• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nifelheim skrev 2009-01-13 16:07:43 följande:

Jaa det kan man ju, men jag behöver en planerad tid för att kunna fixa barnvakt. Vill inte gärna ha med Sveriges vildaste 2åring
    Jag menar alltså en planerad akuttid! Inte alltid ens det går att få samma dag. Men ska alltid ha akuttider att tillgå för akuta besök på gyn, men ibland fylls de ju på så de inte ens finns akuttider samma dag kvar.
  • Kavat

Riskiflickan skrev 2009-01-13 14:51:13 följande:

Jag är sååå glad, ska få låna en overlock av min mans kusin :D längtar tills jag får hem den!!! :D här skall sys :)
    Åh vad skoj! Ja, du får rapportera sen!
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-13 16:30:26 följande:

Klart att det är akut! Vad skulle vara mer akut menar du?
    Håller fullständigt med! Vad annars är akut.
    Är det akutakut dvs de håller på att förblöda så är det ju sjukhuset. Mer akut kan det väl inte bli med smärtor och blod. Är ju bra mycket skönare att veta om det ser ok ut också.
  • Kavat

Asereht skrev 2009-01-13 12:37:08 följande:

Det är ett självrandande garn dvs ett garn i flera färger ja. De här nystanden är på 100g och jag gjorde inte av med ett helt till båda vantarna och de hade långa skaft så två såna nystan borde ge ett par sockar med höga skaft. Garnet finns i många färgkonstellationer. OnLine sockgarn är det. Jag köpte mitt på Tradera innan jul just pga färgen då det är grått i botten med färgade ränder.  Pris, jag måste kolla om jag hittar en åf i sv för att få ett riktigt pris.
    Påminner.
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-13 18:50:41 följande:

Hmm jag tänker nog att det inte är akut om man inte är på väg att förblöda eller har så ont att man inte står ut. Är dock ganska säker på missfall nu, mår varken illa eller ömmar i brösten längre.
    [/citat]
    Asereht skrev 2009-01-13 19:28:26 följande:
    [citat]
    Nu har jag inte hängt med på ett tag men ahr du blödit? För att man inte mår illa eller ömmar behöver ju inte i sig betyda någonting.
    Håller med, behöver inte betyda något. Och skulle det vara mf så borde det ju blödit mer och om det inte gör det är det extra viktigt att du går och kollar!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-13 19:32:10 följande:

Jag blir galen! vet inte hur jag ska få till kragen på den i övrigt färdiga suiten!! Ska ha en lång snibbkrage i ett annat tyg, får inte till det i mitt huvud hur jag bäst syr fast den snyggt!
    Kolla på en av era vanliga skjortor!
  • Kavat

Asereht skrev 2009-01-13 19:52:57 följande:

Efter massa googlande så har jag bara hittat en svensk åf som har online hemma. www.kundsidan.com/Yll_o_Tyll/index.php...  Inte exakt den färg jag hade men flera andra. 79:- för 100 g. Det får man ut två sockar med korta skaft av, vill man ha långa får man köpa två nystan för att vara på säkra sidan.
    Inboxar dig.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-13 20:02:50 följande:

readan gjort, det hade varit lätt om det varit bomullstyg, men velour och jersey, jag behöver komma på något smart!
    Vill du ha stadga eller vad är du ute efter då? Svårt att se när man inte ser.
    För min kompis som är syfröken sa att eleverna alltid har mellanlägg i axelsömmen när de syr tröjor för att den inte ska dra sig t.ex. Så det finns säkert tips till det mesta.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-13 23:21:34 följande:

Klar!! De är i stl 80/86 med puff i ben o armar, dragkedjan har en underbar ring, den är från 70-tal. Riskiflickan: Eftersom kragen är vändsydd gjorde jag så att jag sydde in kanten på suiten i där ock vek in kragkanten, samma tänk och tillvägagång som vid kantband, det blev smidigt och snyggt.
    Cool!
  • Kavat

Nu är jag så arg så jag håller på att spricka! Vad gör man då för att avreagera sig? Har god lust att släng saker i golvet. Men det kan jag ju inte göra. Saken blir inte bättre över att jag har två barn att ta hand om och en man som tydligen jobbar över när man ringer och frågar var han är.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6