 10år så kommer hon inte få fylla ett badrumsskåp. När jag börja sminka mig ca 12år så hade jag mitt smink på rummet i en neccisär.. för att jag ville det!
    ja inte har då jag haft något eget badrumsskåp. jag hade en liten väska och en spegel inne på mitt rum. Man ska inte skämma bort sina barn.
  • Camihlla
    Sofye skrev 2008-12-28 12:38:42 följande:

därför jag skrev:

Läste en gång till det ts skrivit.. börja fundera lite.. gillar barnen dej? för det känns lite som dottern medvetet tar hela skåpet för att visa nått..

kanske inte vill ha henne där eller visa att hon inte bor där.
    vad vet jag.. men kanske kan vara ett alternativ
  • Gremlin666

shadowstorm skrev 2008-12-28 12:34:23 följande:

och sedan är det så att men man eller en kvinna som har lämnat sina förhållande och ja har barn med en annan, måste ju kunna gå vidare med sina liv även fast de har barn. Allt kan inte hela tiden handla om barnen, dessa människor har lika stor rätt att gå vidare med sina liv. Gifta om sig eller vad de nu vill. MEN självklart så ska man ju inte ge mindre tid för sina barn....så pappan gör väl rätt på ett sätt, men samtidigt fel för om han vill de ska bli sambos då måste han se till henne också som ska bo där varje dag DÅ ÄR DET HENNES HEM!
    ...inte ge mindre tid för sina barn?

Självklart kan det bli mindre tid för de barnen ifall det kommer in en kvinna i pappans liv, särskilt ifall denna har barn sedan innan eller de två skaffar gemensamma barn
  • linhen

Pappan kanske har dåligt samvete gentemot sina barn och vill ge dem extra mycket?

• Gremlin666

Carola Carro skrev 2008-12-28 12:25:22 följande:

shadowstorm skrev 2008-12-28 12:23:48 följande:
    jag Skrev hade ja haft en sådan pojkvän... Och ja tycker hon borde åka ut med huvudet före oxå
    Äh vaffan, vi kickar ut allihop så löser det automatiskt alla problem här i världen.
    "Jasså, du tycker inte som jag? UT MED DIG!"
    "Jasså, du känner dig ledsen för att du tycker jag sårat dig? UT MED DIG!"
    "Jasså, du vill få plats med dina saker då du är här? UT MED DIG!"
    Jasså, du tror att du är värd att respekteras när mina BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARN finns med i bilden? UT MED DIG!"

Låter som en kreativ idé, att inte folk gör så istället för att löser sina problem verbalt istället.

• Sofye
    shadowstorm skrev 2008-12-28 12:37:30 följande:
    jag tror hon menar att hennes vännina ser det som HENNES helvetes vecka. allstå inte TS...det var så jag förstod inlägget iaf

Detta skrev TS

"Helvetes veckan brukar en vän till mig kalla den veckan hennes sambos barn kommer... Men mitt problem är löst iaf nu. Tösen får en egen stor smink väska. Hon blir nöjd och jag blir nöjd. Alla glada ett tag framöver"

Hade det varit TS bonusbarn så hade hon skrivit "den veckan mina bonusbarn kommer"!

shadowstorm skrev 2008-12-28 12:40:10 följande:
    ja inte har då jag haft något eget badrumsskåp. jag hade en liten väska och en spegel inne på mitt rum. Man ska inte skämma bort sina barn.
    Alltså jag kan absolut tycka att flickan ska få en hylla eller två i badrumsskåpet men inte ett helt badrumsskåp, det låter inte klokt! Jag delar ett med min sambo och mina barn!
    Camihlla skrev 2008-12-28 12:40:36 följande:
    därför jag skrev:Läste en gång till det ts skrivit.. börja fundera lite.. gillar barnen dej? för det känns lite som dottern medvetet tar hela skåpet för att visa nått..kanske inte vill ha henne där eller visa att hon inte bor där.vad vet jag.. men kanske kan vara ett alternativ
    Som barn ska man inte ha någon rätt att besämma sånt, då får barnen lägga fram det för pappan och han får avgöra vad han tycker är bäst!
    ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • Carola Carro

Gremlin666 skrev 2008-12-28 12:47:24 följande:

Carola Carro skrev 2008-12-28 12:25:22 följande: Äh vaffan, vi kickar ut allihop så löser det automatiskt alla problem här i världen. "Jasså, du tycker inte som jag? UT MED DIG!" "Jasså, du känner dig ledsen för att du tycker jag sårat dig? UT MED DIG!" "Jasså, du vill få plats med dina saker då du är här? UT MED DIG!" Jasså, du tror att du är värd att respekteras när mina BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARN finns med i bilden? UT MED DIG!" Låter som en kreativ idé, att inte folk gör så istället för att löser sina problem verbalt istället.
    Jag ser de som förbaskat löjligt och inte känna sig välkommen hem till Pappans lägenhet och barnen för att dottern fått badrumsskåpet som han ansåg att han inte hade så stor nytta av.. Oxå kommer hon halvt bölande för hon känner sig inte välkommen.. Löjligt
  • Camihlla
    Sofye skrev 2008-12-28 12:47:49 följande:
    Som barn ska man inte ha någon rätt att besämma sånt, då får barnen lägga fram det för pappan och han får avgöra vad han tycker är bäst!
    skulle jag å min sambo skiljas så skulle barnen vara vårat nummer ett. accepterar inte hans nya eller min nya det så.. finns inget att hämta mer.
Svar på tråden Bortskämd unge??