• Kavat

Lokatt skrev 2009-01-09 23:45:58 följande:

nu har jag "internet skakat hand" på att sälja min frog! *gråter en skvätt*
    Oj! Det gick fort!
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-09 21:57:08 följande:

va får inte jag bara med jag skall ju ner nästan 10kg innan maj.
    Ska du kapa benen?
  • Kavat

Här var det lugnt.
    Nif mådde lite bättre i förmiddags så jag hoppas verkligen att det inte är någon fara. *Tänker på dig Nif*

Vi har varit på Ikea och handlat den andra sängen. Vi var på ikea i går kväll också men av någon korkad anledning så glömde jag att kolla att sängen vi ville köpa verkligen fanns. Och det gjorde den inte. Så det var bara att vända efter middagen.
    Så idag var det lunch på Bäckebol, tur man har två Ikea inom 4 mil. Och nu finns min nya säng här hemma.
    Men där var det inte så kul, på Bäcekbol alltså. De byggde om och man fick gå hur långt som helst med byggräcken och utan något att titta på, det var typ lite möbler på några ställen ditkastade, men alltså inga färdiga "rum". Om de ändå bygger om så mycket så kan de väl åtminstonde leda om allt folk så att de slipper gå och se skiten.

• Kavat

Lokatt skrev 2009-01-10 16:42:19 följande:

Skönt att höra om nif. jobbigt att gå i onödan med ryggen, inget bättre med den än alltså?
    Lite bättre, var hos sjukgymnasten igår i alla fall. Men långt ifrån bra tyvärr.

Satte mig med och försökte fylla över lite styrolitkulor i sittkudden. Haha! Halva rummet är fyllt med vita små kulor!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-10 16:42:19 följande:

Jo, lite, för du är välldigt smal redan, ser inte vart du ska få 10kg ifrån
    Håller med, det var det jag menade att hon kanske skulle kapa benen. *skrattar åt mig själv*

Zasata, du kan inte gå ner 10 kg då blir du bara skinn och ben och det är inte vare sig snygg eller hälsosamt. Sådetså.
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-10 22:18:43 följande:

nu harj ag rotat fram Cvitaminer i skafferit. Mådde så dåligt på jobbet idag att jag fick gå hem. kallsvettades var yr kände mig febrig och blev typ svart framför ögonen till och från. somna i 3 timmar hemma sen, man kan väl bli trött av typ c-vitamin brist? äter ju ingen frukat alls så.
    Äter du inte alls? Man måste äta för att må bra, tjejen!
    Tror också mer på järnbrist alternativt för lite mat-brist än c-vitaminbrist, men det är Lokatt som är näringsexperten!
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-10 21:40:16 följande:

Hemma igen Söta ni är som tänker på mig. har fortfarande ont (som typ värkar känns det fast inte LIKA ont, samma känsla bara ) och blöder litegrann ibland Vet dock inget än då de inte anser det är ngn anledning att göra akut VUL. Får boka tid på måndag isf så då vet jag väl mer om det inte börjar tokblöda eller så innan dess...
    Håller tummar och tår.
    Jag blödde som jag skrivit tidigare massor när jag var gravid med sonen. Hade små blödningar när jag skulle haft mens och sen störtflod två gånger och blod däremellan. Så v12-20 var det inte många dar utan blod och dessförinnan då litegrann.
    Man får ju alltid till svar "sköra slemhinnor" men i mitt fall var det ju kanten på livmodern som hade släppt lite och blödde. I alla fall på första och sista UL.
    Kram!
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-11 11:06:04 följande:

klart jag äter lite grann. men slarvat mycket det senaste med magsjukor här hemma och mycket jobbande, nu äter jag pepparkakor så jag blir snäll ;) jo men järntabletter kan jag inte äta. ätit 2 i hela mitt liv och blev totalt förstoppad samma
    Blutsaft (hälsokosten) kan funka bättre också och lyssna på Lokatt!
    Olika tabletter funkar också olika på mig. Jag har testat några stycken och vissa är bättre än andra..
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-11 15:53:03 följande:

jag har isärmonterad bugga i vardagsrummet! Lite surt att vi inte har 30 grader på vår maskin bara, får gå till min mamma, hon bor 50 min prommenad härifrån, enkel väg
    Är den smutsig eller vill du bara tvätta för försäljning.
    Tvätta för hand om den inte är för smutsig. Tar ju lite längre tid, men du slipper ju transportera den till din mamma. Men var noga att du inte tvättar i mer än 30 grader.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6