Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

Retrovagntråden 14

http://nemia-oj.blogspot.com
     NU har jag laggt in nya bilder på Nästan alla mina vagnar, saknas väl 5-10 st. Under rubriken NYTT 2009.
    Någon som e nyfiken, o kikar in får gärna rätta mig på märken o årtal om ni vet. Och tillägga dom som inte finns märken o år på.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Åhh tack för alla svar på bloggen, ska in och uppgradera lite strax. Mer info tages taksammt emot.

jagäraf skrev 2009-01-10 09:31:39 följande:
    Nemia, den helt mörkblå Brion skulle kunna vara en Combina. I min katalog från 1990 finns det sådana som ser precis ut som din fast just den här färgen finns inte så den kanske är från något annat år. Fast hjulen är fel, gissar jag?
    Var min tanke oxå men var inte säker.
    GOBLIgobli skrev 2009-01-09 22:52:54 följande:
    Wow vad med fina vagnar Nemia!!Vet modellerna till tre EL som jag såg;-Liggvagnen som är blå och "lila"rutig är en Prismo-Liggvagnen med volangkanter (blå och rödrutig) är en Coronido-Sittvagnen -03 i färgen "Helsinki" är en Hiker
    Tack ska vi se om jag kan plattsa in på rätt ställen. Hikern visste jag någonstanns i bakhuvet.
    Men heter inte vagnen coronado?
    Tessax skrev 2009-01-09 21:42:27 följande:
    Hade BRIO:s sulkys såna fälgar redan -85/-86? Det var ju typ då vi köpte min med aluminiumfälgar men det kanske fanns både och?Nemia noj skrev 2009-01-09 21:22:12 följande:
    det var någon som skrev de här i tråden för ett tag sen? kan ju ha fel.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Misery skrev 2009-01-10 10:36:22 följande:
    Nemia...en mörkblå brion är en Finesse....
    Vilken av dom mörkblå? menar du den JAG AF trodde var combina?
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    LOKATT skrev:

Nemia noj skrev 2008-12-29 13:47:18 följande:
    Någon som vet årsmodell? Förmodar att den e av nyare slag? Mitt nya fynd Men den ska lagas.
    mitten på 80 skulle jag säga

En sån hade jag när jag var liten, köpt typ -85/-86 kan jag tänka mig.

Någon som vet årsmodell? Förmodar att den e av nyare slag? Mitt nya fynd Men den ska lagas.
    ååh en sån där hade jag oxå när jag var liten en mörkblå, o jag brukade köra omkring alla mina småsystrar i den
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

OJ va konstigt inlägget blev. men de skrevs om Brio sittyn i förra tråden. Därför jag skrev de årtalet. Men som jag sa, JAG vet inte när den kom ifrån, så hoppas på fler bud

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Veladis skrev 2009-01-10 11:15:16 följande:
    Ska inte E-ljunga Hiker ha ställbart handtag? Det hade i allafall min. Modellen är väl senare än -00 då alla har ledat handtag sedan?Coronado, Coronido, sen finns det väl en coronette också? Vad är den stora skillnaden?
    Jo jag har rätt chassi oxå, men de var utlånat på bilden
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    GOBLIgobli skrev 2009-01-10 11:13:14 följande:
    NemiaCoronado kallas vissa duomodeller, Park Lane är samma koncept men sklijer lite i designen, men just den liggvagnen med det söta ryschpyschet i kanterna heter Coronido. Jag har en katalog från -00, dock gjordes den söta liggvagnen tidigare för i min finns bara Prismo som ren liggvagn. Så jag ska inte svära att man kunde köpa en Coronado duo med just den söta liggdelen som val. Visst är den från -97/-98?Hoppas mitt svammel makes any sense.
    Sittdelen till prismon hör inte till från början den var ren liggvagn, men då jag hade sittdelen extra och färgerna inte skilljer JÄTTE mycket så tyckte jag dom passa ihop.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Misery skrev 2009-01-10 11:17:32 följande:
    nemia din ora liggvagn är en Valentina...
    Åhh tack
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    GOBLIgobli skrev 2009-01-10 11:13:14 följande:
    NemiaCoronado kallas vissa duomodeller, Park Lane är samma koncept men sklijer lite i designen, men just den liggvagnen med det söta ryschpyschet i kanterna heter Coronido. Jag har en katalog från -00, dock gjordes den söta liggvagnen tidigare för i min finns bara Prismo som ren liggvagn. Så jag ska inte svära att man kunde köpa en Coronado duo med just den söta liggdelen som val. Visst är den från -97/-98?Hoppas mitt svammel makes any sense.
    Veladis skrev 2009-01-10 11:15:16 följande:
    Ska inte E-ljunga Hiker ha ställbart handtag? Det hade i allafall min. Modellen är väl senare än -00 då alla har ledat handtag sedan?Coronado, Coronido, sen finns det väl en coronette också? Vad är den stora skillnaden?
    Jag har haft en Coronado men viste bara om Coronado , park lane och coronette.

Men som sagt va e skillnaden? Tycker de e samma vagnar med många olika namn
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Veladis skrev 2009-01-10 11:19:18 följande:
    En sån här hade jag till stora tjejen, bara sittdelene, men i den andra färgställningen, typ rosa-lila-gulrutig i detaljerna.www.blocket.se/vi/19068798.htm?ca=8_s&last=1
    Exakt samma mönster hade min
    3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14