• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

mamma2003 skrev 2009-01-11 19:35:49 följande:

Nif: Åh, kanske det finns ett litet hopp i alla fall? Vilken vecka är du i förresten, det är väl begränsat hur tidigt man kan se hjärtat? Lindadjo: Kul att se dig igen! Men hörrni, inget svar på min fråga om denna klädsel passar till min P&T www.blocket.se/vi/19109678.htm *återgår till läggningen*
    Jo, då du fick svar från Lokatt. Den passar v2 och har du sådana där pinnar för att sätta på det genomskinliga plastskyddet bak så passar det. MEN det är bara till sitsen. Inte varukorg och heller inte suflett.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-11 23:06:11 följande:

spammar med fler godbitar www.tradera.com/akta-vintage-kappa-fran-60-ta...  www.tradera.com/-VINTAGE-RETRO-70-TAL-UTSVANGD-GABARDINBYXA-strl-3
    6--auktion_81521616 Om mina barn i framtiden gjorde såhär med det jag sparat till dom, ojoj vad ledsen jag skulle bli www.tradera.com/Sot-retro-kreation-70-tal-Stl...
    Hihi, gabardinbyxor, sådana skänkte vi bort hur många som helst när mormor somnade in. Hon älskade sådana och hade det jämt.
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-12 12:02:15 följande:

Hemma igen från dagisinskolning. Det gick SÅÅÅ bra. Elric började leka efter 5 minuters blyghet och sen såg jag knappt skymten av honom Han målade och byggde och grejade hela tiden och vrålade NEEEEEEJ när jag sa att vi skulle åka hem Hur gick det för Manne mamma2003?
    Härligt att höra! Undrar också hur du mår?
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-12 12:21:03 följande:

Härligt!!!! Det gick bra tycker jag, vi var två barn där bara, mötte en grupp om tre barn när vi kom dock. Fast han satt mest vid vårt bord där vi pratade och så lekte de lite också. Men jag tycker inte det känns jobbigt längre, inte alls. Skall t o m bli skönt med lite tid för sig själv (har glömt hur det känns). Hur mår du idag? *sticker och hämtar Maja på dagis*
    Det var väl det vi visste! Att Manne OCH du skulle klara det galant! Hejja!
  • Kavat

Känns jätte kul att sitta här och hejja på när jag själv inte vågar sätta ungarna på dagis. Vågar och vågar, men, det är ju lite annat som ligger bakom.

Lindadjo, duktigt av dig! Mmm, ibland kan man bli mörkrädd när man ser kort av sig själv. Speciellt som barnen tar underifrån från deras synvinkel.
    Jag har också lite att ta i men jag måste bli bra i min rygg först, det är prio ett just nu för att få vardagen att funka. Då löser mycket av sig av sig själv när man får mer energi och ork, tid och lust. Känns dock jätte skönt med sjukgymnasten, det är samma sak där, man mer eller mindre tvingar sig att träna för att man märker mår bra av det. I den mån jag kan göra något just nu. Nu vill jag inget hellre än att få en fungerande rygg, man blir ju halvförlamad och kan inte göra något, hemmet förfaller, sy är inte ens att tänka på mer än några minuter i taget osv.

Jag fick föresten tag i en prickig Me&I tunika på T igår för under 300 men frakt. Nöjd! Om jag får hem den, peppar peppar.

• Kavat

Lokatt skrev 2009-01-12 12:36:48 följande:

kavat, hur har ni planerat, blir det dagis till hösten? Är det pga. allergierna du tvekar? Finns inget bra allergidagis i närheten?
    Jo, allergidagis, men vi har katt och mamma/pappa/bror/granne hund och häst och ja, det funkar inte på allergidagis.
    Annat dagis, ja, de säger att det ska funka, men eftersom barnen mått kass fram tills nu och vi fortfarande testar fram och tillbaks så är det bra mycket lättare utan dagisinblandning. Och sen är ju tanken att jag är hemma ett år till. Tänkt söka till dottern, men vi får se, jag vill ha in dem på ett dagis som har jätte kö.
  • Kavat

Jippiii skrev 2009-01-12 21:24:36 följande:

Nä jag vet, men den är ju så dyr och hon kommer ju ligga ner iallafall i 2 månader till o då vet ja ju inte hur sonen gör om han fortfarande vill åka eller ej =) Har ju tyvärr inget o byta med som är i samma värde som en sådan o inga pengar o lägga i mellan heller, det är så svårt blir ju jobbigt nu när jag ska ut på promenad o sonen inte orkar stå o blir grinig usch oså kan han inte sova i vagnen heller. nää finns de nått annat förslag än P&T
    Vi har en Mountain Terrain som vi är supernöjda med. Går ofta att hitta billigt på blocket i och med att den har fasta hjul, men den är otroligt lättkörd och välbalanserad även med två barn i. Vet inte maxvikt, men det bör ju vara över 15 kg, eller? (våra barn på 12 och 15 åker den utan att den har brakat i alla fall.)
    Just denna var ju solblekt, men billig. www.blocket.se/vi/18486476.htm
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-12 21:36:47 följande:

men den är ju ännu mera framåtvänd ju
    Ja, men inte så länge hon ligger. Sen får de väl sälja och köpa en annan. Man kan ju dock ha bebisen sittande mot kudde med lös sele i till en början. Precis som förr.
  • Kavat

Jag fick reda på att en gammal kompis till mig tagit sitt liv. Blir så ledsen. Varför gör man sådant. Jag har inte träffat honom på ett par år och träffades bara på gemensamma fester. Så tragiskt. Vet heller inte varför, men blir så ledsen...

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6