• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • Gremlin666

Camihlla skrev 2008-12-28 12:50:03 följande:

skulle jag å min sambo skiljas så skulle barnen vara vårat nummer ett. accepterar inte hans nya eller min nya det så.. finns inget att hämta mer.
    Finns inga nummer ett i en familj.
    Precis lika lite som att någon kommer i sista hand.
  • Gremlin666

Carola Carro skrev 2008-12-28 12:49:49 följande:

Gremlin666 skrev 2008-12-28 12:47:24 följande:
    Jag ser de som förbaskat löjligt och inte känna sig välkommen hem till Pappans lägenhet och barnen för att dottern fått badrumsskåpet som han ansåg att han inte hade så stor nytta av.. Oxå kommer hon halvt bölande för hon känner sig inte välkommen.. Löjligt
    Yepp, sparka ut honom bara.
    Eller förlåt, henne.
    Eller var det barnen?
    Blir lite snurrigt nu...

Alla som inte håller med alla ska kickas ut så en (oj, flera menar jag) fot (fötter blir det ju)i arslet på alla (de kan kanske ställa sig i en cirkel?) åsså bara tjonga till allt vad de har, det kommer lösa allt.

• Camihlla
    Gremlin666 skrev 2008-12-28 12:56:19 följande:
    Camihlla skrev 2008-12-28 12:50:03 följande: Finns inga nummer ett i en familj. Precis lika lite som att någon kommer i sista hand.
    i min fam är barnen nummer ett för mej
  • Gremlin666

linhen skrev 2008-12-28 12:43:06 följande:

Pappan kanske har dåligt samvete gentemot sina barn och vill ge dem extra mycket?
    Ja antingen det eller så har han inte gnuggat geniknölarna tillräckligt.
    Hursomhelst så får det inte TS att känna sig mer välkommen vilken anledning hans beteende än grundar sig på.
  • Gremlin666

Camihlla skrev 2008-12-28 13:00:34 följande:

i min fam är barnen nummer ett för mej
    Ja, det låter hållbart. Inte.

Lycka till, i min familj är alla värda lika mycket, det känns helt naturligt och jag skulle aldrig drömma om att ställa folk i någon turordning då alla fyller sin plats och älskas lika mycket för de individer de är.
  • Måne och Sol

Bemyangel skrev 2008-12-27 19:24:46 följande:

Carola Carro skrev 2008-12-26 19:46:12 följande: Tänk efter lite. Varför ska jag acceptera allt hela tiden. Räcker väl med att jag accepterar hans barn och bio mamman. Allt kan inte barnen få och så resonerar han också
    Ja det är ju en otroligt fin gest att du sträcker dig till att acceptera hans barn.
  • Miss Jay

I min familj är vi alla nummer ett, vi är alla lika mycket värda och älskade. Ingen mer eller mindre.

• Camihlla
    Gremlin666 skrev 2008-12-28 13:04:17 följande:
    Camihlla skrev 2008-12-28 13:00:34 följande: Ja, det låter hållbart. Inte. Lycka till, i min familj är alla värda lika mycket, det känns helt naturligt och jag skulle aldrig drömma om att ställa folk i någon turordning då alla fyller sin plats och älskas lika mycket för de individer de är.
    haha ja alla är lika värda i min familj oxå.. tack :)
  • Måne och Sol

iolanthe skrev 2008-12-28 12:17:28 följande:

SaramedM skrev 2008-12-28 11:03:20 följande:
    1) hon bor där 11 dagar av 14, sambo betyder att man bor tillsammans, vilket de gör 2) hon har inte nånstans skrivit att hon inte vill ha barnen i lägenheten 3) lägenheten är pappans, såvida inte barnen står skrivna som innehavare på kontraktet
    Barnen är förmodligen skrivna på adressen, vilket ts antagligen inte är. Gissningsvis.
  • Gremlin666

Camihlla skrev 2008-12-28 13:07:39 följande:

haha ja alla är lika värda i min familj oxå.. tack :)
    Vänder du kappan efter vinden?
    Alldeles nyss var barnen nummer ett, jag hänger inte med.

Så man kan vara nummer ett men likvärdig de andra?
    "Du kom först men du delar plats med alla andra som också deltar"
    Det skulle vara kul i sportsammanhang
    Hmm... Ja, att några är nummer ett men inte är mer värd eller älskas mer, det låter logiskt. *skakar på mitt förbryllade huvud*
Svar på tråden Bortskämd unge??