• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Asereht skrev 2009-01-13 10:14:35 följande:

Vad tragiskt. Det är så svårt det där med självmord. Det kan bero på så mkt och det är så känsloladdat för omgivningen. Själv har jag med min dödsångest otroligt svårt att förstå. Men oftast är det ju själslig sjukdom med i bilden även om inte hela omgivningen förstått det. Depressioner osv. Hur som helst är det tragiskt och väldigt jobbigt för de inblandade.
    Det konstiga är att jag har aldrig sett honom som typen som gör sådant, fast det kanske man aldrig ser på människor förstås. Men när en gemensam kompis skrev "har du hört det tråkiga med x" och sen inte skrev mer först, så sa jag direkt till min man att jag trodde att han tagit livet av sig. En grubblande kille med stort mod, så jag var tyvärr inte förvånad, men så tragiskt...
    Man undrar ju vad som hänt, varför, hur och har en massa frågor, som jag kanske aldrig får reda på heller, men inser att det var nog minst 2 år sedan jag träffade honom, mycket har ju hänt också sedan dess.
  • Kavat

Asereht skrev 2009-01-13 10:12:04 följande:

Mors! Lyckades komma upp ur sängen när maken åkt med barnen. Det har varit lite svårt att komma upp eftersom jag sover så lite på nätterna för tillfället. Inte mkt man orkar med då har jag märkt. Inte när man väl gjort det man måste iaf. Jag mår bättre men hostan vill inte ge med sig och självklart är det värst nattetid. Igår rullade jag köttbullar av 2 kg köttfärs. Det var väldigt tråkigt och fy sjutton vad ont i ryggen jag fick. Men det blev gott. Synd bara att man inte får ut mer av det än man får. Kände mig duktig iaf och till skillnad från köpeköttbullar så är ju kötthalten 95%.
    Hej, trevlig att se dig på benen, hum, framför datorn.
  • Kavat

Lokatt och så får du testa att mms till min nya telefon också. Superfin, men jag kan inte stänga av den.

• Kavat

Lokatt skrev 2009-01-13 10:56:44 följande:

Trevligt att se dig framför datorn iaf. Tänkte höra om det är ok att jag mms:ar ett kort till din telefon, på min älsta med mössan på sig, så himla fint kort! Så får du se vad bra de passar Kortet ligger i min mans tele, så det kommer från konstigt nr Jag har kvar ditt nr. Hade du lust att skicka två märken, ska jag fästa på mössorna?
    9 år!
    Ja, min kompis var i alla fall runt 25. Då tror jag man vet mer vad man gör. Inte för det spelar någon roll, för jobbigt och tragiskt är det ändå.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-13 11:04:39 följande:

haha, inte stänga av den?! vad nu?
    Det finns ingen vanlig "sätta på och stänga av knapp", så när jag var hos sjukgymnasten och skulle stänga av telefonen lyckades jag inte. Men tydligen skulle det bara vara att trycka länge på den röda telefonen, vilket jag försökte eftersom det var det mest logiska, men kanske inte tillräckligt länge... Sen har jag inte försökt.
  • Kavat

Asereht skrev 2009-01-13 12:18:47 följande:

Har lagt in bilder på mina nystickade halvvantar i bloggen (stickig.blogspot.com/. För en gångs skull har jag stickat till mig själv. Jag tänkter behålla dom också. Ska strax ta ut jycken och hasta till bussen. Dags att hämta barnen. Åh vad jag önskar vi hade gångavstånd till dagis. Det behövde ju inte ligga runt knuten men bara så man slapp ta bussen. Det skulle vara så smidigt!
    Superfina! Är det ett garn i flera färger?
    Är de jätte dyrt garn? Hur mycket går det åt? Vad kostar t.ex om man skulle sticka ett par sådana lååånga sockar som du skrev om?

Tycker absolut att du ska sticka till dig själv! Det är du värd
  • Kavat

Jag la upp 6 par byxer i går! 4 nya till maken och 2 till mig som inte blivit av.
    Nu börjar ryggen bli bättre också, skönt! Så jag fick även provat "nya sömmen" på maskinen till lite velourbyxor, men hann inte så långt.
    Nu ska jag iväg och handla medans mamma nattar ungarna i vagnen.

• Kavat

Kan även tipsa om dessa auktioner (inte mina) som jag köpte rött och beige velour av, hon har ju dock bara enstaka enfärgade, men billigt. Har inte hunnit sy än, men verkar lika bra som det andra jag har (kalikå) vid första anblick åtminstonde.
    Supersmidig att ha att göra med! Dessutom skickade hon med dhl (hennes intiativ) och sparade mig 80:- till skillnad från postens priser.
    www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=1

• Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-13 15:13:02 följande:

Ja hursomhelst så har MVC ringt nu, men inte fick jag någon tid inte. Skulle ringa direkt upp till kvinnokliniken isf och de hade inte tid att ens prata med mig idag. Suck suck suck. Nya tag i morgon. Dumt att allas jäkla telefontider är precis under inskolningstiden bara.
    Så typiskt. Du vet att man kan åka in akut till KK också va? I alla fall funkar det så här, men det är ju inte så kul förstås. Ring och tjata på dem om akuttid!
    Samma sak hände mig när jag blödde, eftersom jag inte var inskriven på mvc så fick jag inte komma till dem.
  • Kavat

Lokatt, jag fick mms, men den sa att jag inte kunde ta emot mms från dig. Så jag får kolla upp (eller maken... ) vad det är som är fel nu, det har ju funkat tidigare, men de har väl ändrat något gissar jag...

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6