Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Retrovagntråden 14

Vipera skrev 2008-12-30 20:34:00 följande:

NEJ! Inte rödsprit på skai/fuskläder, det lär inte bli bra!! (Säger Ekorren på makens konto.)
    Tror inte jag heller, det lär lösa upp det övre lagret som ändå brukar lossa om det kommer typ mkt handsvett eller så på
  • Garageänkan

Du ska ha en ph neutral produkt pga att det inte torkar ut som en alkalisk gör, dvs mildare mot skinn o alla andra material för den delen.

• Garageänkan
    spuff skrev 2008-12-30 21:05:37 följande:
    Jif kanske är det gamla yes?
    Vim.
  • Garageänkan
    spuff skrev 2008-12-30 21:26:34 följande:
    Allt har tre bokstäver, då blir jag förvirrad.Hihi. Jag blev förvirrad när det bytte till Jif. Först hette det Vim men när jag var i norge hette det Jif nu heter det tydligen Jif överallt, utom där jag bor...
  • Garageänkan
    jagäraf skrev 2008-12-30 22:13:59 följande:
    Ja, och Yes som alltid hetat Yes heter Fairy om man köper det på Ö&B... Allt för att förvirra. Obs! Jag vet att det heter Fairy utomlands
    Jo här heter det Fairy. Visst är det mer än förvirrande kan det inte heta samma sak? Panadol heter Panodil istället för Panodil här där jag bor osv
  • Garageänkan
    spuff skrev 2008-12-31 13:56:54 följande:
    Min mamma sa en sak som jag undrar stämmer. Hon menar att Brio var lite av "proletär"-märket på 70-talet och att Emmaljunga var lite snobbigare. Mina föräldrar var vänster, gick omkring i träskor och hippieglasögon och hade en hundtandsmönstrad Brio åt mig och brorsan. Min Makes föräldrar var lite mer åt skinnsoffa och åka på charter-hållet och de hade en Emmaljunga åt honom. Idag tänker man väl inte på Emmaljunga och Brio så, eller? Ska försöka fixa in bilder på våra gamla vagnar i galleriet för de var såå snygga.
    Nej nu ska man ju ha buggaboo för att vara lite mer latte än andra eller?
  • Garageänkan

Har ni märkt att många liggvagnar från idag måste man byta ut liggdelen innan bebin är 6 månader för att de blir för små... Det är ganska knasigt.

• Garageänkan
    spuff skrev 2009-01-01 20:36:59 följande:
    Jag tänkte på det idag, såg en vagn med ganska stort chassi, men yttepytteliten liggdel.Ja någon brio jag sett och så något annat märke som man måste byta till framåtvänd sittdel och så har den tre hjul... Kommer inte ihåg vad den heter alls men de har typ 60 cm liggdelar...
  • Garageänkan

Tessax skrev 2009-01-02 20:50:31 följande:

Ah, jag blir snart tokig! Letar efter sånt där brunt kanintyg som Veladis har på sin barnvagnsdyna men hittar inget... fanns massor på Tradera i höstas men nu står ju hela sajten still känns det som.... och jag vill sy nu när jag är ledig! *suck*
    Vad för brunt kanintyg?
Svar på tråden Retrovagntråden 14