Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

Retrovagntråden 14

BW: Vilken snygging du hade i mitten av bilderna Bra bilder tycker jag

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-06 20:24:24 följande:
    Nemia, är detta verkligen en Comfort? De hade inte såna hjul utan ekrade och större. Och senare än -90 är den, lägg på några år för de hade annorlunda, lite fyrkantigare handtag 1990 och några år framåt. Men den ser jättefin ut!
    Jag vet inte hon som sålde den till mig sa - 93 (där av 90-93.) Fick mail av någon som skrev att de var en comfort från 90. Och när jag fråga här i tråden för länge sedan fick jag årtal 90-93. Så personlige vet jag inte.

Någon som vet mer exakt så är det ju ett plus
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Det här mailet fick jag om vagnen.

Hej igen!

Satt och genomkollade blocket.se igår, ( barnvagnar) och fick då lite flashbacks...kom på vad fler vagnar heter,( och jag är helt säker) Ville bara dela med mej ifall du inte vet

De gröna emmaljungorna: liggvagnen heter Igloo, combivagnen heter combi Nouvelle
    Den grå Brio liggvagnen är en Trendie liksom din gula Brio "skräcködla"
    Brio Sittvagnen i marin/grön/röd som är framåtvänd heter Compact     <-------
    Ljusgrå Emmaljunga combi heter Ringo Sportcombi
    Vit/marin randiga Brio Liggvagnen är en Babynette med comfort chassie

Å så kom jag på en hög till men de vagnarna har du inte vad jag kan se ....
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Brio Sittvagnen i marin/grön/röd som är framåtvänd heter Compact     <-------

har ju inte så många andra i dom färgerna.??

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-06 20:43:20 följande:
    1990 är den inte i från om det är en Comfort, hade en sån själv och de hade annorlunda handtag bl a. Och sen är jag i princip 100 på att det inte är en comfort, bl a skiljer varukorgen och däcken. Går sittdelen att ta bort/vända? Det gick på Comforten men inte på den jag tror att det är, som jag inte minns/vet vad den hette.
    Hon som sålde den sa iaf 93 så de e väl de man ska gå efter igentligen då dom köpte den ny, men o andra sidan så känns det som man lurar köparen om man sätter ett fast årtal om det skulle vara fel, så därför skrev jag 90-93
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-06 20:57:36 följande:
    Nu är jag lite förvirrad? Skrev du inte Comfort på Tradera? Nu skriver du Compact Måste kolla igen. 1993 kan stämma men inte 1990. I mitt galleri finns bilden jag just la ut fast det syns lite mer, vet inte varför bilden blev klippt här?
    NEEE de e jag som virrat till de.... De e compact jag velat ha fram hela tiden...
    Får spribga och ändra.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-06 20:59:18 följande:
    Nu har jag kollat - du har skrivit Comfort på Tradera och det är det inte. Men en Compact är det säkert! Och fin verkar det vara, jättefin!
    ja den r super fin det enda som är som sagt är hjulen. Jag vet inte om de går att fixa brommsspår?
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Tack för att ni trassla ut problemet

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-06 21:03:39 följande:
    Fniss, bromsspår - får mig att tänka på nåt annat...! Lite av ingröpningen går väl ut med tiden men om de försvinner helt vet jag faktiskt inte.
    hihi de va de som var tanken
    3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14