Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Retrovagntråden 14

Swinghunny skrev 2009-01-25 17:13:42 följande:
    Lokatt: Nu har jag varit och fotat vagnen. Mindes lite fel. Så den här är nog från mitten av 60-talet skulle jag gissa. Men här kommer lite bilder på min rutiga iallafall:
    Vilken söt! Dom är jätte lika, den och min, men min har fler finesser, bla lutningen på ryggen och att chassit är delat på tre, vid fällningen där på sidan.
    Swinghunny skrev 2009-01-25 17:23:07 följande:
    Här hittade jag en till vagn jag har som jag inte lagt upp bild på i galleriet än!Nu ligger den iallafall där, en röd (ser nästan orange ut på bilden) 70-tals Emmaljunga.
    Vilka små hjul! Aldrig sett på den typen av 70-talsvagn förut. Fin sittdel

Ditt lager låter som en dröm att gå runt i!!
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Swinghunny skrev 2009-01-25 18:07:00 följande:
    Lokatt: Min kan man också fälla ryggstödet på? Eller hur menar du nu?Sen viker man den typ "3" gånger när man fäller ihop den. Sitsen frammåt och handtaget bakåt eller hur man ska säga...
    aha, går det på din med, men hur fäller man ryggen då? För på min lyfter man den upp o bak, så åker pinnen upp i ett snäpp. Det är som en skåra i chassit som ryggstödspinnen skjusteras i. Den syns nedan

Den skåran såg jag inte på din? Samt den tredje chassidelen som sitter i mitten där, under ringen på chassit.
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Swinghunny skrev 2009-01-25 18:19:56 följande:
    Lokatt: Man fäller med hjälp av pinnen som sitter fast baki tyget samt sitter fast på varsin sida om handtaget. Man lyfter upp liiite och sen lägger man bara ryggstödet bakåt:
    påminner om varandra starkt, men inte riktigt samma då.
    Mitt handtag är ju inte kromat, utan mer matt. Och så ser jag att det bara är en krok på din, min har två. Fast på mina krokar sitter två plastpluppar. Vad svårt det blev att tidsbestämma dom här tyckte jag
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Swinghunny skrev 2009-01-25 18:42:51 följande:
    Håller med!! Supersvårt! :-S  Men jag tycker ändå att din ser äldre ut än min :-P
    Ja, allt utom plastplupparna tycker jag känns äldre. Men å andra sidan kan det ju ha suttit plastplupp på din krok oxå, som helt enkelt saknas.

Så himla kul att du tog kort så jag hadde att jämmföra, tack!
    Våga vägra blogga
  • Lokatt

stavfelen haglar tätt när jag sitter med minstingen i knät och skriver, sorry.

Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Swinghunny skrev 2009-01-25 18:50:02 följande:
    Lokatt: Så lite så!  Samma här med stavfelen...fast mina fingrar trasslar helt enkelt in sig i tangentbordet (har ingen plutt att skylla på än)
    haha, skyll på vovvarna eller något då

Jag skriver ganska snabbt när jag skriver, så då kommer en massa slarvfel, men jag brukar titta igenom och fixa det värsta, dock är det krångligt med minstingen i knät.

nyfiken fråga, hur många vagnar har du kvar på hemmaplan? Jag ska köra iväg lite vagnar till min mammas källare och jag tycker det ska bli lite jobbigt att ha dom långt borta.
    Dock ska jag ju ha kvar dom jag använder och så ta hem någon då och då för fin promenad. Men lite jobbigt ska det allt bli att inte ha alla hemma så man kan grejsa med dom!
    Våga vägra blogga
  • Lokatt

haha, du törs ha det så nära en annan samlare? Hexan hedda, brukar du sitta utanför fönstren och dreggla?

just nu står det fyra vagnar i mitt lilla vardagsrum, så nu börjar det bli för trångt, har ju fler i hall, bil o förråd med. Mammas källare får bli bra, tar 4min med bil

Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Swinghunny skrev 2009-01-25 19:16:46 följande:
    Lokatt:  Hahahaha, jaaa, nää e inte så orolig för Hedda faktiskt   Men får jag reda på att det varit inbrott så är hon den första jag kommer att misstänka!
    *fnissar*
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Boothwalker skrev 2009-01-26 06:42:01 följande:
    www.tradera.com/-RETRO-mobil-till-vagnen-i-tra---auktion_83089129Vem var det som letade efter barnvagnsleksak med hjärtan?
    jag! tack! *lagt i minneslistan*
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    spuff skrev 2009-01-26 09:41:29 följande:
    Jag tror jag har en sån fast utan snöre. Alltså bara alla trädelar...ska rota och se om jag hittar den. I så fall kan du få den gratis, bara pröjsa porto.
    åh! vad glad jag blir! För jag har hittat en halv sån redan, så jag behöver igentligen bara några delar till och bygga på så blir den komplett!
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Retrovagntråden 14