• Anonym (???)

Vad ska jag göra? Han pundar!

Vi träffades för 5 år sedan,jag har varit drogfri sen dess,han har bara tagit ibland,men nu går det 1-3 gram om dagne (amfetamin) det är jobbigt för ingen utom jag märker det,och alla tycker han är så duktig som klarat sig från skiten.Problemet är att han fattar inte problemet...det går lixom inte att få in i honom att han är en knarkare.Jag älskar honom och vill hjälpa honom,men hur ska jag göra när "han ändå inte gör nåt"?? Jag blir galen snart på det här,och 3 hyror ligger vi efter med,som han sagt att han betalat,men det fattar jag ju vad han gjort med dom pengarna...Ingen kritik tack,utan jag vill bara höra om ngn haft en liknade sitts,och hur det klarat upp sig,jag vill inte lämmna honom,jag vill hjälpa honom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 08:47
    Det blev ett djupt samtal igår kväll.nyårsdagen åker han iväg på behandling.funkar det inte efter det så kan vi inte leva med varandra.det känns skönt nu,även om jag inte vet om detta kommer att fungera,men jag hoppas! tack alla för erat stöd!

• Svar på tråden Vad ska jag göra? Han pundar!
  • Anonym (???)

det är ingen som fattar att han håller på.det är det som är problemet.känns nästan som om folk skulle tro att jag ljög om jag sa sanningen.

• Anonym (???)

han jobbar svart på ett bygge,så jag tror nog inte det går.

• susst6

Omgivningen kommer snart att fatta att något inte står rätt till, speciellt när ni blir tvungna att flytta ut på gatan.

• Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:42:52 följande:

det är ingen som fattar att han håller på.det är det som är problemet.känns nästan som om folk skulle tro att jag ljög om jag sa sanningen.
    Hur märker du? Säger han själv att han håller på eller?
  • Anonym (???)

Anonym skrev 2008-12-29 21:43:56 följande:

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:42:52 följande:
    Hur märker du? Säger han själv att han håller på eller?
    jag har både hittat sånt,och sett när han tagit.och även om ingen annan märker det,så ser ju jag det.
  • Anonym (???)

susst6 skrev 2008-12-29 21:43:34 följande:

Omgivningen kommer snart att fatta att något inte står rätt till, speciellt när ni blir tvungna att flytta ut på gatan.
    vi kommer inte att flytta ut på gatan,jag har tagit lån till hyrorna,och det är ingen som märkt ngt som senaste åren,så det tror jag tyvärr inte.
  • Anonym

Kan du inte ringa någon när han är hög som ser det. Vad säger han om er? Någonting måste han ju säga och skylla på?

• 8Jessica8

Det kommer aldrig hålla i längden

det brister tillslut oavsett

DU måste fatta ett beslut i det här läget OM du vill hjälpa honom.

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:46:24 följande:

susst6 skrev 2008-12-29 21:43:34 följande:
    vi kommer inte att flytta ut på gatan,jag har tagit lån till hyrorna,och det är ingen som märkt ngt som senaste åren,så det tror jag tyvärr inte.
  • Anonym (???)

Han tror inte han har ngt som helst problem.det är helt stummt i huvet på han om jag försöker prata om det.han har lixom svar på allt.det är helt sjukt.men jag orkar lixom inte ljuga för alla längre,allra minst för mig själv.

• Anonym (???)

Anonym skrev 2008-12-29 21:46:32 följande:

Kan du inte ringa någon när han är hög som ser det. Vad säger han om er? Någonting måste han ju säga och skylla på?
    det gjorde jag dagen innan jul afton,och då blev det mitt fel,och den som kom gick och tyckde jag var sjuk i huvet som ljög om honom.
Svar på tråden Vad ska jag göra? Han pundar!