Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nu sitter jag i Halmstad och surfar; mannen har tagit med sig barnen och mormor till en närliggande lekpark så jag har det lugnt och gott

Undrar hur det gått för Lokatt? Och tänk Lindadjo, vilket arbete som ligger framför dem! Men vad härligt att flytta också, som ett oskrivet blad.

Själv har jag ju fått lite inspiration att göra om hemma, det har helt säkert med planerad bebis att göra och det faktum att vi har två rum för lite . Men det ordnar sig, bara jag flyttar runt lite så skall ni se att jag trollar fram ett rum till eller två . Just nu är det en sekretär jag vill ha så att jag kan fimpa det gamla stora hörn-datorbordet. Då får det plats en garderob till eller möjligen en säng så att det kan bli ett nytt litet rum i ena änden av hallen. *klurar*

Nä, nu skall jag svulla ostbågar utan att barnen stör mig

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-28 16:56:11 följande:
    halmstad? mysigt, vad ska ni göra mer där då?
    Vi gör inget särskilt här nere, bara tar det lugnt och kollar runt . Idag var vi på ett ställe  som heter Börje Ohlssons skafferi som är en kombinerad restaurang/delikatessaffär. De har en jättebuffé med pajer, pastasallad, potatissallad, leverpastej, oliver, många olika salladsröror med t ex vitkål mm mm. Sååå lovely, det slutar nästan alltid med att vi går dit och äter när vi åker till Halmstad.

Sen var vi inne på Lindex och HM med huvudsponsorn (mormor) och köpte en massa vårfint till Maja och även lite till Manne. Polarn och Pyret hann vi tyvärr aldrig med eftersom det ligger lite off och killarna i familjen längtade hem
  • Fröken Småland

Halloj! Hemma igen men trött som sjutton. Det gick ut rikslarm pga hård shopping i Halmstad Återkommer imorgon, nu sliter jag med vinnarbrev

See ya!

• Fröken Småland

Halloj i systugan!

Det blir ingen följetong den här gången men för er som är intresserade så vill jag ändå nämna att jag började blöda igår *suck*. Vad *** handlar det om egentligen? Förra månaden var det likadant; först ÄL och sen sex dagar senare fick jag mens. Sen gick det 32 dagar till nästa ÄL (dvs 38-dagars cykel) och nu sex dagar senare mens igen. Ledsamt och irriterande och jag spekulerar inte ens i en eventuell nidblödning eftersom det är precis som förra månaden. Så, nog om det

Nu skall jag kolla in på banken om det börjat rulla in några pengar, det är betydligt roligare. Och så skall jag packa upp alla kassar som kom med hem efter helgens maratonshopping med mormor. Maja har fått en komplett vår/sommargarderob inkl skor och Manne fick lite han också. Bara jag som går i gamla trasiga jeans och skor, känns det igen?

*surfar över till Swedbank*

• Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2009-03-30 11:05:46 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-30 10:21:59 följande: Synd att det inte blev något denna månaden, men det kommer säkert snart, ibland tar det ju lite tid... hur har de varit de andra gångerna??
    Det gick på första resp tredje försöket så det är ju inte utan att man är lite bortskämd. Detta var andra försöket så jag skall inte börja gnälla ännu. Men eftersom jag är arbetslös för tillfället så hade det passat fint att bli gravid snabbt så jag inte hinner börja på något jobb som jag sen måste vara FL från nästan direkt. Men det är bara att vänta...

*surfar in på menskopp.nu*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-30 11:16:05 följande:
    Go morron, ungarna vaknade 8 i morse! Inte alltid fel att ställa om klockan.
    *blänger avundsjukt på K Kavat*

• Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2009-03-30 11:18:11 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-30 11:10:24 följande: Det blir säkert nått snart, men det är klart att det känns segt när det inte händer på en gång när man så gärna vill!!
    Tack! Det är bara det att en månad (i mitt fall längre tydligen) är otroligt lång när man väntar på en liten bebis

Men det är babyboom i tråden så med lite tur så smittar det av även på mig och Nifelheim
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-30 19:56:12 följande:
    nu ska jag ta tag i mig själv och lägga ut på tradera! Har ju bättre foton på bärsjalen, vad ska jag skriva för vinnande beskrivning?? *slut på ideer* Hjälp?
    Nyskick skall man nog vara försiktig med som vi diskuterat tidigare, men superskick lockar väl rätt bra? (jag vill minnas att den var i just superskick)

"Tricot Slen, mycket sparsamt använd i superskick. Instruktionsbok medföljer."

Folk som köper en sån här vara vet väl oftast vad de är ute efter så det är väl ingen idé att jiddra om mått och egenskaper eller vad tror du?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-30 20:51:51 följande:
    tack, behövde lite isperation och motivation. Nu när jag äntligen satt mig med det och fixat det, tror ni inte då det krånglar! Datorn laddar inte upp bilderna i tradera, det står bara och snurrar!! *suck* Sånt här gör att jag blir sämre att lägga ut minst sagt Sorterade i kommande kläder lådan till barnen och hittade fyra vårjackor vi inte kommer ha användning för! Tre helt nya och en köpt begagnad men fin! Fr.s, vad har maja för stl? En av dom är i 110/116 som jag tror är lite din smak. Inte helt säker dock, men kan vara det. Fina färger och blommor. Aja, du får se på tradera om jag någonsin lyckas med bilderna!
    Maja har 122 nu, lite rymligt men 110/116 är för litet. Rackarns; färger och blommor lät som något för mig
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6