• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • skytt81

Jag tänkte bara kolla om någon kan tänka sig att göra en ny listtråd när den nuvarande går ut i slutet på mars. Jag tar ju inte längre Pergo och vet inte när jag får fortsätta med sprutor så jag kommer ta en liten FL paus.

Nuvarande listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

• skytt81

Tack minimal! Ja det är ingen brådska. Senast den 29:e ska det vara gjort.

• xxJessikaxx

Jag frånsäger mig att vara TS denna gång då jag ju inte ens är i Pergo-svängen för närvarande =)

• malinnnnn80

Hej!

Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er kanske kan svara på.

Jag åt primolut-nor i slutet på januari/början på februari för att få igång min mens (som jag inte riktigt fått igång sedan jag slutat med p-piller). Efter att jag hade ätit de 10 tabletterna fick jag mens (om än ganska lite). På femte dagen började jag med en enkel kur Pergotime. Sista tabletten tog jag 16 februari (mensen började 8 februari). Det har ju nu gått 30 dagar sedan sista tabletten - men ännu har jag inte fått någon mens och heller inget plus på grav.test. Innebär detta att jag inte ens fick ÄL? Jag har dock haft "mensvärk" i helgen, men inte fått ngn mens. Jag har mått lite konstigt och kanske inbillat mig att jag skulle vara gravid.. men icke. Kan det vara så att det är för "tidigt" för att få ett plus eller är det för sent nu då det gått så lång tid?

Vad tror ni? Har jag fortfarande chans till ett plus eller tror ni det är mer sannolikt att jag aldrig hade ÄL?

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    malinnnnn80 skrev 2009-03-18 19:43:25 följande:
    Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er kanske kan svara på. Jag åt primolut-nor i slutet på januari/början på februari för att få igång min mens (som jag inte riktigt fått igång sedan jag slutat med p-piller). Efter att jag hade ätit de 10 tabletterna fick jag mens (om än ganska lite). På femte dagen började jag med en enkel kur Pergotime. Sista tabletten tog jag 16 februari (mensen började 8 februari). Det har ju nu gått 30 dagar sedan sista tabletten - men ännu har jag inte fått någon mens och heller inget plus på grav.test. Innebär detta att jag inte ens fick ÄL? Jag har dock haft "mensvärk" i helgen, men inte fått ngn mens. Jag har mått lite konstigt och kanske inbillat mig att jag skulle vara gravid.. men icke. Kan det vara så att det är för "tidigt" för att få ett plus eller är det för sent nu då det gått så lång tid? Vad tror ni? Har jag fortfarande chans till ett plus eller tror ni det är mer sannolikt att jag aldrig hade ÄL?
    Jag skulle gissa på att du inte ägglossat. Jag funkar på det sättet. Äter Primolut och Pergotime och väntar sen på mens som inte kommer eftersom jag inte ägglossat.

Jag skulle om jag var du be om (om det är försent i den här cykeln så i nästa) att ta progesteronprov för att kolla om du ägglossat eller ej. Det tas mellan ägglossning och beräknad mens (jag ska ta på dag 21 och dag 25) och då kan man se om man haft ägglossning.

Om du inte får ägglossning kanske du behöver en högre dos Pergotime, eller kanske kombinera med en ägglossningsspruta, typ Ovitrelle.
  • Minnie69
    malinnnnn80 skrev 2009-03-18 19:43:25 följande:
    Hej!Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er kanske kan svara på.Jag åt primolut-nor i slutet på januari/början på februari för att få igång min mens (som jag inte riktigt fått igång sedan jag slutat med p-piller). Efter att jag hade ätit de 10 tabletterna fick jag mens (om än ganska lite). På femte dagen började jag med en enkel kur Pergotime. Sista tabletten tog jag 16 februari (mensen började 8 februari). Det har ju nu gått 30 dagar sedan sista tabletten - men ännu har jag inte fått någon mens och heller inget plus på grav.test. Innebär detta att jag inte ens fick ÄL? Jag har dock haft "mensvärk" i helgen, men inte fått ngn mens. Jag har mått lite konstigt och kanske inbillat mig att jag skulle vara gravid.. men icke. Kan det vara så att det är för "tidigt" för att få ett plus eller är det för sent nu då det gått så lång tid? Vad tror ni? Har jag fortfarande chans till ett plus eller tror ni det är mer sannolikt att jag aldrig hade ÄL?
    Vet att jag hade som mensvärk och mådde illa när kroppen tydligen försökte ägglossa efter att det hela hade kommit av sig, kanske är det så även för dig. En gång fick jag tydligen ägglossning när jag mådde sådär och det råkade vara när BIM skulle ha varit så jag hade ju inte tankarna på ÄL, men sedan fick jag mens lika lång tid efter att jag mådde så där "dåligt" som motsvarar min luteala fas. Det var då jag fattade att man kunde må så av en "seg" ägglossning som kroppen verkligen fick kämpa sig till. Just det jag glömde, jag hade även fertila flytningar då, men fattade ändå inte galoppen då jag var så inställd på att det ju måste vara mensen som var på G, eller att man förhoppningsvis var gravid. (Vi missade ju naturligtvis att sexa vid den ägglossningen )
  • timmisen

Det är lite lugnt här nu, helt ok men jag känner för att skriva lite. Den här månaden är ju lite frustrerande då det med all sannorlikhet skulle bli en december bebis om man skulle lyckas. Men för oss som "kämpar" så spelar väl det ingen roll? Jag känner inte för att hoppa över denna gång då jag redan har så tydliga äl-känningar och väntar äl först till helgen (köpt cl digitala test för första gången). Känns som att min kropp funkar väldans bra, och killen ska ju oxå vara ok så skulle väl bara fattas att det kan bli ett decemberbarn! Men vi har ju inte lyckats ännu, så varför nu? När ska det "klicka"?

Svar på tråden Pergopinglorna del 16